PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy o pracę

  • 1. Data: 2007-03-14 20:26:50
    Temat: rozwiązanie umowy o pracę
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    Witam serdecznie,

    mam następujące pytanie/sytuację:

    Pracuję w firmie już niemal pół roku na umowę o pracę na czas nieokreślony (w
    samej umowie nie ma zaznaczonego terminu wypowiedzenia umowy). Ponieważ chcę
    odejść z pracy moje pytanie dotyczy terminu wypowiedzenie jaki mnie obowiązuje.
    Wiem, że zgodnie z KP mam 2 tygodniowy okres wypowiedzenia. Czy może być tak, że
    składam wypowiedzenie na tydzień przed upływem 6 miesięcy pracy i obowiązuje
    mnie termin wypowiedzenia 2 tygodnie (czy już jeden miesiąc).

    Generalnie, podsumowując:
    - pracuję (na dzień dzisiejszy) 5 miesięcy i 3 tygodnie
    - składam wypowiedzenie w tym tygodniu

    - jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje.

    Dziękuje za odpowiedzi i przepraszam ze nie fachowe słownictwo :)

    Pozdrawiam,
    Michał.

  • 2. Data: 2007-03-14 20:31:49
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o pracę
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 14-03-2007 o 21:26:50 Michał <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > - pracuję (na dzień dzisiejszy) 5 miesięcy i 3 tygodnie
    > - składam wypowiedzenie w tym tygodniu
    >
    > - jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje.

    Do ustalenia okresu wypowiedzenia liczy się MSZ data złożenia
    wypowiedzenia. (choć gdyby sprawa trafiła do TK, niczego nie byłbym
    pewien. ;) )

    Zatem MSZ dwa tygodnie.

    --
    """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""

  • 3. Data: 2007-03-14 20:45:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6340.00000151.45f85a89@newsgate.onet.pl Michał
    <m...@i...pl> pisze:

    > Generalnie, podsumowując: - pracuję (na dzień dzisiejszy) 5 miesięcy i 3
    > tygodnie - składam wypowiedzenie w tym tygodniu
    > - jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje.
    2 tygodnie. Upłyną 31.03.

    > Dziękuje za odpowiedzi i przepraszam ze nie fachowe słownictwo :)
    Niefachowe pisze się razem i nie ma się z czego śmiać.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-03-14 21:10:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 14 Mar 2007 21:26:50 +0100, "Michał"
    <m...@i...pl> zakodował:

> [...]
    >składam wypowiedzenie na tydzień przed upływem 6 miesięcy pracy i obowiązuje
    >mnie termin wypowiedzenia 2 tygodnie (czy już jeden miesiąc).

    Ważny jest moment zakończenia stosunku pracy - czyli wypowiedzenie
    musi skończyć się przed upływem 6-go miesiąca pracy na umowy o pracę
    (wszystkie - niezależnie od rodzaju i przerw) u tego pracodawcy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2007-03-14 21:12:25
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tomek P. napisał(a):

    > Do ustalenia okresu wypowiedzenia liczy się MSZ data złożenia
    > wypowiedzenia. (choć gdyby sprawa trafiła do TK, niczego nie byłbym
    > pewien. ;) )

    A w archiwum grupy jest zachowany pogląd zgodnie z którym okres
    wypowiedzenia wlicza się do stażu pracy. Czyli jeśli 6 miesiąc pracy
    mija w trakcie 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia, to wypowiedzenie
    powinno być 1-miesięczne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2007-03-14 21:17:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 14 Mar 2007 21:31:49 +0100, "Tomek P."
    <a...@y...pl> zakodował:

    >Do ustalenia okresu wypowiedzenia liczy się MSZ data złożenia
    >wypowiedzenia. (choć gdyby sprawa trafiła do TK, niczego nie byłbym
    >pewien. ;) )

    Nieprawda
    http://www.bhp.org.pl/Article105.html

    Cytacik:

    Do prawidłowego zastosowania kodeksowych okresów wypowiedzenia ważne
    jest, aby właściwie ustalić staż pracy. Utrwalony jest pogląd, że "do
    okresu zatrudnienia, od którego zależy długość okresu wypowiedzenia
    umowy o pracę zawartej na czas nie określony w rozumieniu art. 36 § 1
    k.p., wlicza się okres wypowiedzenia tej umowy" (uchwała Sądu
    Najwyższego z 4 kwietnia 1979 r., I PZP 33/78, OSNC 1979/10/188).
    Stanowisko to znalazło potwierdzenie w wyroku Sądu Najwyższego z 11
    maja 1999 r., I PKN 34/99 (OSNAP 2000/14/544), w którym wyrażono
    pogląd, że o długości wypowiedzenia decyduje cały okres zatrudnienia u
    danego pracodawcy (staż), liczony od zawarcia umowy o pracę do daty
    jej rozwiązania z upływem okresu wypowiedzenia. Do ww. stażu, zgodnie
    z art. 174 k.p., nie wlicza się okresu urlopu bezpłatnego.

  • 7. Data: 2007-03-14 21:22:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:et9mvk$ets$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > 2 tygodnie. Upłyną 31.03.
    Popełniłem błąd, przepraszam. Rację mają Liwiusz i Kaizen.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-03-14 21:32:37
    Temat: Re: rozwišzanie umowy o pracę
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 14-03-2007 o 22:17:36 Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    > http://www.bhp.org.pl/Article105.html
    >
    > Cytacik:
    >
    > Do prawidłowego zastosowania kodeksowych okresów wypowiedzenia ważne

    Dość oczywiste jest, że staż pracy to okres faktycznie przepracowany. Ale
    związek stażu pracy z pytaniem tytułowym jest moim zdaniem bardzo słaby.

    --
    """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""

  • 9. Data: 2007-03-14 22:16:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 14 Mar 2007 22:32:37 +0100, "Tomek P."
    <a...@y...pl> zakodował:

    >Dość oczywiste jest, że staż pracy to okres faktycznie przepracowany. Ale
    >związek stażu pracy z pytaniem tytułowym jest moim zdaniem bardzo słaby.

    Przeczytałeś pytanie?
    Przeczytałeś artykuł?

    Mam wątpliwości, więc dla pewności cytacik z pytania:

    > Generalnie, podsumowując:
    > - pracuję (na dzień dzisiejszy) 5 miesięcy i 3 tygodnie
    > - składam wypowiedzenie w tym tygodniu
    >
    > - jaki okres wypowiedzenia mnie obowiązuje.

    Więc odpowiedź na ostatnie pytanie brzmi "miesięczny"

    A Twoje stwierdzenie
    "Do ustalenia okresu wypowiedzenia liczy się MSZ data złożenia
    wypowiedzenia."

    Jest kłamstwem i wprowadzem wbłąd i jeżeli pytający uwierzy, może
    wpakować się w kłopoty i ponieść konkretne konsekwencje.