PracaGrupypl.praca.dyskusje › serwis serweka oracle'a

  • 1. Data: 2004-07-21 22:42:01
    Temat: serwis serweka oracle'a
    Od: "Snafu" <s...@g...pl>

    Witam,
    pytanko do znających się na rzeczy:
    Jak wycenić robotę 2-3 razy w tygodniu po 1-3 godziny polegającą na
    zajmowaniu się oraclem: generalnie upgrade programów i baz pracujących na
    nim, robienie backupów, itp - typowe czynności administracyjne.
    Prawdopodobnie też jakiś helpdesk dla userów pracujących na tych programach
    (głównie FK, KP).
    Szczegółowego zakresu prac jeszcze nie znam. Poznam go na spotkaniu gdzie
    będę musiał od razu wyłożyć swoje warunki. Tak więc muszę już wcześniej
    (czyli teraz) zastanowić się na widełkami cenowymi, które będę proponować.

    thx z góry za odpowiedzi
    pozdrawiam
    Snafu

  • 2. Data: 2004-07-21 22:44:09
    Temat: Re: serwis serweka oracle'a
    Od: "Snafu" <s...@g...pl>

    skleroza:
    chodzi o umowę zlecenie - widełki cenowe za miesiąc.

  • 3. Data: 2004-07-21 23:01:52
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Snafu napisał (czw 22. lipca 2004 00:42):

> [...]
    > (czyli teraz) zastanowić się na widełkami cenowymi, które będę proponować.

    tego typu usługi outsorcingowe z dużych firm typu computerland czy prokom to
    cena około 100 USD/EUR za godzinę pracy. Duże firmy, ale fachowcy są tacy
    sami jak i ty.
    Przy tym charakterze pracy, czyli że wpadasz do firmy na chwilkę, wykonujesz
    kilka podstawowych czynności i generalnie nie zajmujesz się infrastrukturą
    (bo jakby na to nie masz czasu, za to ci nie płacą) topewnie przelicznik 50
    zł/godzina czyli (średnio) 2 (dni) razy 2 (godziny) razy 4 (tygodnie) razy
    pięćdziesiąt daje ci sumę 800 zł miesięcznie.
    Dalej bym negocjował dodatkowwy czas spędzany w firmie (ponad normę, np poza
    ustalonymi dniami i godzinami), poznawanie rozwiązań juz istniejących,
    sugerowanie rozwiązań i ewentualną pracę przy ich realizacji
    przygotuj sobie założenia, co też może firma dokładnie od ciebie chcieć,
    jaki miałbys miał mieć udział w rozwoju IT w firmie, dyspozycyjność, udział
    w kosztach np. telefonicznych. dojazdu. Wszystko musisz sobie dokładnie
    skalkulować, żeby za jakiś czas nie okazało się że biznes się nie opłacał

    pozdr
    gromax

  • 4. Data: 2004-07-22 09:19:47
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cdmsjc$t21$1@inews.gazeta.pl>, gromax wrote:
> [...]
    > zł/godzina czyli (średnio) 2 (dni) razy 2 (godziny) razy 4 (tygodnie) razy
    > pięćdziesiąt daje ci sumę 800 zł miesięcznie.

    Nie mam rozeznania akurat w tym rynku, ale jeżeli ceny outsourcingu
    usług tego typu są takie jak podał gromax, to wydaje mi się, że
    powinieneś rozmowę zacząć od 2-3x więcej (powiedzmy 2kPLN).
    Poważniejsza praca przy Oracle to nie jest coś co przysłowiowy
    gimnazjalista zrobi za kilkaset PLN/miesiąc - tu akurat jeszcze można
    sobie pozwolić na cenienie się. Zakładając oczywiście, że uważasz się
    za obeznanego w temacie.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 5. Data: 2004-07-22 09:57:07
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

> [...]
    > gimnazjalista zrobi za kilkaset PLN/miesiąc - tu akurat jeszcze można
    > sobie pozwolić na cenienie się. Zakładając oczywiście, że uważasz się
    primo - nie podał miasta. Wiadomo że np. Warszawa to wyuższe stawki niż
    Pcim.
    secundo - podałem przykład wyliczenia. A sam powinien wiedzieć na ile się
    ceni. NP, jak mnie wzywa ktoś, komu się wydawało że umie na komputerze, to
    i stawka jest podwójna (znaleźć przyczynę namieszania i ją naprawić)
    Poza tym zwróć uwagę, na czas wykonywania tej pracy. 2-3 dni w tygodniu po
    2-3 godziny. masz maksymalny czas 3(gdziny) x 3(dni) x 4 (tygodnie) co daje
    ci max 24 godziny pracy w miesiącu. i stąd pisałem o zastanowieniu się nad
    dodatkowym czasem wykorzystywanym dla firmy. Żeby w negocjacjach trzymać
    się stawki podstawowej za podstawowy czas i dodatkowo mieć ustalone co i za
    ile się wykonuje

    pzdr
    gromax