PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy na czas określony

  • 1. Data: 2003-01-16 14:42:19
    Temat: rozwiązanie umowy na czas określony
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Znalazłem pracę ale oferują mi tylko umowe na czas określony która będzie
    przedłużana. Przed podpisaniem chciałem się zorientować jaki okres
    wypowiedzenia mnie bedzie obowiązywal gdybym np. znalazł coś lepszego i
    chciał zmienić. Szukam więc w kodeksie practy i jakoś uwierzyć nie mogę w to
    co widzę:

    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o pracę
    zawartą na:

    1) okres próbny,

    2) skreślony,

    3) czas nie określony.

    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia.

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6
    miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania
    tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Czy to znaczy że jak podpiszę umowę np. na 10 miesięcy bez klauzuli o której
    mowa w Art. 33. to nie mogę jej wcześniej rozwiązać ?

    Pozdrawiam,

    Marek

  • 2. Data: 2003-01-16 14:50:30
    Temat: Re: rozwiązanie umowy na czas określony
    Od: Tomasz <h...@p...onet.pl>

    > Czy to znaczy ?e jak podpisz? umow? np. na 10 miesi?cy bez klauzuli o której
    > mowa w Art. 33. to nie mog? jej wcze?niej rozwi?zaae ?

    nie

    mozliwe jest porozumienie stron - dobra wola pracodawcy
    albo zerwanie umowy z calymi konsekwencjami

  • 3. Data: 2003-01-16 15:15:18
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    > nie
    >
    > mozliwe jest porozumienie stron - dobra wola pracodawcy
    > albo zerwanie umowy z calymi konsekwencjami

    Czyli jesli podpisze te umowe na 10 miesiecy a np. za pól roku dostane
    lepsza oferte to przejdzie mi kolo nosa. Nie rozumiem czym byly podyktowane
    takie zmiany w KP.

    Dzieki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-01-16 15:27:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 16 Jan 2003 15:42:19 +0100, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czy to znaczy że jak podpiszę umowę np. na 10 miesięcy bez klauzuli o której
    >mowa w Art. 33. to nie mogę jej wcześniej rozwiązać ?

    Nie możesz wypowiedzieć. Możesz rozwiązać na inne sposoby.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-01-16 15:32:05
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Cześć Kaizen,

    > Nie możesz wypowiedzieć. Możesz rozwiązać na inne sposoby.

    Inne tzn. za porozumieniem stron czyli jak pracodawca się zgodzi albo co,
    porzucenie pracy, zerwanie umowy? Jest coś takiego jak zerwanie umowy ?

    Marek

  • 6. Data: 2003-01-16 15:35:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 16 Jan 2003 16:15:18 +0100, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czyli jesli podpisze te umowe na 10 miesiecy a np. za pól roku dostane
    >lepsza oferte to przejdzie mi kolo nosa. Nie rozumiem czym byly podyktowane
    >takie zmiany w KP.

    Ten zapis jest przynajmniej od paru ładnych lat.
    Cel jest prosty - umowa na czas określony z założania ma służyć
    zebraniu zespołu i wykonaniu jakiegoś projektu (czy to programu
    komputerowego, czy budynku czy czegokolwiek innego). W oczywisty
    sposób pracodawcy zależy na stabilności składu takiego zespołu na czas
    projektu. Pracownikowi też powinno zależeć na możliwości zaplanowania
    przyszłości.
    IMO takie przesłanki przekonały sejm do uchwalenia takiego przepisu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-01-16 15:55:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 16 Jan 2003 16:32:05 +0100, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >Inne tzn. za porozumieniem stron czyli jak pracodawca się zgodzi albo co,
    >porzucenie pracy, zerwanie umowy? Jest coś takiego jak zerwanie umowy ?

    Porozumienie albo rozwiązanie bez zachowania okresu wypowiedzenia (z
    winy pracownika lub pracodawcy). Obowiązek pracodawcy to np.
    Art. 86. § 1. Pracodawca jest obowi?zany wypłacać wynagrodzenie w
    miejscu, terminie i czasie okre?lonych w regulaminie pracy lub w
    innych przepisach prawa pracy.
    Czyli jak się spóźni z wypłatą choć o jeden dzień, to można mu
    podziękować za współpracę natychmiast.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-01-16 16:21:29
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > innych przepisach prawa pracy.
    > Czyli jak się spóźni z wypłatą choć o jeden dzień, to można mu

    Czyli albo prozumienie albo metody "wojenne". Chyba zgodnie z

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6
    miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania
    tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem....

    dopiszemy taka mozliwość. Tylko że to broń obusieczna, poza tym jak sobie
    zarzyczę takiego punktu to już na starcie będę podejrzany.

    thx
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2003-01-16 16:46:53
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Inne tzn. za porozumieniem stron czyli jak pracodawca się zgodzi albo co,
    > porzucenie pracy, zerwanie umowy? Jest coś takiego jak zerwanie umowy ?

    no jest to porzucenie pracy. nikt przeciez nie bedzie Cie na sile przyprowadzal,
    czy zmuszal do pracy pod grozba obrazen fizycznych ;-).
    czyli wywalka dyscyplinarna.

    pozdrawiam

    romekk

  • 10. Data: 2003-01-16 17:44:59
    Od: "JLR" <j...@w...pl>

    Marku, niestety umowy zawartej na czas okreslon, jak niże nie można
    rozwiązać jednostronnie.
    Zawsze istnieje możliwośc rozwiązania za porozumieniem stron. Dlatego należy
    uwać co sie podpisuje i
    negocjować odopwienio warunki. Dla pracowdawcy chyba też jest ważne żeby nie
    mieć niewolnika zamist pracownika, więc chyba wynegocjowanie możliwości
    rozwiązania umowy nie będzie takim problemem.

    pozdrawiam Joanna