PracaGrupypl.praca.dyskusje › test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"

  • 131. Data: 2005-06-29 11:08:31
    Temat: Re: test projekcyjny-
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    To oczywiście nie jest poważna interpretacja, ani nic zobowiązującego, więc
    proszę, nie traktuj moich słów poważnie. W tym momencie rozmawiamy o grafice
    ASCII w końcu.

  • 132. Data: 2005-06-29 11:33:47
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Wed, 29 Jun 2005 12:11:58 +0200, Maciek Sobczyk
    <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał:

    > aha, przypomniało mi się jeszcze coś - ukorzenienie, czyli podstawa
    > życia -
    > na obu rysunkach identyczne prawie co do kreski - ilość korzeni,
    > ułożenie,
    > wysokość linii ziemii nad korzeniami.

    ...co oznacza, że pierwszy rysunek drzewa, jaki widziałeś, miał własnie
    taki układ. A narysowała go kolezanka, w której podkochiwałes się w
    przedszkolu.

    --
    Poprzedni sig mi się znudzil, a nowego nie wymyśliłem.

    <prywatnie pisz: t.omasz@gążętą.pł>

  • 133. Data: 2005-06-29 11:58:43
    Temat: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Maciek Sobczyk, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    A to fajne jest! Strasznie się zdziwiłam jak jedna z koleżanek
    stwierdziła, że przedziera się przez gąszcz... Dotychczas wszyscy
    chodzili drogą... :)

    > Do tego jeszcze: kształt gałęzi, splątanie gałęzi, trójwymiarowość gałęzi,
    > kształt pnia, umiejscowienie pnia, pochylenie pnia, rodzaj liści, ilość
    > liści, umiejscowienie liści w koronie, stan liści, ozdobniki wokół drzewa,
    > krajobraz, dziuple, ptaszki, tzw. przepracowania, proporcje wysokości,
    > ułożenie korzeni, kształt korony, obecność cieniowania, rodzaj cieniowania,
    > miejsce cieniowania, kolor cieniowania, obecność i ułożenie słońca, wielkość

    Rany, a jak ktoś nie umie rysować???? Jakie "cieniowanie"? Jaka
    "trójwymiarowość gałęzi"? Jaki "stan liści"??? To chyba test na talent
    plastyczny jest, wg tego, co piszesz... To, co napisała Kira jest może
    uproszczeniem, ale przynajmniej wykazuje jakieś związki z psychologią.
    Bo brak cieniowania może znaczyć zarówno o np. braku dyplomacji, jak i
    niewykształceniu technik plastycznych...

    Pozdrawiam
    M., poruszona, bo pewnie bym go oblała! ;)
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 134. Data: 2005-06-29 12:07:51
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Immona <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > pojecia,
    >
    > Roznimy sie w definicji kitu. [...]

    mozliwe, ale moim celem nie bylo dyskutowanie nt tej definicji, ale o
    wyobrazeniu swiata, w ktorym lepszy wygrywa.

    > (Wybierajac plyn do naczyn nie zalezy Ci na tym, zeby byl najlepszy, tylko
    > zeby byl wystarczajaco dobry. Tego wymagamy od produktow o niskiej wartosci,
    > szybko zuzywanych i nie "strategicznych" dla naszego zycia. Tych
    > wystarczajaco dobrych plynow jest cala masa i ryzyko jest za male, zeby
    > inwestowac czas w rozpoznawanie naukowo badalnych roznic. Dlatego kierujemy
    > sie impulsem typu kolor ladny, butelka fajna albo pani z reklamy sie nam
    > podobala lub widzielismy taki sam u kumpla, ktory ma bardzo czysto w
    > kuchni.)

    jesli bylbym w stanie ocenic, ktory jest najlepszy, to zapewniam Cie, ze
    wybralbym najlepszy (ew. o najlepszym stosunku jakosc/cena). Ale nie jestem.
    Niezaleznie od ilosci poswieconego na to czasu.
    Podobnie jak nie jestem w przypadku samochodu czy kandydata do pracy.
    A tu "ryzyko" jest juz duze.
    W tych ostatnich przypadkach jesli stoje przed wyborem, to sie staram, ale
    wszystko co moge powiedziec, to zdanie w stylu "moim zdaniem wyglada ok",
    chyba, ze zdecydowanie mi nie pasi wtedy troche latwiej o bardziej
    zdecydowana opinie. Ale wskazac, ktory jest _najlepszy_ nie potrafie.
    Bo brak jest sensownych metod pomiaru.

