PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Mon, 11 Apr 2005 17:40:32 +0200

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d3dv5l$dka$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie rozwodząc się zbytnio, zapytam skąd ludzie, którzy kończyli edukację
    > we wspomnianym okresie wzięli swoje pseudo mądrości i uogólnienia typu:
    > bezrobotni to lenie, etatowcy to nieroby, pracodawcy to klasa uciśniona,
    > a pracownicy to wyzyskiwacze, "nie będę pracować na emerytów, rencistów,
    > chorych i bezrobotnych", "pracownik ryzykuje przyjście do pracy tylko
    > wtedy,
    > gdy w lipcu będzie miał zapewniony urlop", każdy może mieć własną DG,
    > każdy może wyjechać za pracą nawet na drugi koniec swiata (nawet jeżeli go

    Po pierwsze, cytujesz poglady skrajne, jakich nawet vertret nie ma. Po
    drugie, te poglady wcale nie sa tak rozpowszechnione - byly te sondaze, w
    ktorych wyszlo, ze 80% mlodych ludzi marzy o panstwowej posadzie. Ludzie o
    zdecydowanym prawicowym nastawieniu gospodarczym stanowia dosc mala grupke -
    jak widac, nawet partie zwace sie prawicowymi sa gospodarczo na
    zaawansowanej lewicy sceny politycznej, bo na lewicowosc gospodarcza jest u
    nas duzy popyt.

    > wytrzepali taką wizję świata, zanim jeszcze zaczęli pracować, zanim
    > założyli
    > rodziny, zanim zatnęli się ze społecznością większą niż szkolna?

    Wiekszosc osob o takich pogladach - ze znanych mi - to wlasciciele firm.
    Jest grupa sklaniajacych sie ku UPR studentow (z tych z kolei osobiscie
    nikogo w tej chwili nie znam, poza widzeniem czasem kogos takiego na Sieci),
    ale zgadzam sie z Toba, ze nie sa powazni i zwykle widza wszystko w sposob
    dosc uproszczony.

    > Nie! Tą wizję wtłoczyła im ogólnie pojęta edukacja, a w niewielkim stopniu
    > starsi członkowie rodziny, którzy są tak przytłoczeni rzeczywistością
    > zgoła

    Ale mi wlasnie rodzina. Nie przytloczona rzeczywistoscia, tylko ludzie, z
    ktorych prawie kazdy odniosl na wolnym rynku jakis sukces.

    > inną niż opisana na wykładach przez antyetatowych profesorów na etacie, że

    Daj mi namiary na takiego profesora. Imie, nazwisko i uczelnia. Bedzie to
    ciekawa informacja i poparcie dla Twojego gloszonego z uporem pogladu, na
    ktory nie przedstawiles argumentow. Profesorowie sa osobami na tyle
    publicznymi, ze wskazaniem kogos takiego na grupie po nazwisku nie
    zaszkodzisz mu.

    I.