PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie.. o porade

  • 31. Data: 2006-04-06 20:58:59
    Temat: Re: pytanie.. o porade
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e13sch$8ui$1@polsl.pl OLi <o...@s...gliwice.pl>
    pisze:

    > a mozesz mi powiedziec w jaki sposob wyprostowales goscia ??
    Och, nic nadzwyczajnego. Zażądałem w formie pisemnej wydania mi polecenia
    wykonywania tych prac również w formie pisemnej. Mógł albo się wycofać albo
    spełnić żądanie. Zdecydował się wykonać. Wtedy (oczywiście wszystko na
    piśmie) zażądałem uzasadnienia wydania polecenia wykonania prac nie
    związanych z zajmowanym stanowiskiem, wspomniałem o związanym z tym brakiem
    badań lekarskich pod kątem zdolności do ich realizacji. Delikatnie
    zasugerowałem (to już ustnie) problematykę prawa pracy: BHP, PIP i takie
    tam, wiesz o co chodzi. Po krókim czasie otrzymałem pismo w którym wycofywał
    się z polecenia zamieniając je na ofertę zlecenia wykonania pewnych
    czynności na drodze umowy cywilnej. Zgodziłem się (naturalnie - pisemnie) na
    jej przyjęcie jednocześnie podając moją cenę - dla niego nie do przyjecia
    (choc była to normalna, średnia cena rynkowa takiej usługi). To zakończyło
    sprawę.

    > mam umowe na czas nieokreslony, brak zakresu obowiazkow, i stanowisko
    > informatyk i teraz z tego co czytam to niektorym sie wydaje chyba ze sa
    > na Bialorusi.. jak szef kaze to trzeba zrobic..
    Nie, to nie dlatego. To po prostu mali duchem ludzie (qrdę, ale to
    zabrzmiało ;)) wypierający ze świadomości brak szacunku do siebie, bez
    charakteru, brak cywilnej odwagi. Są za to mistrzami pseudoracjonalnego
    samousprawiedliwienia. Tacy są wszędzie, a nawet posunę się do twierdzenia,
    ze jest ich większość, tylko niektórym pozostał chociaż wstyd i się nie
    ujawniają.
    Wielu na tym buduje to, co uważają za pięcie sie po szczeblach kariery. No
    ale to już kompletne szczury wyścigowe, nie obrażając szczurów.

    > tylko ze ja mam dosc
    > robienia tego na czym sie nie znam.. zreszta szef tego nei czyta.. mam
    > to zrobic i juz.. i nic za to nieplaci.. to sa teksty techniczne z
    > czeskiego na polski.. zaznaczam nigdy nie uczylem sie czeskiego, to jest
    > tak ze kiedys na szybko kazali mi zrobic i potem z przyzwyczajenia juz
    > mialem to na zawsze.. co mnie wlasnei w koncu wkur... i stwierdzilem ze
    > mam dosc.. chyba kazdy ma jakas granice, moja wlasnie sie skonczyla..
    IMO wkraczasz na trudną drogę, ale samopoczucie będzie fajne. Gorzej z
    realiami codziennego życia. Do niczego Cię zatem nie nakłaniam, prezentuję
    tylko moje zdanie.

    > a druga sprawa jesli by bylo tak jak pisza niektorzy ze trzeba robic
    > wszystko a jesli wynik jest zadowalajacy to znaczy ze mam to robic.. to
    > moze kaza mi naprawic auto i tez bedzie OK..
    Takie sytuacje sie zdarzają. Niedawno byłem w warsztacie samochodowym celem
    podregulowania na wiosnę istalacji gazowej. W hali stoi Land Cruiser a przy
    nim dyma ze szmatą i pastą polerską jakiś gostek. Przychodzi tzw. "szef",
    przyjmuje moje zlecenie, odwołuje gostka od Cruisera i każe mu zrobić przy
    mojej bryczce. Odchodząc, ostrym tonem dopowiada mu (przy mnie), że jego
    "toyotka" ma być dziś dokończona, choćby miał robić do 22 i jęzorem (była
    sobota). Jak poszedł to gość zaczął robić moje auto, ale było mu chyba
    głupio że ja słyszałem wszystko i zaczął na gnoja psioczyć, a jak się
    zorientował, że jestem mu przyjazny to poleciały h**e, skur****y itp.
    Skończył, zapłaciłem, a wyjeżdżając z hali widziałem w lusterku jak już z
    powrotem grzecznie i energicznie polerował Landa.

