PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
  • Data: 2005-10-14 09:53:24
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aleksander Galicki napisał(a):

    [...]

    > W takim razie musisz mi uwierzyc na slowo - takie rzeczy jak nauka konkretnych
    > jezykow programowania, administracji siecia, i ogolnie - poslugiwanie sie
    > narzedziami - nie powinno byc w gestii uczelni i w planie studiow. Takich
    > rzeczy czlowiek rozumny sie sam powinien moc nauczyc. (Uczelnia moze najwyzej
    > probowac "wspomoc" swoich mniej kontaktujacych z rzeczywistoscia studentow
    > jakimis dodatkowymi kursami np. "Zoologia Unixowa", albo ".NET for
    > undergraduate dummies" i takich tam.)

    Na Polibudzie w tej chwili (czwarty rok) uczą mnie m.in. JAVY, PHP oraz
    winapi, [1] ale raczej na zasadzie poglądowej (co to może, co to nie może
    i kiedy/jak się w to pchać), czyli w miarę solidnych podstaw + wyrobienia
    dobrych nawyków. Jasne, że większości rzeczy możesz się sam nauczyć, ale
    moim zdaniem samouctwo ma tą wadę, że bardzo łatwo można złe nawyki sobie
    wyrobić. Dodatkowo taki studencki samouk [2] raczej rzadko ma możliwość
    ćwiczenia tego co sobie przeczytał/nauczył się, w kontekście projektów
    wieloosobowych, raczej najczęściej siedzi i sam robi. Na studiach mamy
    tak, że osoby, które mają duże pojęcie o danym języku, mogą się
    zorganizować w kilkuosobowe grupy i poprosić wykładowcę o wyznaczenie
    projektu (ja tak np. robię z PHP), który automatycznie zwalnia
    z uczestnictwa w laborkach na podstawowym poziomie. I teraz
    powiedz - co złego wyniknie z tego, że mamy te przedmioty, bo przyznam
    szczerze że ciekaw jestem. :)

    [1] Wszystkie te przedmioty były z tzw. puli przedmiotów obieralnych,
    albo zależały od wybranej specjalizacji.

    [2] Inna sprawa, że do tego by się samemu uczyć trzeba mieć zazwyczaj sporą
    motywację, i samozaparcie a niewiele osób to ma.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl