PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy o prace

  • 1. Data: 2003-12-08 21:06:55
    Temat: rozwiazanie umowy o prace
    Od: "Jerzy Badziewiak" <J...@B...com>

    Chce rozwiązać z dotychczasowym pracodawca pisemnie umowye o pracę, lecz nie
    bardzo wiem jak to zrobić. Może ktoś wie jak to z grubsza napisać. Inna
    sprawa czym się rózni rozwiązanie o pracę z wypowiedzeniem a rozwiazanie
    umowy o pracę bez wypowiedzenia - interesuje mnie przypadek gdy strona
    rozwiazujacą jest pracownik. Jeżeli jestem zatrudniony dłużej niz 3 lata to
    obowiązuje mnie okres wypowiedzenia umowy o pracę 3 miesiace wg. k.p.. Co mi
    grozi jeżeli rozwiąże umowę o pracę np. po 2 tygodniach.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-12-08 21:27:29
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o prace
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jerzy Badziewiak" <J...@B...com> napisał w wiadomości
    rozwiazanie
    > umowy o pracę bez wypowiedzenia - interesuje mnie przypadek gdy strona
    > rozwiazujacą jest pracownik.

    To dyscyplinarka dla pracodawcy, jesli ciezko naruszyl swoje obowiazki wobec
    pracownika. Przewaznie ludzie stosuja to wtedy, gdy opoznia sie z wyplata
    wynagrodzenia.

    Jeżeli jestem zatrudniony dłużej niz 3 lata to
    > obowiązuje mnie okres wypowiedzenia umowy o pracę 3 miesiace wg. k.p.. Co
    mi
    > grozi jeżeli rozwiąże umowę o pracę np. po 2 tygodniach.

    Jesli sie porozumiecie i pracodawca zgodzi sie na taki termin to nic ci nie
    grozi. Musisz napisac ze wypowiadasz ze skroconym do 2 tygodni okresem
    wypowiedzenia, a on ci to potwierdzi na twojej kopii.
    Natomiast jesli pracodawca bedzie chcial zebys dotrzymal 3 miesiecznego
    wypowiedzenia (jest grudzien, musialbys pracowac do konca marca, ) to jesli
    porzucisz prace to zdaje sei moze cie skarzyc do wysokosci 3 miesiecznych
    poborow...nie jestem pewien, czy na pewno jest to gorna granica jego
    mozliwych roszczen.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > Pozdrawiam.

    ---

  • 3. Data: 2003-12-08 22:32:20
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

> [...]
    > rozwiazujacą jest pracownik. Jeżeli jestem zatrudniony dłużej niz 3 lata
    > obowiązuje mnie okres wypowiedzenia umowy o pracę 3 miesiace wg. k.p..

    Najlepszym sposobem w Twoim przypadku jest rozwiązanie umowy o prace na
    mocy porozumienia stron.
    W podaniu musisz okreslic z którym dniem chcesz rozwiazac umowe o prace -
    problem jest w tym, ze pracodawca musi sie przychylnie ustosunkowac do
    Twojego podania.
    Jezeli wyrazi zgode - ok, a jak nie to wtedy piszesz podanie o rozwiazanie
    umowy o prace z zachowaniem okresu wypowiedzenia.(3 m-ce od
    01.01-31.03.2004)
    Umowe bez wypowiedzenia - pracownik moze rozwiazac np. w przypadku
    naruszenia przez pracodawce podstawowych obowiazków wobec pracownika.

    Co mi grozi jeżeli rozwiąże umowę o pracę np. po 2 tygodniach.

    Musisz postąpic zgodnie z KP, jezeli nie masz zgody na rozwiazac umowy - i
    po 2 tyg. nie przychodzisz do pracy - jest to równoznaczne z ciezkim
    naruszeniem przez Ciebie przepisów prac.Art. 53 KP.
    Zakład pracy moze obciazyc Cie kosztami szkolen - jezeli takowe miałes.
    pozdr.
    Monika