PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie.. o porade › Re: pytanie.. o porade
    From: OLi <o...@s...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pytanie.. o porade
    Date: Thu, 06 Apr 2006 23:17:32 +0200

    Jotte wrote:
> [...]
    > badań lekarskich pod kątem zdolności do ich realizacji. Delikatnie
    > zasugerowałem (to już ustnie) problematykę prawa pracy: BHP, PIP i takie
    > tam, wiesz o co chodzi. Po krókim czasie otrzymałem pismo w którym wycofywał
    > się z polecenia zamieniając je na ofertę zlecenia wykonania pewnych
    > czynności na drodze umowy cywilnej. Zgodziłem się (naturalnie - pisemnie) na
    > jej przyjęcie jednocześnie podając moją cenę - dla niego nie do przyjecia
    > (choc była to normalna, średnia cena rynkowa takiej usługi). To zakończyło

    wielkie dzieki za podpowiedz szczegolow, ktore sa wazne a ktore czasem
    uciekaja czlowiekowi z glowy w stresie.. postaram sie to wykorzystac ;-)

    > Nie, to nie dlatego. To po prostu mali duchem ludzie (qrdę, ale to
    > zabrzmiało ;)) wypierający ze świadomości brak szacunku do siebie, bez
    > charakteru, brak cywilnej odwagi. Są za to mistrzami pseudoracjonalnego
    > samousprawiedliwienia. Tacy są wszędzie, a nawet posunę się do twierdzenia,
    > ze jest ich większość, tylko niektórym pozostał chociaż wstyd i się nie
    > ujawniają.
    > Wielu na tym buduje to, co uważają za pięcie sie po szczeblach kariery. No
    > ale to już kompletne szczury wyścigowe, nie obrażając szczurów.

    to prawda u mnie jest tez takich kilku.. nawet wiecej.. jest jeden
    donosiciel ktory zdaje relacje ze wszystkiego szefowi (jemu sie wydaje
    ze nikt o tym nie wie ;-) ).. szef nigdy albo prawie nigdy nie rozmawia
    ze mna.. wszystko przekazuje przez niego albo przez kogos innego i
    czasem nie ma sie komu postawic.. bo to jest zwykly pionek..

    z drugiej strony w kazdej pracy sa jakies ale i zawsze cos nie tak, wiec
    czy cywilna odwaga jest OK ? bo to prowadzi do wypowiedzenia a to do
    utraty srodkow do zycia (to czysto filozoficzny wywod) .. jak patrze na
    innych to dlugo sie zastanawialem czy sie wychylac i mowic co mysle..
    ale w koncu moja natura nie mogla dluzej byc uspiona..

    przyklad z dzisiaj, szef przychodzi i mowi pracownikowi przy mnie ze
    bedzie musial robic 2 razy wiecej a on odpowiada.. oczywiscie, nie ma
    problemu.. mialem wrazenie ze mu podziekuje ze zostal doceniony i
    wyrozniony dodatkowa darmowa praca (sic!) i zrzeknie sie wogole wyplaty
    na rzecz miski z ryzem (!!)

    > IMO wkraczasz na trudną drogę, ale samopoczucie będzie fajne. Gorzej z
    > realiami codziennego życia. Do niczego Cię zatem nie nakłaniam, prezentuję
    > tylko moje zdanie.

    zdaje sobie z tego sprawe i to jest moja decyzja ;-) fajnie mi z tym ;-)
    choc musze myslec o tym za co zyc itp.. ale i tak fajnie ;-)

> [...]
    > przyjmuje moje zlecenie, odwołuje gostka od Cruisera i każe mu zrobić przy
    > mojej bryczce. Odchodząc, ostrym tonem dopowiada mu (przy mnie), że jego
    > "toyotka" ma być dziś dokończona, choćby miał robić do 22 i jęzorem (była
    > sobota). Jak poszedł to gość zaczął robić moje auto, ale było mu chyba
    > głupio że ja słyszałem wszystko i zaczął na gnoja psioczyć, a jak się
    > zorientował, że jestem mu przyjazny to poleciały h**e, skur****y itp.
    > Skończył, zapłaciłem, a wyjeżdżając z hali widziałem w lusterku jak już z
    > powrotem grzecznie i energicznie polerował Landa.

    niestety..

    > Tak jest. Kodeks karny też jest i co? Nie ma przestępstw, które on
    > penalizuje?
    > Patologie są i będą zawsze. Co nie znaczy, że nie należy z nimi walczyć.

    to prawda

    OLi