PracaGrupypl.praca.dyskusje › skutecznosc baz danych kandydatow online

  • 1. Data: 2005-04-15 08:16:27
    Temat: skutecznosc baz danych kandydatow online
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Witam,

    Czy ktoś orientuje się może, jaka jest skuteczność zamieszczania swojego CV
    na portalach takich, jak Pracuj, Jobpilot, Gratka ? Ktoś w ten sposób
    znalazł pracę?

    pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2005-04-15 09:48:08
    Temat: Re: skutecznosc baz danych kandydatow online
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    bliska zeru.
    Jeśli są oferty, bo czasem są , to mimo wyboru województwa dostawałam oferty,
    bardzo nieliczne (około 1/rok) z końca Polski. Myslę, że celowo - dla
    podbudowania nadzieji :).
    Nie wierzę w skuteczność.

    ALE WARTO. Serwisy te dają dodatkowe darmowe usługi. Np lekcje angielskiego i
    inne.

  • 3. Data: 2005-04-15 11:31:34
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "bca" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podbudowania nadzieji :).
    > Nie wierzę w skuteczność.
    >
    > ALE WARTO. Serwisy te dają dodatkowe darmowe usługi. Np lekcje
    Dzięki za info.
    A w jaki sposób otrzymywałaś oferty? Pracodawca zwracał się do Ciebie
    telefonicznie czy mailował?

    pozdrawiam
    m.

  • 4. Data: 2005-04-15 15:01:35
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    Wiele lat temu dzwonili do mnie.

    Od kilku lat były to e-maile : różnie czasem od pośrednika, czasem bezpośrednie
    od pracodawcy.

  • 5. Data: 2005-04-15 20:10:24
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Cezsc,
    moja kolezanka za posrednictwem jobpilot.pl znalazla prace w miedzynarodowym
    koncernie i pracuje teraz w ... Pradze. Zadzwonil do niej bezposrednio
    pracodawca, a ze akutar potrzebowalam kogos w Pradze to sie wyprowadzila ;-)
    Kolejny znajomy znalazl prace, chyba tez przez jobpilot.pl, jako
    programista- teraz jest na polrocznym szkoleniu w Monachium, poniej praca we
    Wroclawiu (dla niego oznaczalo to przeprowadzke ze szczecina). Chyba tez oni
    go znalezni.

    Te dwie osoby znalazly prace przez takie portale w ciagu ostatniego pol
    roku. Mysle, ze to zalezy od branzy. Humanisci chyba nie maja tam czego
    szukac.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 6. Data: 2005-04-16 12:13:58
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > moja kolezanka za posrednictwem jobpilot.pl znalazla prace
    > Kolejny znajomy znalazl prace, chyba tez przez jobpilot.pl

    Pracujesz dla jobpilot.pl?

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 7. Data: 2005-04-16 12:39:42
    Od: Lazapatic <i...@m...sx>

    Użytkownik Maciej Sobczyk napisał:
> [...]
    >
    > Czy ktoś orientuje się może, jaka jest skuteczność zamieszczania swojego CV
    > na portalach takich, jak Pracuj, Jobpilot, Gratka ? Ktoś w ten sposób

    na swoim przykladzie powiem ze szanse sa zerowe.

  • 8. Data: 2005-04-16 22:18:31
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Czy ktoś orientuje się może, jaka jest skuteczność zamieszczania
    > swojego CV na portalach takich, jak Pracuj, Jobpilot, Gratka ? Ktoś
    > w ten sposób znalazł pracę?

    Dla pracodawców atrakcyjność takich baz jest mocno ograniczona:
    - rozdrobnienie po różnych portalach
    - dla małych firm zbyt duży koszt (konieczność opłacenia "dostępu"
    na wielu portalach)
    - dla dużych firm mała efektywność (strata czasu na sprawdzanie
    kandydatur po różnych portalach)
    - nieaktualność danych
    - nietrafność (nie wiadomo, czy kandydat bedzie zainteresowany ofertą
    tak, jak w przypadku kiedy sam prześle aplikację)
    - fatalna organizacja baz, nie oferująca żadnej przewagi nad
    tradycyjnym sposobem szukania przez ogłoszenia lub firmy HR i
    analizą nadesłanych aplikacji

    Chyba jeszcze największa szansa w tym, że firmy HR prowadzące portale
    zerkają tam czasem w poszukiwaniu kandydatów, jeśli mają zlecenia od
    pracodawców. Chociaż firmy też pewnie szukają tam czasem.
    Taka baza kandydatów ma szansę na stanie się podstawowym sposobem na
    szukanie pracy przez pracownika oraz pracownika przez pracodawcę.
    Problem w tym, że musi spełnić kilka założeń, jakich obecnie nie
    spełnia (i nie może spełnić) żaden portal. Ale to inna bajka...

    J.K.

  • 9. Data: 2005-04-17 04:07:46
    Od: "YamUasica" <s...@T...net.pl>

    > Problem w tym, że musi spełnić kilka założeń, jakich obecnie
    > nie spełnia (i nie może spełnić) żaden portal. Ale to inna bajka...
    a moglbys w wolnej chwili rozwinac te oczekiwania?

    --
    pozdrawiam
    yam

    s i d [ n a ] s i d . n e t . p l
    skype: ianconnor

  • 10. Data: 2005-04-17 07:35:43
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Problem w tym, że musi spełnić kilka założeń, jakich obecnie nie
    > spełnia (i nie może spełnić) żaden portal. Ale to inna bajka...

    Mi by sie podobalo, jakby byl rozlegly formularz z opcjami wyboru - tzn.
    stosunkowo malo rzeczy pisanych "wlasnych tekstem", a wiele wybieranych z
    menu czy zaznaczanych. Ulatwiloby to wyszukiwanie automatyczne przez
    wypelnienie przez pracodawce analogiczego formularza z pozadanymi
    kwalifikacjami pracownika i dopasowanie. Niektore duze firmy prowadzace
    rekrutacje przez wlasne www maja to w ten sposob zorganizowane. W przypadku
    portali, bariera sa zapewne koszty - dla kazdej branzy taki szczegolowy
    formularz by trzeba robic osobno, zbierajac bardzo szczegolowe kwalifikacje,
    certyfikaty, dziedziny bieglosci etc. Mnostwo roboty i mialoby to sens chyba
    tylko dla branz scislych, takich jak IT czy finanse.

    I.