    Zreszta ludzie nie tylko przy wyborze plynu kieruja sie pozorami. Przyklady
    byly wczesniej.

    > byli
    > faktycznie
    >
    > Ale bardzo czesto umiejetnosc dobrego zaprezentowania sie stanowi wazna
    > czesc "bycia lepszym".

    a czesto nie stanowi ...

    > Bo nawet jesli posadzisz takiego w zamknietym
    > pomieszczeniu przy kompie w grupie jemu podobnych bez kontaktu z klientem i
    > swiatem zewnetrznym w godzinach pracy, to umiejetnosc dobrej prezentacji np.
    > pomyslu u czlonkow grupy zmniejsza konfliktowosc w grupie.

    mowimy o programistach?
    a jak dokladnie jestes w stanie okreslic kwalifikacje programistyczne a jak
    umiejetnosc pracy w grupie? Jestes w stanie porownac np. dobrego z dobrym?
    Przeciez nie masz wyniku z dokladnoscia do 2 miejsc po przecinku, ale jakies
    subiektywne odczucia. A moze pytania merytoryczne akurat byly "trafione"?
    Przeciez lepszy ma zawsze wygrac.
    Poza tym to, ze sie ktos dobrze zaprezentuje na rozmowie nie musi oznaczac, ze
    bedzie dobrze pracowal w grupie programistow. Bo to, ze byl mily i kontaktowy,
    nie musi przystawac do pracy w takiej grupie. I odwrotnie koles, ktory nie
    byl w ogole kontaktowy na rozmowie moze sie rozkrecic jak zacznie robic to,
    w czym sie czuje dobrze i pewnie.
    W ogole mam wrazenie, ze na takich rozmowach dobrze wypadaja ludzie,
    ktorzy ... czesto w nich uczestnicza. Kwestia wprawy. Ja nie bylem na
    rozmowie ok. 6 lat, ostatnio poszedlem (bardziej z ciekawosci/kontrolnie) i
    raczej nie wypadlem dobrze. Stres, sytuacja, do ktorej nie przywyklem itp.
    6-7 lat temu jak szukalem pracy takich rozmow odbylem sporo i po pierwszych 2-
    3 mialem juz spory luz i wypadalem zdecydowanie lepiej. A nie umialem 1/10
    tego co teraz i jestem chyba mniej wiecej takim samym czlowiekiem (daje rade
    pracowac w grupie i wiem o takiej pracy znacznie wiecej niz wtedy).

    W tym przypadku moze byc tak, ze osoba, ktora ma praktyke w rozmowach bo nie
    moze znalezc pracy od dluzszego czasu wypadnie lepiej od osoby, ktora pojdzie
    na rozmowe od przypadku, bo jakas oferta ja zainteresowala, a tak w ogole to
    ma prace i w sumie jest ok.
    Pewnie taka osoba w dodatku bedzie mniej zdeterminowana itp., wiec na pewno
    wypadnie gorzej ;)

    > Jestesmy, tylko mi nie podoba sie nazywanie pogardliwa i negatywna nazwa
    > "kit" sztuki prezencji, przekonywania i budzenia pragnienia. Mozna to nazwac
    > kitem, gdy stoi za tym pustka, ale nawet dobry produkt czy dobry pracownik
    > potrzebuje przekazania informacji i przekonania o tym, ze jest on dobry, bo
    > inaczej nikt nie skorzysta.

    kwestia nazwy. To, ze jest troche pogardliwa, to dobrze, bo swiat bylby
    znacznie lepszy gdyby nie "sztuka prezencji" w wykonaniu niektorych osob.
    Ale nie jestem przywiazany do okreslenia "kit" ;)

    Niestety zle produkty i pracownicy "sprzedaja" sie czesto bardzo dobrze.
    Na pewno kazdy zna sporo przykladow. Dlatego nie uprawiajmy idealizmu
    typu "lepszy wygra, bo swiat jest idealny a ludzie nieomylni w swoich ocenach
    a na dodatek szlachetni".

