PracaGrupypl.praca.dyskusje › sposób rozwiazania umowy o prace a zasilek

  • 1. Data: 2004-01-31 21:59:51
    Temat: sposób rozwiazania umowy o prace a zasilek
    Od: PCz <c...@p...fm>

    Witam
    mam pytanie czy w przypadku rozwiazania umowy o prace na zasadzie
    porozumienia stron (moja obecna sytuacja) przysluguje zasilek dla
    bezrobotnych i czy są jakies wymagania odnosnie czasu w jakim trzeba
    sie zarejestrowac w urzedzie rzeby nie stracic prawa do zasilku.
    Szczerze mowiac poszukuje pracy i rejestracje traktuje jako
    ostatecznosc a i urzad pracy w ktorym musze sie zarejestrowac (miejsce
    stalego zameldowania ) lezy daleko od miejsca mojego obecnego
    przebywania i szukania pracy (gdzie aktualnie nie jestem zameldowany
    tymczasowo i chyba nie bede ).
    Dzieki za odpowiedzi i porady najlepiej ludzi ktorzy sa lub byli w tej
    samej sytuacji
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-31 22:40:26
    Temat: Re: sposób rozwiazania umowy o prace a zasilek
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PCz" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > tymczasowo i chyba nie bede ).
    > Dzieki za odpowiedzi i porady najlepiej ludzi ktorzy sa lub byli w tej

    Witaj,

    Przyznanie zasiłku nie zalezy od tego, czy rozwiazales umowe za
    porozumieniem stron czy za wypowiedzeniem.
    Urzad bada Twoje 18 miesiecy wstecz przed zarejestrowaniem sie do niego, i
    sprawdza czy przepracowales 365 dni.
    Osobiscie radze Ci poczytac jeszcze o tym w ustawie o zatrudnianiu i
    przeciwdzialaniu bezrobocia, poniewaz tam jest to dokladnie opisane
    (http://www.elblag.dialog.net.pl/pupkwidzyn/Aktypraw
    ne/Ustawa%20o%20zatrudni
    eniu.htm).
    Poza tym, jesli rozwiaze sie stosunek pracy badz za porozumieniem stron badz
    za wypowiedzeniem pracownika, to na przyznanie zasilku czeka
    sie 3 miesiace (tak bylo w moim przypadku).
    A do urzedu warto sie zarejestrowac jak najszybciej od momentu ukonczenia
    stosunku pracy, bo zdaje sie, ze liczy to sie jako ciaglosc, a poza tym
    Urzad oplaca za Ciebie zdrowotne...

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 3. Data: 2004-02-01 06:43:03
    Od: PCz <c...@p...fm>

    Dzieki za informacje. Mam w zwiazku z tym jeszcz jedno pytanie o co
    chodzi z ciągłością? i co ona daje ewentualnie co sie traci w
    przypadku jej braku?
    Pozdrawiam Piotr

  • 4. Data: 2004-02-01 13:20:49
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

    > Dzieki za informacje. Mam w zwiazku z tym jeszcz jedno pytanie o co
    > chodzi z ciągłością? i co ona daje ewentualnie co sie traci w
    > przypadku jej braku?
    > Pozdrawiam Piotr

    Tak dokladnie to Ci nie potrafie tego wytlumaczyc...
    W kazdym badz razie ja bylam zarejestrowana w jednym urzedzie pracy, a
    poniewaz sie przeprowadzalam do innego miasta, to musialam sie
    wyrejestrowac.
    I wtedy urzad pracy powiedzial, zeby w ciagu 7 DNI zarejestrowac sie w tym
    urzedzie, gdzie zamierzam wyjechac, bo to sie bedzie liczyc jako ciaglosc...
    Takze radze jak najszybciej po ukonczeniu stosunku pracy zarejestrowac sie
    w danym urzedzie.

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 5. Data: 2004-02-01 20:21:32
    Od: "Monika" <monpaj@usun_wp.pl>

    Witam!
    Ciagłość przy statucie osoby bezrobotnej z prawem do zasiłku oznacza, ze
    bedzie Ci sie to liczylo do stazu pracy.
    Poz tym masz ubezpieczenie, a to bardzo wazne.
    Ja czekalam na naliczenie zasilku dla bezrobotnych 1 miesiac, czyli jak
    zarejestrowalam sie od sierpnai, to za sierpien nie mialam naliczonego
    zasilku, tylko dopiero od wrzesnia.

  • 6. Data: 2004-02-01 21:02:13
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Monika" <monpaj@usun_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ja czekalam na naliczenie zasilku dla bezrobotnych 1 miesiac, czyli jak
    > zarejestrowalam sie od sierpnai, to za sierpien nie mialam naliczonego

    Czyli ze jak od 1-o grudnia juz nie pracowalem.31-o stycznia skonczyl mi sie
    okres za ktory mialem odszkodowanie za skrocony okres wypowiedzenia a
    zarejestrowalem sie w maju, to nie liczy mi sie ciaglosc czy taz staz do
    "lat przepracowanych" do emerytury? (staz pracy mam juz powyzej 10 lat, to
    mi to....)

    Uprzedzam pytania, zwlekalem z zarejestrowaniem bo liczylem, ze uda mi sie
    ktorac z prob podjetych w celu zdobycia zrodel utrzymania i zglosilem sie
    dopiero, gdy okazalo sie, ze "czas juz" kozrystac z zasilku, bo wszystko
    inne....

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##