PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzemyslenia nt bezrobocia › Re: przemyslenia nt bezrobocia
    From: "Xyloo" <x...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przemyslenia nt bezrobocia
    Date: Mon, 9 Jan 2006 19:24:16 +0100

    a kto to jest profesjonalista ???czy myslisz o kims z 10 letnim
    doswiadczeniem?
    gdzie zdobyc takie doswiadczenie jesli technologie sa nowe a bez
    doswiadczenia nie zatrudniaja. Po drugie technilogii jest bez liku i nie ma
    kogos kto bylby "profesjonalista" we wszystkich dlatego w dziedzinie ktorej
    akurat szukasz jest ich niewielu i glownie jest to tym wiekszy przypadek im
    zadsza technologia a nie swiadomy wybor. Gdy ktos juz dorobil sie jakiegos
    doswiadczenia to siedzi w firmie, bo w innej jego specjalistyczne
    doswiadczenie jest bezwartosciowe.

    Opisze to z drugiej strony.
    Zatrudniony w dziale, po 3 miesiacach juz z pelna wydajnoscia. Firma sie
    rozwija wiec i roboty systematycznie przybywa. Po zwolnieniu i zmianach
    stanowisk treba bylo wykonac wiecej roboty w 2 osoby gdy wczesniej robily to
    4. Pol roku trwala niemoc decyzyjna poszukoania kolejnego pracownika i
    rowniez dojscie do wniosku ze zaslozyli na premie. Pozniej kazda proba
    zmiany [nawet tak drobna jak zakup szufladek na dokumenty] sposobu pracy by
    zwiekszyc wydajnosc, lub ulatwic wspolprace rozbija sie na niemocy
    kierownika ktory boi sie pojsc do prezesa, lub o ludzi ktorzy uzurpuja sobie
    prawo do kontrolowania i decydowania o wszystkim co sie w firmie dzieje.
    Przypadek z poza zakresu obowiazkow naprawienia w ciagu kilku godzin
    urzadzenia do ktorego treeba by bylo wezwac serwis i ponisc koszty mija bez
    odzewu jakby to juz sama mozliwosc byla zaszczytem.
    Po kilku probach to zniecheca do starania sie o cokolwiek ponad to co
    konieczne. Komunikacja w zakladzie na ktora rowniez jest zwracana uwaga na
    pozomie "budki z piwem".
    To tylko kilka przypadkow z tylko jednej firmy i nie jakiejs garazowej, lecz
    lidera w branzy, kilkanascie nagrod miedzy innymi Teraz Polska, fer play,
    gazela itd

    Jesli tak wyglada profesjonalizm ...

    xylo