PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o prace

  • 1. Data: 2006-04-05 20:37:09
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prace
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam taki problem. Wypowiedzialem umowe o prace mojemu pracodawcy uzywajac
    sformulowania:

    "Działając na podstawie art. 30 §1 ust. 2 Kodeksu Pracy, w związku z art. 36
    §1 ust. 2 Kodeksu Pracy (...)"

    Teraz moj byly pracodawca zarzuca mi (juz po wygasnieciu umowy o prace), ze
    zle sformulowalem wypowiedzenie i rzada ode mnie jego poprawienia, poniewaz
    stwierdza, ze powoluje sie na art 36 apostrof 1 §1 ktory brzmi:
    "Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę zawartej na czas
    nieokreślony następuje z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji
    pracodawcy albo z innych przyczyn nie dotyczących pracowników, pracodawca
    może, w celu wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę, skrócić okres
    trzymiesięcznego wypowiedzenia, najwyżej jednak do 1 miesiąca. W takim
    przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia
    za pozostałą część okresu wypowiedzenia.", poniewaz jest to nieprawda.

    Zgadzam sie, ze jest to nieprawda, ale ja sie na ten artykul nie powoluje.
    Ale teraz nie wiem, kto ma racej. ja sie odwoluje do artykulu 36, a moj byly
    pracodawca uwaza, ze do artykulu 36 apostrof 1. Kto ma racje?

    Pzdrwm.
    Lopez de Bytom en Silesia

    P.S. Przepraszam za 'crosspost', ale nie wiedzialem, ktora grupa bedzie
    odpowiedniejsza.

  • 2. Data: 2006-04-05 21:10:20
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prace
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Lopez* wypowiedziała te
    słowa:

> [...]
    > powoluje. Ale teraz nie wiem, kto ma racej. ja sie odwoluje do
    > artykulu 36, a moj byly pracodawca uwaza, ze do artykulu 36 apostrof

    Spór czysto akademicki, liczy się to, że wypowiedziałeś. Nie ma
    znaczenia czy jako podstawę podałeś art. 36 czy też 36(1) kp.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 3. Data: 2006-04-05 21:18:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e119pu$hfi$1@news.onet.pl Lopez
    <l...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > artykul nie powoluje. Ale teraz nie wiem, kto ma racej. ja sie odwoluje
    > do artykulu 36, a moj byly pracodawca uwaza, ze do artykulu 36 apostrof
    Przecież to jakiś nonsens. Art. 36^1 dotyczy wyłącznie wypowiedzenia umowy
    pracownikowi (czyli przez pracodawcę i to w szczególnych, określonych
    zapisem okolicznościach). Nastąpiło zaś wypowiedzenie umowy pracodawcy przez
    pracownika. Użyłeś trybu przewidzianego art. 36 dotyczącego wypowiedzenia
    składanego przez którąkolwiek stronę bez szczególnych okoliczności.
    IMO nie ma w ogóle potrzeby reagować na wspomniane pretensje.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-04-06 15:13:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 5 Apr 2006 22:37:09 +0200, "Lopez"
    <l...@p...onet.pl> zakodował:

    >art 36 apostrof 1 §1 ktory brzmi:
    >"Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę zawartej na czas

    Nie, tak brzmi ARYKUŁ 36^1 - a Ty się powoływałeś na art. 36 który
    brzmi:

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6
    miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6
    miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Tak czy inaczej - lepiej sobie nie utrydniać życia i pisać
    wypowiedzenie "wypowiadam umowę o pracę zawartą .... ... pomiędzy ....
    .... z zachowaniem ustawowego okresu wypowiedzenia".
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded