PracaGrupypl.praca.dyskusjesposób rozwiazania umowy o prace a zasilek › Re: sposób rozwiazania umowy o prace a zasilek
  • From: "Joanna" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: sposób rozwiazania umowy o prace a zasilek
    Date: Sat, 31 Jan 2004 23:40:26 +0100

    Użytkownik "PCz" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:9s8o10htjl3de32ug4a5bnv7f4tluh4stt@4ax.com...
    > Witam
    > mam pytanie czy w przypadku rozwiazania umowy o prace na zasadzie
    > porozumienia stron (moja obecna sytuacja) przysluguje zasilek dla
    > bezrobotnych i czy są jakies wymagania odnosnie czasu w jakim trzeba
    > sie zarejestrowac w urzedzie rzeby nie stracic prawa do zasilku.
    > Szczerze mowiac poszukuje pracy i rejestracje traktuje jako
    > ostatecznosc a i urzad pracy w ktorym musze sie zarejestrowac (miejsce
    > stalego zameldowania ) lezy daleko od miejsca mojego obecnego
    > przebywania i szukania pracy (gdzie aktualnie nie jestem zameldowany
> [...]

    Witaj,

    Przyznanie zasiłku nie zalezy od tego, czy rozwiazales umowe za
    porozumieniem stron czy za wypowiedzeniem.
    Urzad bada Twoje 18 miesiecy wstecz przed zarejestrowaniem sie do niego, i
    sprawdza czy przepracowales 365 dni.
    Osobiscie radze Ci poczytac jeszcze o tym w ustawie o zatrudnianiu i
    przeciwdzialaniu bezrobocia, poniewaz tam jest to dokladnie opisane
    (http://www.elblag.dialog.net.pl/pupkwidzyn/Aktypraw
    ne/Ustawa%20o%20zatrudni
    eniu.htm).
    Poza tym, jesli rozwiaze sie stosunek pracy badz za porozumieniem stron badz
    za wypowiedzeniem pracownika, to na przyznanie zasilku czeka
    sie 3 miesiace (tak bylo w moim przypadku).
    A do urzedu warto sie zarejestrowac jak najszybciej od momentu ukonczenia
    stosunku pracy, bo zdaje sie, ze liczy to sie jako ciaglosc, a poza tym
    Urzad oplaca za Ciebie zdrowotne...

    Pozdrawiam,
    Joanna