PracaGrupypl.praca.dyskusje › Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....

  • 1. Data: 2004-01-31 17:19:21
    Temat: Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

    Witam!

    Ostatnio poszłam na rozmowę kwalifikacyjną, która jednak okazała się testem.
    Jedno z zadań, które mną wstrząsnęło:

    "Stado liczy 1200 słoni. 1/3 jest różowa, niektóre są niebieskie, jeszcze
    inne w niebiesko-różowe paseczki. Czy PRAWDĄ jest, że 400 słoni jest koloru
    niebieskiego? Uzasadnij swoją odpowiedź"

    ;)))))
    Odpowiedź powinna z tego wyniknąć prosta w miarę i szybka bo zadań było
    sporo na 50 minut.
    A może ktoś wie jaki jest sens tego pytania i co ono ma udowodnić?
    Praca na stanowisku biurowym ;), organizacyjnym.

  • 2. Data: 2004-01-31 17:39:06
    Temat: Re: Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Bam" <N...@o...pl> wrote in message news:bvgo61$p3o$1@news.onet.pl...

    > A może ktoś wie jaki jest sens tego pytania i co ono ma udowodnić?

    Czytanie ze zrozumieniem, elementarna logika.

    > Praca na stanowisku biurowym ;), organizacyjnym.

    Umiejętności przydatne w każdej pracy, na każdym stanowisku.

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2004-01-31 17:40:45
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-31 18:19, osoba przedstawiająca się jako "Bam" napisała:

    > A może ktoś wie jaki jest sens tego pytania i co ono ma udowodnić?
    > Praca na stanowisku biurowym ;), organizacyjnym.

    IMHO zwykłe pytanie na sprawdzenie logicznego myślenia a takowe zapewne
    jest na tym stanowisku dość przydatne. Odpowiedź faktycznie bardzo
    prosta. Brak wystarczających danych do udzielenia odpowiedzi.To że
    niebieskie są to oczywiste bo są dzieci mieszańce ale z treści w żaden
    sposób nie można wywnioskować ich liczby (poza tym że jest ich mniej niż
    800) ;)

    ___ _ _
    __MPK__ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 4. Data: 2004-01-31 17:46:01
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości

    > Czytanie ze zrozumieniem, elementarna logika.

    > Umiejętności przydatne w każdej pracy, na każdym stanowisku.

    A prawidłowa odpowiedź?

  • 5. Data: 2004-01-31 17:47:29
    Od: "Maciek Marchewczyk" <s...@s...com>

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości

    > Czytanie ze zrozumieniem, elementarna logika.
    Dodam: przytomna reakcja w sytuacji stresu. W koncu rekrutacja to stres...
    MM

  • 6. Data: 2004-01-31 17:58:26
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/31/2004 6:19 PM, Bam wrote:
> [...]
    > A może ktoś wie jaki jest sens tego pytania i co ono ma udowodnić?
    > Praca na stanowisku biurowym ;), organizacyjnym.

    Po Twojej odpowiedzi mozna ocenić, jakie metody rozwiązywania problemów
    preferujesz, czy wierzysz bezgranicznie we wszystko, co mówi przełożony,
    czy masz skłonność do ryzyka etc.

    Ja podobno mam myslenie analityczne (nie na pewno) - odpowiedziałbym tak:
    - jeżeli przyjąć, że niebieskie słonie wogóle istnieją (bo np. na taki
    kolor je pomalowano lub ubrano lub umownie nazwano) to jest za mało
    informacji, by stwierdzic ile ich jest, wiec nie da się odpowiedzieć na
    pytanie czy to prawda, czy fałsz.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-01-31 19:21:08
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Bam" <N...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A prawidłowa odpowiedź?

    Nieprawda.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "Im bardziej skorumpowana jest Republika, tym liczniejsze są jej prawa" -

  • 8. Data: 2004-01-31 19:50:34
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > IMHO zwykłe pytanie na sprawdzenie logicznego myślenia a takowe zapewne
    > jest na tym stanowisku dość przydatne. Odpowiedź faktycznie bardzo
    > prosta. Brak wystarczających danych do udzielenia odpowiedzi.

    Jeśli przyjąć zasadę wyłączonego środka, odpowiedź brzmi "podane zdanie jest
    fałszywe". Ty odpowiedziałes na pytanie "czy da się stwierdzić bla bla
    bla"...

    Tomek Z.

  • 9. Data: 2004-02-01 21:57:19
    Od: Łukasz Liśkiewicz <l...@g...pl>

    Bam wrote:

> [...]
    > A może ktoś wie jaki jest sens tego pytania i co ono ma udowodnić?
    > Praca na stanowisku biurowym ;), organizacyjnym.

    Witam,

    odpowiedź jest prosta, oczywiście że NIEPRAWDĄ jest, że 400 słoni jest
    koloru niebieskiego, bo jak wiadomo nie ma niebieskich słoni i koniec.

    pozdrawiam Łukasz L.

  • 10. Data: 2004-02-01 22:06:30
    Od: "Weronika Wojkowska" <wera_niecierpiespamu1_@_niecierpiespamu2_poczta.of.pl>

    > odpowiedź jest prosta, oczywiście że NIEPRAWDĄ jest, że 400 słoni jest
    > koloru niebieskiego, bo jak wiadomo nie ma niebieskich słoni i koniec.

    :))
    Myslisz, ze dostalbys ta prace??
    BRAK WYOBRAZNI to niekoniecznie zaleta :).

    Wera