PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 81. Data: 2005-10-14 21:19:01
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 14-10-2005 o 23:10:26 Immona <c...@n...googlemailu> napisał:

    > doprowadza prawdopodobnie do takiego wzrostu plac, ze czynienie tych
    > oszczednosci bedzie dla przecietnej osoby w wieku produkcyjnym realne.

    Kretyństwo. Oszczędności zależą od jeszcze dwóch rzeczy: skłonności do
    oszczędzania (czyli rezygnacji z zakupu dóbr dzisiaj) oraz poziomu
    wydatków.
    Nie istnieje taki poziom płac (mówimy o, przyjmijmy, środkowych 90%
    społeczeństwa), który nie spotkałby się z odpowiednią podażą dóbr
    _powszechnego_ użytku. Płaca jest miernikiem ilości wytworzonych dóbr - co
    oznacza dokładnie, że jest tyle forsy ile towaru.

    --
    "Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że wnioski płynące z samego tylko
    życiowego doświadczenia czasami bywają mylące. Na przykład doświadczenie

  • 82. Data: 2005-10-14 21:21:54
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

    > Ile - wg Ciebie - procent bezrobotnych pobiera teraz zasiłek
    > dla bezrobotnych???

    Za dużo o tych wszystkich "mi się nie chce" i "panie, a co ja
    po 10 latach bezrobocia do pracy mam iść??".

    Kira

  • 83. Data: 2005-10-14 21:23:06
    Od: złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl>

    Dnia 2005-10-14 22:58 , walcząc mozolnie z klawiaturą Tomasz Płókarz w
    pocie czoła napisał/a:

    > Pytam o 2kPLN - czyli typowy koszt wakacji.

    przy 20 mln $ to nadal "złotówka"

    > A mając 666 mln jeszcze więcej. Dobra. I co z tego?

    nie przeczytałeś drugiej części mojego zdania

    > Forsa na koncie bierze się z tego, ze dostarczyłeś ludziom
    > produkty/usługi, za które Ci tą forsą zapłacili. To nie forsa jest
    > bogactwem, tylko te wytworzone dobra. Forsa to tylko wymierna nagroda
    > od klientów. Zaczynasz chwytać, czy mam kontynuować?

    nie - to nie jest "nagroda od klientów". Forsa to forsa. I - jak mniemam
    - to była totalnie "luźna" forsa, skoro wydaje na fanaberie. A i
    przypuszczam,że by wyskrobał jeszcze te przykładowe 2 kPLN na jakieś
    "moje" (cenowo) wakacje. "Chwytasz" (jak ty to mówisz) różnicę?
    Nie twierdzę,że on nie miał prawa wydawać _swoich_ pieniędzy. Miał.
    Twierdzę jednak, że _moim_ _zdaniem_ mógłby np. wydać połowę z tego na
    noszenie go w lektyce dookoła świata (z przerwą na przeprawy morskie)a za
    resztę mógłby np zafundować obiadki głodującym w jakimś państewku
    afrykańskim przez najbliższy rok. I nadal byłaby to ta sama forsa
    otrzymana "za dostarczone ludziom produkty/usługi" - czyż nie?
    Pozwolisz, że będę miał swój pogląd na jego czyny?

  • 84. Data: 2005-10-14 21:24:31
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 14-10-2005 o 23:23:06 złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl> napisał:

    > nie - to nie jest "nagroda od klientów". Forsa to forsa.

    Wydrukował sobie ją?

    > I - jak mniemam - to była totalnie "luźna" forsa, skoro wydaje na
    > fanaberie. A i

    Nie chwytasz. To może inaczej:
    Czy uważasz, wracając do mojego pierwotnego pytania, że system, który
    zabierałby ludziom "luźną" forsę i dawał ją innym, jest teoretycznie dobry?

  • 85. Data: 2005-10-14 21:25:25
    Od: Kira <c...@W...pl>

    złoty wrote:

    > Zwróć tylko uwagę że ja mu nie chcę tych pieniędzy zabierać.
    > Ale uważam, że mógłby wydać je w lepszy sposób, niż na tego
    > typu kretyńskie zachcianki.

    Nieswoje pieniądze łatwo się wydaje na szczytne cele. Ale jeśli
    nie wydajesz na nie _swoich_ oszczędności, to raczej nie masz za
    bardzo prawa czepiać się metod wydawania tego faceta...