  • 135. Data: 2005-06-29 12:21:58
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Immona, a któżby! ;-) ) wyklepał:
> [...]
    > najmniej, raz i potem drugi raz po przerwie, nie pamietajac juz ani nie
    > sugerujac sie poprzednim ulozeniem. Wyniki chyba robil jakis program
    > komputerowy, bo przypuszczam, ze interpretacja takiego testu opiera sie na
    > dosc scislych zasadach w przeciwienstwie do humanistycznego drzewka, ale
    > byly, przyznaje, oddajace rzeczywistosc, zarowno te, ktora mi sie podoba,
    > jak i te, ktora mi sie nie podoba - dotyczylo to emocji, temperamentu, tego,
    > co motywuje, tego, co denerwuje, tego, co demotywuje, najbardziej
    > prawdopodobnego zachowania w sytuacji konfliktowej itp.

    Kiedyś czytałam takie pronaukowe wyjaśnienie dlaczego horoskopy się
    sprawdzają. Jak to możliwe, że znaków zodiaku jest tylko 12, a większość
    ludzi się w nich odnajduje? Ano, coś tam zawsze podpasi, coś się
    spodoba, a reszta mieści się w granicach błędu... Zmierzam do tego, że
    jak znasz swoje cechy, to Ci taki test niepotrzebny, a jak nie znasz -
    to każdy wynik będzie dobry.

    Bynajmniej nie chcę tego rodzaju testów deprecjonować, sama lubię się
    testować, ale ich wyniki nie są na pewno wymierne raz na całe życie.
    Dziś jak mnie ktoś zdenerwuje, to go zabiję, bo np. źle spałam, gdyby
    zdenerwowała mnie jutro ta sama osoba w ten sam sposób to bym się tylko
    usmiechnęła wyrozumiale, bo źle pałam dwie noce z rzędu. To tyle o
    sytuacjach konfliktowych... :)

    Pozdrawiam
    M.

  • 136. Data: 2005-06-29 12:43:24
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Mo" <l...@g...nie-smiec> napisał w wiadomości

> [...]

    > Dziś jak mnie ktoś zdenerwuje, to go zabiję, bo np. źle spałam,
    > bym się tylko usmiechnęła wyrozumiale,
    > bo źle pałam dwie noce z rzędu. To tyle o

    No właśnie tu leży pies pogrzebany. Znasz poziom swojej cykotymii?
    psychotyzmu? ugodowości? Potrafisz określić umiejscowienie swojej kontroli?
    Nie chcę Cię w tym momencie zasypać dziwacznie brzmiącymi 'pesudonaukowymi'
    terminami, tylko zwrócić uwagę na różnice w podejściu do sprawy.

    Cechy, które opisujesz, do których masz dostęp to czubek góry lodowej,
    wystający niewiele ponad powierzchnię wody. Dużo większa część góry znajduje
    się pod wodą, nie widać jej, człowiek do niej dostępu nie ma. Ideą testów
    psychologicznych w b. dużym uproszczeniu jest odpowiedzieć na pytanie,
    dlaczego tak a nie inaczej wygląda ta widoczna część góry lodowej. To
    znaczy, jak ukształtowana jest ta część niedostępna, zanurzona, na
    podwalinie której nadbudowana jest część widoczna. Zakłada się przy tym, że
    kształt części zanurzonej ma znaczący wpływ na wygląd części widocznej.

    > Pozdrawiam
    > M.
    Pozdrawiam
    M.

  • 137. Data: 2005-06-29 14:21:19
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

> [...]
    > ma prace i w sumie jest ok.
    > Pewnie taka osoba w dodatku bedzie mniej zdeterminowana itp., wiec na

    No nie wiem. Zdeterminowanie w sensie "desperacja" to jedna z rzeczy, ktore
    bardzo zle wrazenie robia na rozmowie. Osoba, ktorej zalezy na jakiejkolwiek
    pracy, moze klamac, zeby sie dopasowac do akurat tej pracy. Osoba, ktora juz
    ma prace i szuka lepszej, bedzie bardziej zdystansowana i z wiekszym
    prawdopodobienstwem bedzie szukala czegos rzeczywiscie zgodnego z wlasnym
    profilem, nie udajac nic.

    Do tego jedna z najtrudniejszych rzeczy na rozmowie kwalifikacyjnej jest
    stres, a ten moze byc wiekszy, kiedy ktos nie ma pracy, nie ma pieniedzy,
    potrzebuje tego i jest to sprawa gardlowa lub silnie zwiazana z jego
    poczuciem wlasnej wartosci. Ktos, kto ma prace, wie, jak wyglada jego
    sytuacja w razie odmowy: nadal ma te prace, ktora ma. Ktos, kto jej nie ma,
    nie wie gdzie indziej i czy bedzie pracowal.

