PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiązanie umowy - pracownik › Re: rozwiązanie umowy - pracownik
  • Data: 2006-03-06 09:49:35
    Temat: Re: rozwiązanie umowy - pracownik
    Od: "bru" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poproszę o podstawę prawną twierdzenia, że umowę o pracę zawartą na czas
    > określony można rozwiązać zawsze bez zgody pracodawcy. Wg mnie to
    > nieprawda.

    Prosze bardzo.
    Rzecznik Praw Obywatelskich

    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=70

    "Co to jest wypowiedzenie?
    Wypowiedzenie umowy o pracę jest oświadczeniem woli pracownika lub
    pracodawcy, złożonym drugiej stronie stosunku pracy, powodującym rozwiązanie
    umowy o pracę po upływie czasu wskazanego w oświadczeniu wypowiadającym
    umowę, zwanym okresem wypowiedzenia.
    Wypowiedzenie jest czynnością prawną jednostronną i do jej skuteczności nie
    jest wymagana zgoda drugiej strony. Uważa się je za dokonane nawet wtedy,
    gdy druga strona odmawia przyjęcia do wiadomości złożonego oświadczenia
    woli."