PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 341. Data: 2005-10-16 18:59:01
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-10-14, Koziorozec <b...@n...pl> wrote:

    > Może jakaś grupowa ;)) zrzuta na 'szczytny' cel??? ;))

    Wy się ze stokrotki nie śmiejcie bo w IV RP czeka ją świetlana przyszłość ;)
    W końcu ktoś musi dostosować ortografię do poziomu możliwego do opanowania
    przez Młodzież Wszechdebilną i elektorat Chamoobrony ;)

    pozdrawiam

  • 342. Data: 2005-10-16 18:59:06
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-10-15, Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha> wrote:
    > Zastanów się, chłodno i spokojnie, w jaki sposób schowanie do skarpety
    > (albo zrobienie z nią cokolwiek innego, na przykład spalenie) kupki
    > zadrukowanego papieru może być szkodliwe dla gospodarki.

    Wykorzystując tą kupkę zadrukowanego papieru zgodnie z przeznaczeniem
    powodujesz że ktoś zarobi i będzie mógł kupić od kogoś innego następne towary
    czy usługi.

  • 343. Data: 2005-10-16 18:59:40
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "nbs" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli nie zarzuciles na dobre kotwicy to jedz za granice -

    Aleś mu doradził! Przecież to na pewno jest poza Radomiem. To jak tam sie
    dostać? Lądek, Ladek Zdrój to jeszcze rozumiem, ale zagranica? To trzeba
    przecież iść i sprawdzić.

    vertret

  • 344. Data: 2005-10-16 19:00:08
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2005 20:49:12 +0200, Kira napisał(a):

    > "Kirianizm twierdzi, że człowiek ma generalnie dwa wyjścia:
    > usiąść na tyłku zacząć się modlić albo czekać aż problemy
    > same się rozwiążą, albo ruszyć ten tyłek i rozwiązać je
    > samodzielnie zyskując tym samym nową wiedzę, doświadczenie
    > a przy okazji szacunek do samego siebie.
    > Kirianizm za właściwe uważa to drugie wyjście..."

    Jakims zdroworozsądkowizmem mi to zalatuje ;) ale nazwy mogą być różne...
    ;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 345. Data: 2005-10-16 19:04:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:diu7t9$qc6$1@atlantis.news.tpi.pl EL
    <s...@w...na.drzewo.pl> pisze:

    > Tak to jest tylko w małych, kilku-kilkunastoosobowych firmach
    Być może tak, a być może nie. Uogólnienia są zawsze ryzykowne.

    Jotte

  • 346. Data: 2005-10-16 19:10:47
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:diu7tf$qc6$3@atlantis.news.tpi.pl EL
    <s...@w...na.drzewo.pl> pisze:

    > Wiesz, proporcjonalnie może tak tylko weź pod uwagę od jakich kwot. Jeśli
    > państwo zabierze z pensji 50% z 5000 euro to i tak wystarczy na godziwe
    > przeżycie. Natomiast przy kwotach rzędu 1500zł każdy zabrana złotówka jest
    > dla pracownika boleśnie odczuwalna, stąd tak opłaca się w Polsce pracować
    > na czarno. Przez zachłanność państwa najbardziej dostają w dupe jak zwykle
    > biedniejsi pracownicy najemni..
    To wszystko mniej więcej prawda. Generalnie się zgadzam, choć niewiele z
    tego wynika.

    Jotte

  • 347. Data: 2005-10-16 19:23:10
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:diu7tc$qc6$2@atlantis.news.tpi.pl EL
    <s...@w...na.drzewo.pl> pisze:

    > To są naczynia połączone ale w skali globalnej,
    Nie, nie masz racji. To są naczynia połączone w skali (jeśli już o skali
    mowa) zależnej od określonego obszaru odniesień.

    Jotte

  • 348. Data: 2005-10-16 19:38:16
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    >W wiadomości news:diu7tf$qc6$3@atlantis.news.tpi.pl EL

    > To wszystko mniej więcej prawda. Generalnie się zgadzam, choć niewiele z
    > tego wynika.

    IMHO bardzo wiele stad wynika. Przede wszystkim to, ze Polski nie stac na
    tak rozbudowany system socjalny jak bogatsze panstwa. Wyrazony nominalnie
    ciezar, ktory bogaty moze uniesc bez wiekszych szkod dla funkcjonowania, w
    tej samej wysokosci moze biednego przygniesc do ziemi i wpedzac w ruine. To
    zaskakujace, jak bardzo niektorzy nie sa tego swiadomi i taki Matrix mowi,
    ze jak w innych krajach sa zasilki przez 10 lat, to czemu u nas by nie mogly
    byc.

    Generalnie przyklady ze swiata przemawiaja na korzysc systemu bardziej
    liberalnego gospodarczo. Jesli kraj jest bogaty, stac go na wielki socjal,
    to moze to robic i przetrwac w nie najgorszym stanie. Natomiast, bez wzgledu
    na to, czy kraj jest biedniejszy, czy bogatszy, odsocjalizowanie gospodarki
    przynosilo zawsze dobre efekty. Najbardziej spektakularnym przykladem tego
    jest Nowa Zelandia, ktora nie tak dawno temu wlokla sie w ogonie panstw
    rozwinietych, az zrobiono w niej odwazne reformy, m.in. calkowicie ucinajac
    dotacje dla rolnictwa, stanowiaca ponad 30% dochodow rolnikow i dokonano
    innych wrednych liberalnych ciec. Przewidywano bankructwo 10% gospodarstw,
    tymczasem wydajnosc wzrosla o 40% i zbankrutowal 1%. Bezrobocie obnizylo sie
    do poziomu frykcyjnego, panstwo przoduje w rankingach poziomu zycia i
    dobrego miejsca na biznes. Przyklad blizej geograficznie umiejscowiony to
    Hiszpania. Kto chce sie wiecej dowiedziec nt. tych panstw i reform w nich,
    bez problemu znajdzie na Sieci duzo materialow.

    I.

  • 349. Data: 2005-10-16 19:39:43
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-10-16, Jotte <t...@W...pl> wrote:

    > To wszystko mniej więcej prawda. Generalnie się zgadzam, choć niewiele z
    > tego wynika.

    Dla mnie wniosek jest taki że na "opiekuńcze" państwo stać tylko bogate
    narody.

    pozdrawiam

  • 350. Data: 2005-10-16 19:39:45
    Od: EL <s...@w...na.drzewo.pl>

    On 2005-10-15, Tomasz P?ókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha> wrote:
    > Chyba dałeś sobie wmówić, że POpaki to fachowcy, a PiSaki to idioci. Tak -
    > po prostu - nie jest. A w tej części kampanii gra toczy się o sprawy
    > ZUPEŁNIE inne, O WIELE POWAŻNIEJSZE

    Więc co to za ważne sprawy? O co tak naprawdę toczy się gra (oprócz walki
    o stołki)?

    pozdrawiam