PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: to moze byc prawda
    Date: Fri, 14 Oct 2005 19:24:13 +0200

    W wiadomości news:dilhqi$5p2$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > a ja Ci powiem, ze Polska cechuje sie mala elastycznoscia na tle starej
    > UE, a zwlaszcza USA. W USA przeprowadzki za praca, przekwalifikowywanie
    > sie, czeste zmienianie pracy to w bardzo wielu branzach chleb powszedni
    > traktowany jako cos normalnego.
    Odniosę się do kwestii przeprowadzek za pracą.
    Na początek zrobię ryzykowne założenie, że kultywowanie tradycji Tuaregów
    czy plemion mongolskich faktycznie uznawane jest przez blisko 300-milionowy
    naród za normalne.
    Bowiem - czy ktoś przeprowadził jakieś badanie czy oni tak rzeczywiście
    chcą, czy tylko po prostu muszą? Pytał ich ktoś?
    Załóżmy z kolei (choć to już doprawdy naginanie faktów do teorii), że
    obywatele USA pasjami uwielbiają koczowniczy tryb życia. Jak zatem mają się
    relacje kosztów utrzymania do przeciętnego wynagrodzenia takiego wagabundy
    (szczególnie obarczonego rodziną) w porównaniu do takich samych relacji w
    Polsce?
    Wreszcie - czy każde rozwiązanie, każdy proces rozsądnie jest bezkrytycznie
    usiłować implementować w naszym kraju, gdyż sprawdza się gdzie indziej, w
    zupełnie innyuch warunkach?

    Jotte