PracaGrupypl.praca.dyskusje › to moze byc prawda

  • 71. Data: 2005-10-13 12:51:21
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisał(a):

    > A mógłbyś wskazać którąś z topowych krajowych uczelni, na której nie
    > masz szans nauczyć się J2EE, .NET czy Oracle?

    Bardzo dobre pytanie ;) Ja postawie inne, mogłbyś wskazać jakąś polską
    uczelnię, która swój program dydaktyczny projektuje we współpracy z
    dużymi firmami IT, której studenci mogą liczyć na praktyki w tych
    firmach oraz pisać prace magisterkie na tematy, którymi te firmy są
    zainteresowane?

    j.

  • 72. Data: 2005-10-13 13:02:28
    Od: Michał <m...@s...net>

    januszek wrote:

> [...]
    > dużymi firmami IT, której studenci mogą liczyć na praktyki w tych
    > firmach oraz pisać prace magisterkie na tematy, którymi te firmy są

    Mówisz i masz: Politechnika Wrocławska, IZ/Inżynieria Oprogramowania +
    Siemens Polska, SAS Institute, Power Media, Contium...

    Oczywiście ścisłej z współpracy w układaniu programu dydaktycznego nie
    ma i, mam nadzieję, nie będzie, bo to byłoby oczywiste przegięcie.

    pozdr,
    --
    mgl

  • 73. Data: 2005-10-13 13:21:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisał(a):

    > Mówisz i masz: Politechnika Wrocławska, IZ/Inżynieria Oprogramowania +
    > Siemens Polska, SAS Institute, Power Media, Contium...

    O! Znam wielu studentow a takze absolwentow tej uczelni... Z ich
    opowiesci wylania sie obraz katastroficzny wrecz. Uczelnia aspirujaca do
    wiodacej w ksztalceniu ludzi technicznych nie jest w stanie wdrozyc
    jednolitego i zintegrowanego systemu zapisow na zajecia efektem czego
    ludzie stoja w kolejkach jak w PRL za miesem. O ile te opowiesci sa
    prawdziwe to na PWR nie ma wykladowcow, ktorzy jednoczesnie sa
    pracownikami tych firm i dziela sie ze studentami swoim doswiadczeniem.

    > Oczywiście ścisłej z współpracy w układaniu programu dydaktycznego nie
    > ma i, mam nadzieję, nie będzie, bo to byłoby oczywiste przegięcie.

    Dlaczego? Przeciez defacto uczelnia ksztalci ludzi, ktorzy maja w takich
    firmach pracowac. Bardzo duze firmy sa w stanie przewidziec z duzym
    prawdopodobienstwem jaka specjalnosc bedzie najbardziej poszukiwana na
    rynku pracy za powiedzmy rok - co wiec szkodzi, zeby ukierunkowac
    studentow czwartego/piatego roku w tym wlasnie zakresie?

    j.

    USSBuraque.org - kulinarno-proroczy serwis zaprasza.
    JMStrek.org - do you think JMS should do the next Star Trek series?

  • 74. Data: 2005-10-13 13:32:09
    Od: Michał <m...@s...net>

    januszek wrote:

> [...]
    > prawdziwe to na PWR nie ma wykladowcow, ktorzy jednoczesnie sa
    > pracownikami tych firm i dziela sie ze studentami swoim doswiadczeniem.

    Jakos nie widze zwiazku z problemem braku przedmiotow technicznych i
    wspolpracy z przemyslem... A ludzie zajmujący się zawodowo topowymi
    technologiami są.

> [...]
    > rynku pracy za powiedzmy rok - co wiec szkodzi, zeby ukierunkowac
    > studentow czwartego/piatego roku w tym wlasnie zakresie?

    Dlatego, że:
    - uczelnia nie jest farmą roboli,
    - nie każdy student interesuje się wytwarzaniem oprogramowania,
    - spora część najlepszych studentów ma aspiracje naukowe

    pozdr,
    --
    mgl

  • 75. Data: 2005-10-13 13:40:24
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Marek <m...@g...pl> wrote:
    > Mam wrażenie, że w Polsce jest przepaść w kusach i wiedzy wokół
    > informatycznej. Jest technik informatyk i mgr inż. informatyk, potem
    > długo długo nic, a potem dopiero elita z kompletem certyfikatatów.
    > Przy czym na forach różnych widać zdecydowane lekceważenie

    różnica jest tylko w mentalności. Ci goście z kompletem certyfikatów
    starają sie je zdobywać i nie boją się poświęcić własny czas i pieniądze
    (głównie na książki i egzaminy, niekoniecznie na szkolenia). Bo im
    zależy.

    B.

  • 76. Data: 2005-10-13 13:50:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisał(a):

    > Jakos nie widze zwiazku z problemem braku przedmiotow technicznych i
    > wspolpracy z przemyslem... A ludzie zajmujący się zawodowo topowymi
    > technologiami są.

    Ok. Najwyraźniej mamy inny obraz na sprawę.

    > Dlatego, że:
    > - uczelnia nie jest farmą roboli,

    Nie jest? ;P

    > - nie każdy student interesuje się wytwarzaniem oprogramowania,

    Nie widze zwiazku.

    > - spora część najlepszych studentów ma aspiracje naukowe

    Najlepsi studenci z aspiracjami naukowymi robia doktoraty w USA...

    Znasz dowcip krążący po akademikach PWR:
    - Gdzie spotykają się dwaj absolwenci informatyki?
    - W budce z knyszami...

    j.

  • 77. Data: 2005-10-13 13:51:19
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Michał napisał(a):

    > a wiesz, że w lepszych firmach technologicznych osoby z taką
    > osobowością, jak Twoja, nie przyjęliby na wakat...?

    Z jaką osobowością?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 78. Data: 2005-10-13 13:56:00
    Od: Michał <m...@s...net>

    januszek wrote:
    > Najlepsi studenci z aspiracjami naukowymi robia doktoraty w USA...

    ... ale MSc robią w Polsce.
    A odnośnie PhD w USA... mógłbyś podać dziesięć nazwisk? Skąd ta
    przebijająca się frustracja? :)

    > Znasz dowcip krążący po akademikach PWR:
    > - Gdzie spotykają się dwaj absolwenci informatyki?
    > - W budce z knyszami...

    chyba mówimy o innym kierunku i specjalności :)

    pozdr,
    --
    mgl

  • 79. Data: 2005-10-13 13:57:46
    Od: Michał <m...@s...net>

    Paweł 'Styx' Chuchmała wrote:

    > Z jaką osobowością?

    "idę tam, gdzie więcej płacą" :)

    pozdr,
    --
    mgl

  • 80. Data: 2005-10-13 14:05:57
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Michał napisał(a):

    > "idę tam, gdzie więcej płacą" :)

    A to moja? I to wyczytałeś z powyższego?

    Pozdr,

    PS. Bardziej prawidłowa analiza mojej osobowości powinna być taka: "jeśli
    ktoś idzie tam gdzie mu więcej płacą, choć tego nie lubi, to jego sprawa, a
    nie moja".

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl