PracaGrupypl.praca.dyskusje › to moze byc prawda

  • 41. Data: 2005-10-13 08:35:13
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dil62g$d87$1@inews.gazeta.pl...

    > Dyskusja zmierza w takim kierunku, że zapewne będzie wolał kupić chleb
    > za granicą, a piekarza i tak nie wyszkoli :)) - na złość.
    > "Fakty przeczą teorii - tym gorzej dla faktów" :)

    W biznesie nie robi sie nic na zlosc, chodzi o to, co jest tansze. Jesli
    osiagniecie pożądanych kompetencji w jakiejs dziedzinie wymaga dwoch lat, to
    nawet szukanie za granica bedzie tansze niz robienie na koszt firmy
    dwuletniego studium - zwlaszcza, ze przy szybko zmieniajacym sie rynku nie
    wiadomo, czy te wewnetrznie wyksztalcone osoby beda po tych dwoch latach
    potrzebne; potrzebne sa na juz i do osiagniecia zyskow mozliwych do
    osiagniecia teraz.

    I.

  • 42. Data: 2005-10-13 08:45:56
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Marek <m...@g...pl> wrote:
    > A tacy co mają duże doświadczenie z wcześniejszych technologii,
    > to do piachu :) ?
    > Też nie są głupsi, mniej umieją czy są mniej zdolni, ani od tych co
    > krzyczą, że tylko oni są prawdziwymi informatykami (a reszta to
    > podróby), ani od tych którzy świezo skończyli studia.
    > Mieli tylko pecha, że firma się pod tyłkiem rozleciała, a na
    > samodoskonalenie środków nie ma, a nawet jakby były, to pracodawca i
    > tak oprócz kursów wymaga również sporej praktyki w wykorzystaniu
    > wiedzy z kursu.

    jak to "nie było środków na samodoskonalenie"?? To pensji na książki już
    nie starcza? Jak ktoś się nie interesuje własną branżą, to sam sobie
    winien. A co do Twojego ostaniego zdania - trzeba sobie tak kształtować
    karierę, żeby pracować w tym w czym chce się uzyskać doświadczenie. I
    nie ma zmiłuj, zazwyczaj zaczyna się od mało opłacanych i nudnych prac.

    B.

  • 43. Data: 2005-10-13 09:00:48
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Marek napisał(a):

    > "Siedzi w domu", to nie oznacza bynajmniej, że nie szuka ;)

    Miałem na myśli raczej zdobywanie doświadczenia (niekoniecznie za pieniądze)
    inaczej niż w domu. Czasy już nie te, jak każdy w garażu rano montował
    komputer a popołudniu pisał system operacyjny.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 44. Data: 2005-10-13 09:05:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Matrix napisał(a):

    > zrozumialem a jak ktos idzie na ptywatne i tam placi 1500 zl za
    > semestr bo rodzice mu funduja to i taki certyfikacik tez synkowi czy
    > coreczce zasponsoruja, a to co tusk opowiada w tych swoich wywodach ze
    > do prywatnych to ida ludzie mniej zamozni to wierutna bzdura
    > powiedzcie mi jak to mozliwe zeby rodzina ktora ma na miesiac ok 800
    > zl mogla oplacac dziecku studia ktorych koszt za semestr to najmniej
    > 1500 ??

    Sorry, ale o czym TY do mnie rozmawiasz? Bo ja mialem na mysli calkowity
    koszt jaki wiaze sie z wyksztalceniem magistra informatyki w Polsce...

    j.

  • 45. Data: 2005-10-13 09:13:44
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "TaDeK" <T...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a co w tym zlego jezeli za tym ida zarobki ?

    a to, że w tej pracy spędzasz połowę życia. Nie powiesz chyba, że
    nie ma znaczenia to, co robisz przez taką ilość czasu ? Zakładając,
    że połowę z pozostałej połowy przesypiasz - zostaje Ci maksymalnie
    jedna czwarta na ewentualne cieszenie się z tych zarobków - warto ?

    e.

  • 46. Data: 2005-10-13 09:19:03
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w
    wiadomości news:dil67n$nnm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W biznesie nie robi sie nic na zlosc (...)

    Zdziwiłabyś się :)

    entrop3r

  • 47. Data: 2005-10-13 09:46:09
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dil8mc$60i$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w
    > wiadomości news:dil67n$nnm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zdziwiłabyś się :)

    Jak sie traci kase po to, zeby zrobic komus na zlosc, to nie jest to juz
    biznes, tylko prywatny przyjemnosciowy wydatek konsumpcyjny. Jak pewien
    bogaty ex-senator postawil swoj bar obok baru nielubianej kobiety swoj i
    sprzedawal tam piwo po zlotowce czy dwa zlote, to na pewno nie mozna tego
    nazwac biznesem. Biznes z definicji dąży do materialnego zysku, a nie do
    dawania upustu emocjom, negatywnym czy pozytywnym.