    Choc to sie rozni u roznych ludzi.
    Ja bym chetnie poszla teraz na jakas rozmowe, zeby nie zatracic nauczonych
    rzeczy przez ich nieuzywanie, ale nie mam serca krasc czasu i kosztu firm,
    do ktorych bym zaaplikowala dla rozrywki. Prawde mowiac sama nie mam czasu
    na taka rozrywke. :/ (Zazdroszcze Kirze).

> [...]
    > Na pewno kazdy zna sporo przykladow. Dlatego nie uprawiajmy idealizmu
    > typu "lepszy wygra, bo swiat jest idealny a ludzie nieomylni w swoich

    Najlepszy jest ten, ktory wygral :D bo tak sie to mierzy w tym paskudnym
    swiecie dzikiego kapitalizmu ;)
    Swiat nie jest idealny, a ludzie sa omylni, jednak bez sprzedawania
    produktow i umiejetnosci by to nie funkcjonowalo lepiej, tylko raczej wcale
    by nie funkcjonowalo. Rozumiem, ze Ci sie mocno nie podoba, ze zestaw "zla
    jakosc - dobra perswazja" odnosi wiekszy sukces niz "dobra jakosc - zla
    perswazja", ale przynajmniej wycwiczyc perswazje jest znacznie latwiej niz
    poprawic jakosc. A sposobu na zmiane tego, ze to tak funkcjonuje, nie widze,
    wiec wole sie uczyc tego, czego dzisiejszy swiat wymaga i cos zyskac na tych
    regulach zamiast na nie narzekac.

    I.

  • 138. Data: 2005-06-29 15:10:13
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciek Sobczyk [Wed, 29 Jun 2005 13:08:31 +0200]:

    > To oczywiście nie jest poważna interpretacja, ani nic
    > zobowiązującego, więc proszę, nie traktuj moich słów
    > poważnie. W tym momencie rozmawiamy o grafice ASCII w końcu.

    Nie no, luz :-) Nie licze tu na jakas psychoanalize,
    temat zwyczajnie mnie zainteresowal -- a ze przypadkiem
    akurat mam takich rysunkow troche, to sobie je wzielam
    za jakistam konkretny przyklad do rozmowy :-)

    Tak w ogole to dzieki, ciekawe rzeczy piszesz.

    Kira

  • 139. Data: 2005-06-29 15:17:53
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Immona, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > Rysujac drzewo, ktore Ci wysylalam na priva jakis czas temu, zanim Cie
    > opadnieto z prosbami o interpretacje, podeszlam do tego zadania powaznie i
    > pozytywnie, bo wiedzialam o co chodzi i chcialam wspolpracowac. Przypuszczam
    > jednak, ze gdyby znienacka mnie zaskoczono takim zadaniem w procesie
    > rekrutacyjnym lub zwiazanym z ewaluacja pracownika, uznajac to zadanie za
    > infantylne i dziwaczne rowniez bym dokonala jakiegos sabotazu, polegajacego
    > na minimalistycznym machnieciu kilku kresek na "odwal sie". Mysle, ze

    A nie uważasz, że już samo to (znaczy wiedza nt. wagi testu) jest już
    formą sabotażu? Zaskoczona rysujesz drzewko spontanicznie, z głębi
    duszy, a tu, jak sama piszesz postarałaś się i przygotowałaś je celowo
    jak najlepiej, bo wiedziałaś, ze zostanie ono przeanalizowane jako
    projekcja Twojego umysłu... Ciekawe byłoby zrobić teraz (a właściwie za
    jakiś czas) takie spontaniczne drzewko i porównać wyniki... :)

    Pozdrawiam
    M.

  • 140. Data: 2005-06-29 17:13:25
    Od: " Eddie" <s...@g...pl>

    Maciek Sobczyk <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Wypracowanie mocno po łebkach traktuje zagadnienie, ale niech będzie.
    [...]
    > Dodatkowo wypracowanie zawiera błąd rzeczowy - kartkę kładzie się w pionie
    > nie w poziomie.

    Na podstawie tego tekstu, twierdzę, że jednak da się wynik zafałszować.
    Przynajmniej w zakresie informacji przedstawionych w opracowaniu.
    Kartka na której ja rozwiązywałem ten test była poziomo.
    Oczywiście narysowałem klasycznie - prosty pień bez żadnych szczegółów,
    korona w kształcie chmurki i niezdefionowane owoce (kółka) rozproszone
    równomiernie po koronie :)