    > chyba jakos umowa o prace
    > reguluje stanowisko i nie mozna zlecac czegokolwiek innego.. w koncu po
    > co by te umowy byly tak sobie mysle..
    Tak jest. Kodeks karny też jest i co? Nie ma przestępstw, które on
    penalizuje?
    Patologie są i będą zawsze. Co nie znaczy, że nie należy z nimi walczyć.

    Jotte

  • 32. Data: 2006-04-06 21:17:32
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > (choc była to normalna, średnia cena rynkowa takiej usługi). To zakończyło

    wielkie dzieki za podpowiedz szczegolow, ktore sa wazne a ktore czasem
    uciekaja czlowiekowi z glowy w stresie.. postaram sie to wykorzystac ;-)

> [...]
    > Wielu na tym buduje to, co uważają za pięcie sie po szczeblach kariery. No
    > ale to już kompletne szczury wyścigowe, nie obrażając szczurów.

    to prawda u mnie jest tez takich kilku.. nawet wiecej.. jest jeden
    donosiciel ktory zdaje relacje ze wszystkiego szefowi (jemu sie wydaje
    ze nikt o tym nie wie ;-) ).. szef nigdy albo prawie nigdy nie rozmawia
    ze mna.. wszystko przekazuje przez niego albo przez kogos innego i
    czasem nie ma sie komu postawic.. bo to jest zwykly pionek..

    z drugiej strony w kazdej pracy sa jakies ale i zawsze cos nie tak, wiec
    czy cywilna odwaga jest OK ? bo to prowadzi do wypowiedzenia a to do
    utraty srodkow do zycia (to czysto filozoficzny wywod) .. jak patrze na
    innych to dlugo sie zastanawialem czy sie wychylac i mowic co mysle..
    ale w koncu moja natura nie mogla dluzej byc uspiona..

    przyklad z dzisiaj, szef przychodzi i mowi pracownikowi przy mnie ze
    bedzie musial robic 2 razy wiecej a on odpowiada.. oczywiscie, nie ma
    problemu.. mialem wrazenie ze mu podziekuje ze zostal doceniony i
    wyrozniony dodatkowa darmowa praca (sic!) i zrzeknie sie wogole wyplaty
    na rzecz miski z ryzem (!!)

    > IMO wkraczasz na trudną drogę, ale samopoczucie będzie fajne. Gorzej z
    > realiami codziennego życia. Do niczego Cię zatem nie nakłaniam, prezentuję
    > tylko moje zdanie.

    zdaje sobie z tego sprawe i to jest moja decyzja ;-) fajnie mi z tym ;-)
    choc musze myslec o tym za co zyc itp.. ale i tak fajnie ;-)

> [...]
    > Skończył, zapłaciłem, a wyjeżdżając z hali widziałem w lusterku jak już z
    > powrotem grzecznie i energicznie polerował Landa.

    niestety..

    > Tak jest. Kodeks karny też jest i co? Nie ma przestępstw, które on
    > penalizuje?
    > Patologie są i będą zawsze. Co nie znaczy, że nie należy z nimi walczyć.

    to prawda

    OLi

  • 33. Data: 2006-04-06 21:39:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e140f7$a8r$1@polsl.pl OLi <o...@s...gliwice.pl>
    pisze:

    > to prawda u mnie jest tez takich kilku.. nawet wiecej.. jest jeden
    > donosiciel ktory zdaje relacje ze wszystkiego szefowi (jemu sie wydaje
    > ze nikt o tym nie wie ;-)
    A ja myslę, że on wie, że wszyscy wiedzą. Ale dokonał kalkulacji i wyboru.

    ).. szef nigdy albo prawie nigdy nie rozmawia
    > ze mna.. wszystko przekazuje przez niego albo przez kogos innego i
    > czasem nie ma sie komu postawic.. bo to jest zwykly pionek..
    Ja bym chłystka spławił mówiąc, że mu nie wierzę i nie będę wykonywał tego
    co on mi przekazuje, bo nie jest moim zwierzchnikiem i uważam że jest
    niewiarygodny. Następnie udałbym się do tzw. "szefa" i powiedział to samo,
    prosząc jednocześnie o bardziej wiarygodną i sprawdzalną formę przekazywania
    poleceń i zaleceń.

