PracaGrupypl.praca.dyskusje › studia podyplomowe handel zagraniczny czy dobre szkolenie/kurs?

  • 1. Data: 2003-08-29 15:11:40
    Temat: studia podyplomowe handel zagraniczny czy dobre szkolenie/kurs?
    Od: "Alkada" <k...@i...pl>

    Witam,
    Stoję przed wyborem studia podyplomowe handel zagraniczny czy dobre
    szkolenie/kurs w podobnym zakresie (sprawy celne, prawo handlowe,
    konsekwencje wejscia do UE). Nie chodzi mi o papier tylko o konkretną
    wiedzę - czyli dobrze by było, zeby osoby prowadzące były sensowne, a nie
    tylko program nauczania. Niestety to trudno wyczytac miedzy linijkami. Czy
    ktoś konczył cos w tym zakresie i moze sie podzielić swoimi spostrzezeniami?
    Interesujacy mnie obszar Polski: Wrocław, Katowice, Kraków, Warszawa (w
    ostateczności).
    Moze bardziej niz na studia warto wybrac sie na jakies kursy dotowane przez
    UE?

    Alka

  • 2. Data: 2003-08-29 19:30:06
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alkada" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ostateczności).
    > Moze bardziej niz na studia warto wybrac sie na jakies kursy dotowane

    Pierwsza zasada - studia nie dają nic poza papierem.
    Druga zasada - zatrudnij się i zobaczysz jakie są oczekiwania firmy, masz
    pracę - możesz się uczyć kierunkowo.
    Trzecia zasada - najlepiej mają ci, których wywalili z podstawówki w 3
    klasie i nauczyli się kłaść kafelki, zarabiają mniej więcej tyle samo a mają
    stałą pracę i nie muszą sie o nic martwić.

    Kierunki o których piszesz są wszystkie H.. warte! Jeśli już musisz coś z
    nich wybrać, to wybierz taki który ma długi tytuł specjalności i jakieś
    słowo komputerowe/informatyk najlepiej ... to wygląda nowocześnie.
    Np.
    Wspomaganie komputerowe przepływu środków z Unii Europejskiej z elementami
    prawa celnego
    albo:
    Informatyczne zarządzanie prawem handlowym z wykorzystaniem algorytmów
    przestrzennych całek Baumanna i dywanu Sierpińskiego.

    Poprostu coś co nikt nie rozumie - to robi wrażenie że coś umiesz.

    Th
    Ważne żeby opakowanie było ładne. Zaintersuje każdego bez względu na
    zawartość.

  • 3. Data: 2003-08-29 20:46:12
    Od: "Alkada" <k...@i...pl>

    "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Alkada" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Druga zasada - zatrudnij się i zobaczysz jakie są oczekiwania firmy, masz
    > pracę - możesz się uczyć kierunkowo.

    Jakby Ci to powiedziec - wybor tych studiow wynika z mojej pracy.
    Ta rada jest wiec nieco spozniona, ale dzieki! ;-)

    > Kierunki o których piszesz są wszystkie H.. warte! Jeśli już musisz coś z
    > nich wybrać, to wybierz taki który ma długi tytuł specjalności i jakieś
    > słowo komputerowe/informatyk najlepiej ... to wygląda nowocześnie.

    A dzieki - jedne takie juz mam - teraz kolej na cos prostszego!

    Alka, rozbawiona

  • 4. Data: 2003-08-29 23:00:32
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    > A dzieki - jedne takie juz mam - teraz kolej na cos prostszego!
    >
    > Alka, rozbawiona

    Cieszę się że nikt się z moim zdaniem nie liczy, bo inaczej zmieniałbym
    wszystjko dookoła siebie.
    Th+

  • 5. Data: 2003-08-31 22:24:39
    Od: Nuno <n...@p...com>

    "OutDOOR s.c." wrote:

    > Pierwsza zasada - studia nie dajš nic poza papierem.

    Racja.

    > Druga zasada - zatrudnij się i zobaczysz jakie sš oczekiwania firmy, masz
    > pracę - możesz się uczyć kierunkowo.
    > Trzecia zasada - najlepiej majš ci, których wywalili z podstawówki w 3
    > klasie i nauczyli się kłaść kafelki, zarabiajš mniej więcej tyle samo a majš
    > stałš pracę i nie muszš sie o nic martwić.

    To fakt. Powiem tak.
    5 lat temu konczylem szkole sredia.
    Poszedlem na studia dzienne. Fajnie sie bawilem przez te 5 lat.
    Stwierdzilem, ze studia g...no daja.
    Jak sie sam czegos nie nauczysz, to nic nie bedziesz wiedzial.
    Ci ktorzy konczyli razem ze mna sredna szkole, poszli odrazu
    do pracy (he he, 5 lat temu mozna jeszcze bylo dostac, i to nawet ciekawa
    prace po maturze). Od tej pory niezle awansowali. W tym czasie co niektorzy,
    wybrali studia zaoczne. Teraz maja prace i wyksztalcenie.
    A ja po super studiach dziennych, bez stazu, bez doswiadczenia,
    co ja moge?

    ps. troche to bez sensu. Ludzie po podstawowce zarabiaja nie mniej niz
    800zl brutto, a ludzie po studiach, ktorzy inwestowali w swoja wiedze,
    w tym czasie nie zarabiali, dostaja teraz w Polsce tylez samo 800zl brutto.
    Brak slow. Po ch..ja te studia?

    ps. Dzieki ci Panie Buzku i Panie Millerze.Czy jest jakas partia polityczna,
    ktora NIE wyznaje zasady "TKM"?