PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sklep z koszulkami o tematyce sportowej

  • 1. Data: 2003-12-08 20:08:58
    Temat: Sklep z koszulkami o tematyce sportowej
    Od: "Point" <p...@o...pl>

    Witam, mam zamiar otworzyc sklep na bazie serwisu butik.pl w ktorym
    chcialbym sprzedawac artykuly (koszulki, kubki) z nadrukami zwiazanymi ze
    sportem.
    W zwiazku z tym mam pytanie jak rozwiazac problem (jezeli taki istnieje) z
    wykorzystaniem nazw i logo klubow sportowych ktore chcialbym umieszczac na
    artykulach. Raczej sa one objete prawami autorskimi i chyba nie moge tak po
    prostu przerysowac sobie logo klubu i umiescic na kubeczku.
    Jezeli ktos wie jak mozna rozwiazac ten problem to prosze o pomoc.
    Czy nie przejmowac sie tym i robic swoje (co mi grozi w takim przypadku ?)
    czy zapomniec o wykorzystywaniu nazw klubow itp. ?

    --
    Pozdrawiam Robert
    www.pooint.net

  • 2. Data: 2003-12-09 11:45:36
    Temat: Re: Sklep z koszulkami o tematyce sportowej
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Point" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    po
    > prostu przerysowac sobie logo klubu i umiescic na kubeczku.

    AFAIK sprzedaż gadżetów z logo klubów oraz sprzedaż licencji na używanie
    tego logo to bardzo poważna kwota w budżetach dobrych klubów sportowych,
    przynajmniej zachodnich. Polskie też wydają się zmierzać w tym kierunku.
    Dlatego nawet pomijając tu kwetie moralne (bądź co bądź jest to
    wykorzystywanie cudzej własności) wydaje mi się, że za handel takimi
    gadżetami bez wykupienia odpowiednich licencji, mogą czekać spore
    nieprzyjemnosci, gdy ktoś się zorientuje, że coś takiego ma miejsce. IMHO
    należałoby się skontaktować z odpowiednimi klubami, aby dowiedzieć się o
    warunki wykorzystywania logo. I oczywiście mieć wszystkie umowy na piśmie,
    nic na gębę ;)

    --
    Addy 2.0 (preview) - http://addy.home.pl

  • 3. Data: 2003-12-10 08:52:18
    Od: "Mr.Anderson" <a...@N...gmx.net>

> [...]
    > warunki wykorzystywania logo. I oczywiście mieć wszystkie umowy na piśmie,

    Naturanie wszystkie znaki towarowe i loga są zastrzeżone i wykorzystywanie
    bez pozwolenia może się skończyć w sądzie. To samo jest z koszulaki zespołów
    i podobiznami idoli na kubkach. Z drugiej strony nie wierzę aby zespoły
    miały dochód przynajniej z połowy sprzedaży tych gadżetów.

  • 4. Data: 2003-12-10 09:10:04
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mr.Anderson" <a...@N...gmx.net> napisał w wiadomości

    > Naturanie wszystkie znaki towarowe i loga są zastrzeżone i wykorzystywanie
    > bez pozwolenia może się skończyć w sądzie.

    Oczywiście. Tym niemniej w przypadku, gdy właściciel sprzedaje licencje na
    sprzedaż gadżetów, można się spodziewać ostrzejszej reakcji niż w przypadku
    gdyby tego nie robił. IMHO.

    > To samo jest z koszulaki zespołów
    > i podobiznami idoli na kubkach. Z drugiej strony nie wierzę aby zespoły
    > miały dochód przynajniej z połowy sprzedaży tych gadżetów.

    Pewnie tak ;) Ale łatwiej złapać za rękę własciciela sklepu internetowego
    niż handlującego takimi koszulkami na lokalnym bazarze.

    --
    rebelstudio.com
    Projektowanie serwisów WWW.

  • 5. Data: 2003-12-10 16:41:05
    Od: "Point" <p...@o...pl>

    Dzieki za odpowiedz, chyba z interesu nici, przynajmniej takiego o jakim
    myslalem ;)

    --
    Pozdrawiam Robert
    www.pooint.net