PracaGrupypl.praca.dyskusje › przemyslenia nt bezrobocia

  • 1. Data: 2006-01-09 17:40:27
    Temat: przemyslenia nt bezrobocia
    Od: "Trists" <t...@o...pl>

    witajcie,

    Na innej grupie pojawil sie ciekawy post, ciekaw jestem czy ktos z was go
    czytal, wklejam ponizej.

  • 2. Data: 2006-01-09 18:24:13
    Temat: Re: przemyslenia nt bezrobocia
    Od: "sidcom" <c...@s...pl>

    Witam,

    podobnych postów pracodawców było ostatnio kilka...śmiech mnie ogarnia
    czytając takie marudzenie.
    Wnioski są takie:
    - wartościowi pracownicy emigrowali chcąc zarabiać więcej niż 800 brutto
    - wyjechali dlatego, że pracodawcy ich nie motywowali ani o nich nie
    walczyli - pracodawcy sami sa sobie winni
    - w Polsce zostaną prawdopodobnie ci, którzy ani nie pracują dobrze za
    granicą ani w Polsce
    - najwięksi maruderzy (moim zdaniem) to pracodawcy zatrudniający do 100 osób
    w swojej firmie

    mam duże doświadczenie, wykonywałem swoją pracę solidnie, firma była
    zadowolona z moich wyników.
    Dałem wypowiedzenie kiedy nie zgodzili sie na 100 zł podwyżki.
    Najśmieszniejsze jest to, że oddział w którym pracowałem idzie na dno po
    moim odejściu...heheh...wolą nie zarabiać niż zainwestować 100 zł

    Hmmm...dlaczego oddział idze na dno, bo zatrudnili tak jak kolega napisał
    NIEKOMPETENTNEGO I LENIWEGO PRACOWNIKA...

    Dlatego tak smieszy mnie marudzenie tych śmiesznych przedsiębiorców.

    pozdro
    sidcom

  • 3. Data: 2006-01-09 18:24:16
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    a kto to jest profesjonalista ???czy myslisz o kims z 10 letnim
    doswiadczeniem?
    gdzie zdobyc takie doswiadczenie jesli technologie sa nowe a bez
    doswiadczenia nie zatrudniaja. Po drugie technilogii jest bez liku i nie ma
    kogos kto bylby "profesjonalista" we wszystkich dlatego w dziedzinie ktorej
    akurat szukasz jest ich niewielu i glownie jest to tym wiekszy przypadek im
    zadsza technologia a nie swiadomy wybor. Gdy ktos juz dorobil sie jakiegos
    doswiadczenia to siedzi w firmie, bo w innej jego specjalistyczne
    doswiadczenie jest bezwartosciowe.

    Opisze to z drugiej strony.
    Zatrudniony w dziale, po 3 miesiacach juz z pelna wydajnoscia. Firma sie
    rozwija wiec i roboty systematycznie przybywa. Po zwolnieniu i zmianach
    stanowisk treba bylo wykonac wiecej roboty w 2 osoby gdy wczesniej robily to
    4. Pol roku trwala niemoc decyzyjna poszukoania kolejnego pracownika i
    rowniez dojscie do wniosku ze zaslozyli na premie. Pozniej kazda proba
    zmiany [nawet tak drobna jak zakup szufladek na dokumenty] sposobu pracy by
    zwiekszyc wydajnosc, lub ulatwic wspolprace rozbija sie na niemocy
    kierownika ktory boi sie pojsc do prezesa, lub o ludzi ktorzy uzurpuja sobie
    prawo do kontrolowania i decydowania o wszystkim co sie w firmie dzieje.
    Przypadek z poza zakresu obowiazkow naprawienia w ciagu kilku godzin
    urzadzenia do ktorego treeba by bylo wezwac serwis i ponisc koszty mija bez
    odzewu jakby to juz sama mozliwosc byla zaszczytem.
    Po kilku probach to zniecheca do starania sie o cokolwiek ponad to co
    konieczne. Komunikacja w zakladzie na ktora rowniez jest zwracana uwaga na
    pozomie "budki z piwem".
    To tylko kilka przypadkow z tylko jednej firmy i nie jakiejs garazowej, lecz
    lidera w branzy, kilkanascie nagrod miedzy innymi Teraz Polska, fer play,
    gazela itd

    Jesli tak wyglada profesjonalizm ...

    xylo

  • 4. Data: 2006-01-09 19:32:39
    Od: b...@p...onet.pl

    > Takie podejście do pracy to pozostałość po poprzednim systemie (PRL jakby
    > ktoś nie chciał pamiętał). Nie pracujesz przecież dla siebie, tylko dla
    > NICH, czyli dla Państwa Ludowego. Wynika z tego, że jako gorący patryjota i
    > antykomunista nie będzie taki nic robił, przecież i tak mu zapłacą a jego
    > znajomy/ktoś z rodziny (niepotrzebne skreślić) i tak mu załatwi coś. To
    > podejście tak zwanych "opierdalaczy" (przepraszam za słowo). Teraz też
    > takie podejście jest, bo dzieci je dziedziczą po rodzicach czasami, w
    > większości przecież jeszcze rodzice pracują.

    nie moglem sie powstrzymac - wypisz wymaluj moi byli pracownicy dzialu IT - po
    25 lat i go...no umieja, mimo, ze koncza magisterki ( http://bossit.blox.pl/ ).

