PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło a ubezpieczenie zdrowotne

  • 1. Data: 2006-01-09 17:48:48
    Temat: umowa o dzieło a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "luckass" <l...@Z...pl>

    Witam;

    Pracuję sobie zdalnie w dwóch firmach, w obu na umowę o dzieło. Umowy
    podpisuję co miesiąc.
    Czy przysługuje mi ubezpieczenie zdrowotne?

    dzięki za odpowiedzi

    --
    luckass

  • 2. Data: 2006-01-10 09:04:16
    Temat: Re: umowa o dzieło a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Tem P." <t...@u...o2.pl>

    Witam,

    > Pracuję sobie zdalnie w dwóch firmach, w obu na umowę o dzieło. Umowy
    > podpisuję co miesiąc.
    > Czy przysługuje mi ubezpieczenie zdrowotne?

    Jeżeli nie masz umowy o pracę i/lub nie zawierasz z nikim umowy
    zlecenie, to nie. Rozwiązania masz dwa:
    - zmienić rodzaj umowy podpisywanej z jednym z pracodawców na umowę
    zlecenie (oczywiście jej koszty będą wyższe z racji ubezpieczenia
    zdrowotnego)
    - zawrzeć umowę z NFZ i samemu opłacać sobie składki (ok. 200 zł
    miesięcznie).

    To wszystko co wiem, a dowiadywałem się ostatnio w ZUS i NFZ. :)

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 3. Data: 2006-01-10 11:40:16
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > zdrowotnego)
    > - zawrzeć umowę z NFZ i samemu opłacać sobie składki (ok. 200 zł

    mozesz jeszcze zawrzec z ktoras z w/w mala dodatkowa um zlecenie (np. na 200
    zl). Koszty beda mniejsze niz ind. ubezp.

    --

    pozdrawiam,

    glos