PracaGrupypl.praca.dyskusjeprywatne przesyłki do firmy › Re: prywatne przesyłki do firmy
    From: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prywatne przesyłki do firmy
    Date: Sat, 23 Dec 2006 15:04:05 +0100

    > czy Waszym zdaniem, przesyłki zaadresowane imiennie do konkretnego
    > pracownika mogę być bez pytania kontrolowane przez np. sekretariat?
    Tak na chłopski rozum - może. Co nie znaczy ze musi/powinien itp.

    > Czy jest
    > to naruszenie prywatności czy jednak wszystko co jest w firmie podlega
    > kontroli firmy?
    Prywatność? raczej w pracy nie można mówić o prywatności, co najwyżej o personalnej
    odpowiedzialności za piastowane stanowisko.

    A na chłopski rozum?
    sekretariat dostaje pocztę.
    Sortuje, do księgi przyjęć wpisuje po kolei dział, nazwisko i numer przesyłki (np.
    jeżeli dostarczona za potwierdzeniem) i przekazuje do odpowiedniego miejsca, z
    którego te korespondencje bedzie mógł pobrać odpowiedni dział/osoba.
    nie rozumiem potrzeby otwierania korespondencji, z prostej przyczyny. Czasem może to
    być "spam pocztowy" z zaproszeniami na dziwne szkolenia, może to byc umowa
    wypowiadająca od pracownika, może to być tryliard innych rzeczy. I jak taka osoba z
    sekretaiatu miałaby np. zapisać że przyszedł update do serwera bazy danych? ze pojawi
    sie jakaś nazwa Oracle, Microsoft czy cos to pewnie i sekretariat zauważy. Z tym ze
    i tę informacje na 99,9 % bedzie mieć na kopercie i nie będzie potrzebował otwierać.

    Albo, załózmy przychodzą jakieś papiery. 20 stron "maszynopisu". Sekretariat ma
    przegladać każdą stronę? klasyfikować wg. własnej wiedzy zawartość? nadawac rangę wg.
    pieczatki która jest przystawiona na kartce trzeciej i pietnastej czy też tej na
    piątej, dwunastej i ostatniej?
    i stąd wniosek o małej potrzebie dla firmy zagladania do środka korespondencji.
    Na kopercie jest napisane do kogo/ do jakiego działu. Ta osoba/dział ma jakąs osobę
    przełożoną. korespondencja może trafiac przez tę osobę przełożoną. Ta osoba na pewno
    ma kwalifikacje do oceniania zawartości przesyłki (oczywiscie bez żadnej ujmy dla
    sekretariatu, osoby tam pracujące nie sa po prostu księgowymi, kadrowymi,
    informatykami itp). jezeli komuś chce się bawić w tak drobiazgową kontrolę, to takie
    jest duzo lepsze wyjście. Procedura moze być wcielona w zycie, za dwa tygodnie umiera
    śmiercią naturalną i korespondencja trafia bezpośrednio do własciwej osoby.
    a podnoszony wątek prywatności, tzn prywaty w firmie? są momenty, kiedy można
    poprosić o dyskrecję. i od człowieka zależy, czy te dyskrecję uszanuje czy też nie

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*