    > z drugiej strony w kazdej pracy sa jakies ale i zawsze cos nie tak, wiec
    > czy cywilna odwaga jest OK ?
    Tak. Tak. Tak.

    > bo to prowadzi do wypowiedzenia a to do
    > utraty srodkow do zycia (to czysto filozoficzny wywod) ..
    Niekoniecznie. Dogmatyzm wyklucza rozsądek, a to zawsze prowadzi do
    wypaczeń.
    Nie zawsze trzeba reagować skrajnie i natychmiast. Reakcja winna być
    adekwatna do sytuacji i przewidywanego jej rozwoju.

    > jak patrze na
    > innych to dlugo sie zastanawialem czy sie wychylac i mowic co mysle..
    Mówić co się myśli, dla samej satysfakcji że się to powiedziało to niewiele
    i nie zawsze rozsądne.
    O wiele ważniejsze od mówienia jest postępowanie. Czasem trzeba się
    powstrzymać od mówienia, aby nie przeszkodzić postępowaniu w odniesieniu
    oczekiwanego skutku.

    Jotte

  • 34. Data: 2006-04-06 21:54:05
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    > (choc była to normalna, średnia cena rynkowa takiej usługi). To zakończyło

    przyszla mi jeszcze jedna mysl do glowy..
    a co jesli zazadam na pismie polecenia wykonania danej pracy a szef
    odmowi pisemnego polecenia, mowiac zebym sie nie wydurnial i zabral do
    roboty bo on nie ma czasu na pierdoly ??
    to bardzo prawdopodobne w tym przypadku..
    w koncu wczoraj przez "posrednika" uslyszalem ze on (szef) ma juz dosyc
    tego ze ciagle mam swoje zdanie i jesli mi sie nie podoba robienie
    tlumaczen to moge sie zwolnic.. - lekka paranoja ;-)

    czy kodeks pracy reguluje, albo inna forma prawna to, ze szef musi
    spelnic moje żądanie pisemnego polecenia wykonania danej pracy ??

    przypominam sobie ze kiedys poprosilem ustnie o zakres obowiazkow, ale
    mi odmowil na drugi dzien, mowiac: "nie, bo nie!" ;-)

    OLi

  • 35. Data: 2006-04-06 22:18:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e142jn$atp$1@polsl.pl OLi <o...@s...gliwice.pl>
    pisze:

> [...]
    > odmowi pisemnego polecenia, mowiac zebym sie nie wydurnial i zabral do
    > roboty bo on nie ma czasu na pierdoly ??
    Nic wielkiego, spotkałem się osobiście z próbą zwekslowania (co prawda nie w
    tak prostackiej formie) takiego żądania.
    Po prostu swoje żądanie złożyłem w formie pisemnej na księgę pism
    przychodzących z potwierdzeniem i datą przyjecia na kopii. W razie
    niemożności złożenia na księgę wysyła się na adres pracodawcy poleconym za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru. To niestety trwa i stwarza szereg
    możliwości uników, wątpliwości itp.
    Nie mówiłem, że wszystko jest łatwe i proste. :-//
    Taka mała uwaga - mam zawsze przy sobie mój ulubiony, dośc bogato wyposażony
    telefon komórkowy. ;)

> [...]

    > czy kodeks pracy reguluje, albo inna forma prawna to, ze szef musi
    > spelnic moje żądanie pisemnego polecenia wykonania danej pracy ??
    Kodeks pracy nie. Nie znam także aktu prawnego narzucającego taki obowiązek
    wprost. Ale pracodawca pełni na terenie zakładu pracy władzę
    administracyjną, a tę obowiązuje kodeks postępowania administracyjnego
    określający nie tylko sposób postępowania z korespondencją, ale również
    terminy i zasady jej prowadzenia.
    Niekiedy w argumentacji można oprzeć się o prawo do zabezpieczenia się przed
    prawnymi konsekwencjami podjęcia czynności związanych z wykonaniem
    polecenia.
    Tylko kilka razy w niezbyt krótkiej historii mojej pracy zawodowej uznałem
    za konieczne żądać wydania polecenia służbowego na piśmie i nigdy nie
    spotkałem się z próbą poważniejszego oporu. Zawsze albo tzw. "zwierzchnik" w
    ogóle sie wycofywał, albo spełniał moje żądanie.
    A może w tej kwestii wypowie się ktoś z grupowiczów?