    I.

  • 48. Data: 2005-10-13 09:48:41
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    > A jak, brakuje, brakuje. Już w tej chwili najwyzsze certyfikaty Cisco
    > czy MS znacza w branzy wiecej niz uzuskany w polskiej uczelni
    > doktorat z informatyki. Jezeli nasze uczelnie nadal beda produkowac
    > informatykow ksztalconych na poziomie jednej generacji w tyl to grozi
    > nam nadwyzka warzywniakow...

    tak gwoli certyfikatów MS :
    zapisałem się do policealnej szkoły informatyki, która szkolenie MS
    przeprowadzała, zajęcia były na tak żenująco niskim poziomie, że po pierwszym
    zjeździe dałem sobie spokój, nie chodziło nawet o to, że wykładowcy na
    zajęciach mówili informatycznym, nie zrozumiałym dla mnie żargonem,

    o informatyce , podczas 90 minutowcyh zajęć, pan wykładowca wspomniał zaledwie
    2,3 razy , a przez resztę czasu lał wodę - aby zająć czymś zajęcia

    nieźle się wk.......

  • 49. Data: 2005-10-13 10:07:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Forest napisał(a):

> [...]
    > zjeździe dałem sobie spokój, nie chodziło nawet o to, że wykładowcy na
    > zajęciach mówili informatycznym, nie zrozumiałym dla mnie żargonem,

    Certyfikat a szkolenie do egzaminu na taki certyfikat to sa dwie
    rozne rzeczy. Znam osoby, ktore takie certyfikaty posiadaja i, ktore
    twierdza, ze w zasadzie wiekszosci rzeczy mozna sie nauczyc samemu.
    Egzamin kosztuje 150 USD, łatwo można sie załapać na promocję i wtedy
    kosztuje 50, 100 USD. W przypadku MS sprawa polega nie tylko na tym,
    zeby wiedziec co zrobic ale jak to zrobic zgodnie z procedura.

    j.

  • 50. Data: 2005-10-13 10:11:18
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Immona napisał(a):
> [...]
    > skorelowane z poziomem wyksztalcenia rodzicow i w drugim rzedzie
    > zamoznoscia rodziny. W drugim rzedzie, bo tak naprawde chodzi o pewne
    > minimum, powyzej ktorego wyzsza zamoznosc nie ma juz takiego wplywu na
    > lepszy rozwoj dziecka. Na prywatne ida albo tacy, ktorzy chca tylko
    > kupic papierek z jakichs powodow, a zycie maja juz poukladane i maja
    > kase, albo mlodziez, ktora nie jest w stanie dostac sie na dzienne z
    > powodu "cywilizacyjnych opoznien" wyniesionych ze swojego srodowiska, a
    > rozpaczliwie chce miec mgr wierzac, ze to da im w przyszlosci lepsza prace.

    ja akurat nie jestem z zamoznej rodziny i nigdy nie bylem, a jakos
    skonczylem technikum z bardzo dobrym wynikiem a potem studia na
    politechnice dzienne tez z wynikiem bardzo dobrym, w domu sie nigdy
    nie przelewalo nie chodzilem na zadne kursy jezykowe i inne takie
    pozaszkolne wyciagarki pieniedzy bo poprostu na to nie bylo wiec nie
    wypisuj mi ze ludzie ktorzy sa mniej zamozni sa skazani na prywatna
    uczelnie bo to bzdura mnie nigdy by nie bylo stac na taka forme
    studiowania a te przyklady z kelnerem to chyba z warszawy jestes bo w
    innych miastach niestety nawet jak na pysk padniesz to innej pracy niz
    akwizyzcja czy tez roznoszenie ulotek nie znajdziesz, jak ktos mysli i
    przyklada sie do nauki to sobie poradzi z dostaniem sie na dzienne,
    raczej twoja wypowiedz moze tyczyc sie osob ktore przez zycie chca sie
    przeslizgnac jak najmniejszym wysilkiem i matura na same 3 go
    satysfakcjonuje itd. a zeby juz sie dalej nie meczyc to ida na
    prywatne ktore rodzice zasponsoruja, gdzie poziom nauczania jest
    zenujaco niski

    Pozdrawiam

    M A T R I X