PracaGrupypl.praca.dyskusje › trening interpersonalny

  • 1. Data: 2006-02-11 15:29:43
    Temat: trening interpersonalny
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Koncepcja treningu interpersonalnego wywodzi sie z przemysłu. Ma
    dokładnie 60 lat. Początkowo był wykorzystywany do szkolenia osób,
    profesjonalnie zajmujących się pracą z innymi ludźmi (kierowników,
    psychologów i in.). Obecnie - m.in. jako element kursów przygotowujących
    do certyfikacji trenerów biznesu.

    Pytanie moje kieruję zatem nie do psychologów, trenerow biznesu,
    animatorów, pedagogów itp. Czy uczesticzyliście kiedyś w treningu
    interpersonalnym jako pracownicy wysłani na niego przez zakład pracy?

    pozdr.
    m.

  • 2. Data: 2006-02-13 08:34:47
    Temat: Re: trening interpersonalny
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    w moim przypadku nazywało się to "profesjonalna obsługa klienta" i swoim
    zakresem obejmowało radzenie sobie w sytuacjach np. niezadowolonego klienta
    (wewnętrznego i zewnętrznego), kryzysowe sytuacje oraz trening w docieraniu
    do kompromisu (z wykorzystaniem wszelkich elementów komunikacji, zarówno
    werbalnej jak i niewerbalnej)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-02-13 08:47:14
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    gromax napisał(a):
> [...]
    > do kompromisu (z wykorzystaniem wszelkich elementów komunikacji, zarówno

    To było szkolenie :) Mi chodzi o trening interpersonalny, nie
    posiadający ustrukturalizowanego programu, zakładający minimalny udział
    trenera.

    pozdr.
    m.

  • 4. Data: 2006-02-13 11:06:06
    Od: "drewnokocur" <e...@n...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

    > To było szkolenie :) Mi chodzi o trening interpersonalny, nie
    > posiadający ustrukturalizowanego programu, zakładający minimalny udział
    > trenera.

    Minimalny udział trenera, czy minimalnie dyrektywny udział trenera, Maćku?
    :)

  • 5. Data: 2006-02-13 11:29:22
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    drewnokocur napisał(a):
    > Minimalny udział trenera, czy minimalnie dyrektywny udział trenera, Maćku?
    Dzięki za poprawkę. Minimalnie dyrektywny udział trenera, maksymalnie
    nie ustrukturalizowana sytuacja w momencie rozpoczęcia, maksymalna
    koncentracja na bieżących doświadczeniach i uczeniu zachowań
    interpersonalnych i rozumieniu procesu rozwoju grupy lub, w przypadku
    nurtu rogerowskiego, maksymalny nacisk na ekspresję emocji i
    doświadczenie autentycznego kontaktu z drugim człowiekiem. W obu
    przypadkach nacisk maksymalnie położony na interakcje z innymi ludźmi i
    doświadczanie "tu i teraz" w odróżnieniu od grup terapeutycznych,
    nastawionych na ocenę problemów pacjenta, określenie ich genezy i
    mechanizmów.

    Teraz dobrze? Zdałem? :)

    pozdr.
    m.