    --

    pozdrawiam,

    exbossit

  • 5. Data: 2006-01-09 20:07:56
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    b...@p...onet.pl wrote:
    > nie moglem sie powstrzymac - wypisz wymaluj moi byli pracownicy dzialu IT - po
    > 25 lat i go...no umieja, mimo, ze koncza magisterki ( http://bossit.blox.pl/ ).

    w IT magisterka niewiele znaczy. Takie moje, prywatne, zdanie - sam
    dyplomu nie mam.

    B.

  • 6. Data: 2006-01-09 20:30:32
    Od: "tukan" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trists" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witajcie,
    >
    > Na innej grupie pojawil sie ciekawy post, ciekaw jestem czy ktos z was go
    > czytal, wklejam ponizej.

    Ciekaw jestem dlaczego u tak ganionych tutaj Polaków zagranicą znikają
    niektóre
    wady, jak lenistwo, brak inicjatywy i ogólnie "zlewczy" stosunek do pracy.

  • 7. Data: 2006-01-09 20:36:10
    Od: b...@p...onet.pl

    > w IT magisterka niewiele znaczy. Takie moje, prywatne, zdanie - sam
    > dyplomu nie mam.

    na pewno oznacza jedno - ze posiadacz skonczyl studia mgr i ma wyzsze
    wyksztalcenie, a wiec charakteryzuje sie m.in. wytrwaloscia w dazeniu do celu.

    Osobnik bez dyplomu (chocby inz) jest podejrzany - albo jest za slaby, zeby
    skonczyc studia, albo je olewa. Mozna przypuszczac, ze z praca zawodowa bedzie
    to samo.

    Z drugiej strony - dyplom jest jakims zewnetrznym wyznacznikiem poziomu
    kandydata, bo w cv i lm mozna nawymyslac co komu slina na jezyk (na glowice)
    przyniesie -> np. taki Pan Jozio po technikum ogrodniczym moze czarowac, ze
    Linuxy, Solarisy i ASy to on na sniadanie, popite ekstraktem z SQLa...

    --

    pozdrawiam,

    exbossit

  • 8. Data: 2006-01-09 20:56:51
    Od: RamirezHL <q...@w...pl>

    Trists napisał(a):
> [...]

    wydaje mi się, że tutaj wychodzi idiotyzm pracodawców prowadzących
    rekrutację w "zachodnim stylu". przecież jesteśmy społeczeństwem które
    usilnie próbuje dogonić resztę europy, z 20% bezrobociem. większość
    ludzi myśli o kasie i o dobrej pracy i nikt nie zastanawia się nad swoim
    zyciem za 5 lat, a jedynie próbuje jakoś ogarnąć niepewność
    teraźniejszą. więc odpowiedź poniższa jest całkiem normalna.

    jesli pracodawca zyskuje na pracowniku kilkukrotność kosztów tego
    pracownika(bo jest wysokie bezrobocie i jest to całkiem normalne) to
    pracownik może poczuć się wykorzystywany.

    a to powyższe może wynikać z tego, że na ogłoszenie zgłasza się po
    kilkudziesięciu chętnych, większość ściemnia, żeby dostać się na
    rozmowę, a pracodawca nie może na etapie przeglądania cv i rozmów
    wyłapać tych odpowiednich.

  • 9. Data: 2006-01-09 21:57:16
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    9 Jan 2006 21:36:10 +0100, na pl.praca.dyskusje,
    b...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > Linuxy, Solarisy i ASy to on na sniadanie, popite ekstraktem z SQLa...

    Czarowac mowisz... a studenci-magistrowie to nie czaruja?...
    Zauwaz, ze mamy teraz taki system szkolnictwa, ze jak masz pieniadze, to
    zrobisz magistra po prostu i tyle. Nawet nie musisz wiedziec co to ten
    solaris wlasciwie jest, zeby zostac magistrem IT.

    Pana Juzia - zarowno po technikum jak i po Wyzszej Szkole Zarzadzania,
    Marketingu, Informatyki i Resocjalizacji dobry HR-owiec bedzie w stanie
    wyluskac. A jak nie on, to okres probny szybko go zweryfikuje.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 10. Data: 2006-01-09 22:02:29
    Od: Andriy Korud <a...@g...com>

    Zgadzam sie. Mamy ten sam problem, nawet nie stawiac doswiadczenie
    warunkiem.

    pozdrawiam,
    --
    Andriy Korud