PracaGrupypl.praca.dyskusje › skutecznosc baz danych kandydatow online

  • 11. Data: 2005-04-17 07:52:07
    Temat: Re: skutecznosc baz danych kandydatow online
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > a moglbys w wolnej chwili rozwinac te oczekiwania?

    Mogę, ale dlaczego miałbym to zrobić? To byłoby przydatne tylko wtedy,
    gdyby ktoś chciał realizować taką bazę. Inaczej to "sztuka dla sztuki"

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 12. Data: 2005-04-17 07:54:01
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Mi by sie podobalo, jakby byl rozlegly formularz z opcjami wyboru

    Być może. Ale to detale techniczne, a nie rozwiązanie problemu.

    J.K.

  • 13. Data: 2005-04-17 08:06:51
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

    > Mogę, ale dlaczego miałbym to zrobić? To byłoby przydatne tylko wtedy,
    > gdyby ktoś chciał realizować taką bazę. Inaczej to "sztuka dla sztuki"

    Skad wiesz, czy ktos nie zrealizuje - firmy HR czytaja te grupe. Chyba, ze
    nie chcesz sprzedawac pomyslu za darmo, ale czy szukanie na niego kupca nie
    byloby dla Ciebie za czasochlonne w porownaniu do mozliwych zyskow? :)

    Wciagnieto mnie niedawno w prace zleceniowa dla jednego portalu o
    charakterze hrowskim - jesli napiszesz ten pomysl tu albo na priva i nie
    bedzie powalajacy swoimi kosztami, to sprobuje to im "sprzedac" (w sensie
    naklonienia do realizacji).

    I.

  • 14. Data: 2005-04-17 08:30:48
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

> [...]
    > charakterze hrowskim - jesli napiszesz ten pomysl tu albo na priva i
    > nie bedzie powalajacy swoimi kosztami, to sprobuje to im "sprzedac"

    Ale napisałem, że nie jest to możliwe do zrealizowania tak po prostu
    przez jeden z komercyjnych portali HR. Nie w tym sprawa, że chcę
    znaleźć kupca. Zwróciłem Ci kiedyś uwagę, że nie można zastanawiać się
    nad jakimś problemem w oderwaniu od "środowiska", (otocza, spraw
    powiązanych - jak chcesz nazwać ;)), bo efektem będzie nic lub może
    5% tego, co "może". A ja własnych przemyśleń nie lubię rozmieniać
    na drobne. To sprawa prosta i niedroga, ale nie komercyjna i
    wymagająca zainteresowania nieco innego szczebla. A na to jest zbyt
    niedroga ;).

    J.K.

  • 15. Data: 2005-04-17 08:49:14
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    > na drobne. To sprawa prosta i niedroga, ale nie komercyjna i
    > wymagająca zainteresowania nieco innego szczebla. A na to jest zbyt

    Alez z niekomercja tez mam kontakt i to nawet blizszy; pozyteczny pomysl do
    wykonania przez UPy lub organizacje pozarzadowe tez by bylo komu "sprzedac".
    A gdy cos jest za "niedrogie", to jest naprawde niewielki problem, albowiem
    koszty zawsze da sie naciagnac tak, zeby przekroczyc na przyklad prog
    minimalnej wysokosci dotacji ze srodkow unijnych - chocby walac duze kwoty
    na promocje, bo na promocje da sie wydac kazda ilosc pieniedzy :)

    Szkoda, ze masz tak pesymistyczne zdanie odnosnie mozliwosci realizacji
    pozytecznych spolecznie i niedrogich pomyslow. Naprawde wiele rzeczy sie da
    zrobic, nawet w tym kraju - i sa robione, tylko bez rozglosu i skutki
    przyniosa za kilka lat. Mysle, ze Twoja niechec do "rozmieniania na drobne"
    to jednak jest chec zabezpieczenia jakiegos swojego interesu, nawet
    niekomercyjnego, ale w takim przypadku moglbys sie sam zglosic do
    odpowiednich instytucji. Tylko nie wiedzac, co to jest, trudno powiedziec,
    jakie instytucje by mozna polecic.

    I.

  • 16. Data: 2005-04-17 12:27:50
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Alez z niekomercja tez mam kontakt i to nawet blizszy; pozyteczny
    > pomysl do wykonania przez UPy lub organizacje pozarzadowe tez by
    > bylo komu "sprzedac".

    OK, to na priv.

> [...]
    > chec zabezpieczenia jakiegos swojego interesu, nawet
    > niekomercyjnego, ale w takim przypadku moglbys sie sam zglosic do

    Usiłowałem. Niestety - brak mi przebicia. Mam pewne kontakty i już
    wiem, że wszelkie możliwości podejścia do problemu dopiero po
    wyborach.

    > Tylko nie wiedzac, co to jest, trudno powiedziec, jakie instytucje
    > by mozna polecic.

    Wyłącznie koordynacja przez właściwe ministerstwo. Półśrodki w tym
    przypadku nie mają sensu - skuteczność nie warta zachodu.

    J.K.

  • 17. Data: 2005-04-18 07:45:42
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

    > Mi by sie podobalo, jakby byl rozlegly formularz z opcjami wyboru - tzn.
    > stosunkowo malo rzeczy pisanych "wlasnych tekstem", a wiele wybieranych z
    > menu czy zaznaczanych.
    I o to chodzi. Im dane bardziej dyskretne, tym łatwiej się je przetwarza.
    Zresztą tak jest rozwiązane duże portale rekrutacyjne.

> [...]
    > wypelnienie przez pracodawce analogiczego formularza z pozadanymi
    > kwalifikacjami pracownika i dopasowanie. Niektore duze firmy prowadzace
    > rekrutacje przez wlasne www maja to w ten sposob zorganizowane. W
    przypadku
    > portali, bariera sa zapewne koszty - dla kazdej branzy taki szczegolowy
    > formularz by trzeba robic osobno, zbierajac bardzo szczegolowe
    kwalifikacje,
    > certyfikaty, dziedziny bieglosci etc. Mnostwo roboty i mialoby to sens
    chyba
    > tylko dla branz scislych, takich jak IT czy finanse.
    Ale to własnie nie jest kłopot. Kwestia dobrze zdefiniowanych warunków
    brzegowych. Określasz listę pól, jakie potrzebujesz i formularz robi Ci się
    sam - a Ty nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, niż na wymyślenie -
    jakie pola potrzebujesz w bazie danych.

    pozdrawiam
    m.