    > przypominam sobie ze kiedys poprosilem ustnie o zakres obowiazkow, ale
    > mi odmowil na drugi dzien, mowiac: "nie, bo nie!"
    Trzeba było mieć przy sobie dość bogato wyposażony telefon komórkowy i go
    użyć. ;)))

    Jotte

  • 36. Data: 2006-04-06 23:43:29
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > jasne, ale mnie nie interesuje to.. rzygam czeskim i wcale nie jest
    > fajny.. jakbys dostawal codziennie polecenia po czesku to bys mnie
    > zrozumial..
    >
    > mnie interesuje informatyka, nie po to koncze studia z informatyki zebym
    > byl tlumaczem.. wiem ze u nas taka moda, ze np. nawigator jest
    > przedstawicielem handlowym, ale mnie to nie kreci..

    Widzisz, ja ci nie podpowiadałem w którą stronę przeciągnąć rozmowę, tylko
    co najwyżej w jaki sposób rozmawiać.
    Co więcej, w mojej podpowiedzi było tak dużo szyderstwa że kumaty szef by
    szybko zaskoczył o czym mówisz w ten sposób. albo rybki albo akwarium, jak
    mówi staroeskimoskie porzekadło.
    I powazniej - jak chcesz przeczekać tylko do obrony a później powiedzieć
    papa, to lepiej siedzieć cicho. Ale jeżeli wiażesz dłuższe nadzieje...

    Generalnie, to udowodnij pracodawcy że wykonywanie pracy dodatkowej wyraźnie
    wiąże się ze spadkiem twojej wydajności we właściwym obszarze jakim jest
    informatyka. Że tam potrzebujesz rozwoju.
    Nie stawiaj wszystkiego na jedną karte, bo to może się tobie odbić... kopem.
    raczej dialog i współpraca. współpraca, ale nie nawał nadmiarowej pracy
    która koliduje z twoimi obowiązkami
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 37. Data: 2006-04-07 08:06:36
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 2006-04-06 23:54, OLi napisał(a) :

    > przypominam sobie ze kiedys poprosilem ustnie o zakres obowiazkow, ale
    > mi odmowil na drugi dzien, mowiac: "nie, bo nie!" ;-)
    >
    > OLi

    Oj, Oli, możesz sobie tu wylewać tu gorzkie żale, mamy Wielki Post, więc
    czas ku temu odpowiedni. Ale różnica między Tobą a Jotte jest
    najwyraźniej taka, że On umie się postawić, a Ty nie. I jeśli chcesz się
    tego nauczyć, to może najpierw kup sobie psa i potrenuj wydawanie
    poleceń zdecydowanym tonem, zanim pójdziesz do szefa. Inaczej zignoruje
    Cię (jak wcześniej), wyśmieje, albo zwolni, jeśli akurat będzie miał
    gorszy dzień.

    A dopóki tego nie umiesz, pozostaje Ci, jak już pisałem wcześniej jedna
    z trzech dróg:
    - zaakceptowanie poleceń, jeśli masz czas i możliwości, by je wykonać,
    - spokojna rozmowa z szefem, jeśli nie masz czasu/możliwości,
    - zmiana pracy.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Dzisiaj człowiek gubi zęby, jutro zaś amerykański dentysta wstawia mu

  • 38. Data: 2006-04-08 21:33:18
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    yard wrote:

    > Zlecenie zabójstwa też rozumie się pod pojęciem "inne obowiązki"?
    > Albo obicie komuś "ryja"?
    > Albo rozebranie się przed kolegami/koleżankami w pracy?

    To raczej nie. Bo jest to polecenie niezgodne z prawem.

    > Albo robienie kawy szefowi w godzinach 10:00 14:00 i 17:00

    A to już tak.

    > Albo dzwonienie w sprawach służbowych w z telefonu prywatnego pracownika
    > (cięcie kosztów-trudna sytuacja firmy, rozumie pan/pani)?

    A to też nie, ale spróbuj "użyć" inspektora pracy w takiej
    sytuacji. :-)

    --
    Tlen:stachobywatelpl Jabber:s...@j...atman.pl GG:1811474