    Kira

  • 86. Data: 2005-10-14 21:25:46
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 14-10-2005 o 23:21:54 Kira <c...@W...pl> napisał:

    > Za dużo o tych wszystkich "mi się nie chce" i "panie, a co ja
    > po 10 latach bezrobocia do pracy mam iść??".

    Takich ludzi jest grubo ponad 5 milionów - w większości ten zasiłek nazywa
    się "rentą".

  • 87. Data: 2005-10-14 21:26:58
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Słuchaj: wytłumacz mi, jaka w tym Twoim rozumowaniu logika:
    > jeśli mam do wyboru: pracować na czarno za 800 zł na rękę
    > i pracować na etacie za 800 zł na rękę, to uważasz, że to _JA_
    > wybiorę to pierwsze rozwiązanie???

    Raf mowil wprawdzie o czyms innym, ale tu logika jest prosta.
    Jesli pracodawca ma _do wydania_ (jego interesuje to, ile na Ciebie wyda, a
    nie to, ile dostaniesz do reki) 800 zl na ciebie, to na czarno dostajesz 800
    zl, a na bialo ok. 500. (oczywiscie na papierze musialaby to wtedy byc czesc
    etatu; te 800 to nie brutto, tylko calkowite koszty pracodawcy razem z tzw.
    pozaplacowymi kosztami, jak skladki na Fundusz Pracy itd.).

    Na czarno zatrudniaja pracodawcy, ktorych nie stac na konkurencyjne ceny w
    wersji bialej, a w wersji czarnej juz sie lapia na rynek. Bo nawet
    najprostszy robotnik, jakby mial dostac 500, to by wolal siedziec na
    wynoszacym podobna kwote zasilku lub poszedlby do tego, kto daje 800, jesli
    by ktos taki byl. Firmy, ktore maja kase, z reguly na czarno nie
    zatrudniaja, bo i dla nich wiaze sie to z roznymi ryzykami - kontrole to
    fikcja, ale juz brak mozliwosci sadowego dochodzenia np. strat za powierzony
    sprzet moze byc dotkliwy.

    I.

  • 88. Data: 2005-10-14 21:28:16
    Od: Kira <c...@W...pl>

    złoty wrote:

> [...]
    > przeprawy morskie)a za resztę mógłby np zafundować obiadki
    > głodującym w jakimś państewku afrykańskim przez najbliższy rok.

    Bo oczywiście jak Ty masz odłożone 2KPLN na wakacje z rodziną
    nad morzem, to w efekcie jedziesz za 1KPLN pod namiot, a za tą
    resztę utrzymujesz przez miesiąc jakąś biedną rodzinę, tak?
    No bo to przecież nadal te same pieniądze... ;)

    Tak trudno pojąć, że dla kogoś zasuwanie w lektyce to nie to
    samo co obejrzenie sobie Ziemi z Kosmosu?

    Kira

  • 89. Data: 2005-10-14 21:32:09
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.synmtzp9frn0ri@donkichot...

> [...]
    > _powszechnego_ użytku. Płaca jest miernikiem ilości wytworzonych dóbr - co
    > oznacza dokładnie, że jest tyle forsy ile towaru.

    Jednak zasoby oszczednosci sa dosc skorelowane z poziomem zamoznosci
    panstwa. Sklonnosc do oszczedzania moze byc wymuszona sytuacja, a
    niezaleznie od podazy dobr zawsze istnieje pewna ich ilosc niezbedna do
    normalnego zycia i te nadmiarowe, ktore mozna wydac na "luksusowe" dobra lub
    zaoszczedzic. A te zaoszczedzone przeciez tez pracuja dla gospodarki -
    zakladajac, ze nie trzyma sie ich w skarpecie, to z nich sa finansowane
    inwestycje; oszczedzajac, takze kupuje sie "dobro rynkowe": produkt
    finansowy. Reasumujac, do czynienia oszczednosci potrzebne sa place
    pozostawiajace jakies srodki po zaspokojeniu podstawowych potrzeb.

    I.

  • 90. Data: 2005-10-14 21:32:54
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Tomasz Płókarz wrote:

    > Nie istnieje taki poziom płac (mówimy o, przyjmijmy, środkowych
    > 90% społeczeństwa), który nie spotkałby się z odpowiednią podażą
    > dóbr _powszechnego_ użytku.

    Tak naprawdę to wszystko sprowadza się do tego pierwszego: jeśli
    ktoś nie uważa, że zapewnienie sobie przyszłości jest dobrym celem
    wydatków, to zawsze znajdzie metodę na wydanie wszystkiego juz,
    teraz, zaraz.

    Kira