PracaGrupypl.praca.dyskusjeprywatne przesyłki do firmy › Re: prywatne przesyłki do firmy
  • Data: 2006-12-23 16:13:17
    Temat: Re: prywatne przesyłki do firmy
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL> szukaj wiadomości tego autora

    Artur R. Czechowski na pl.praca.dyskusje:
    > No to popatrzmy na to od strony formalnej. Wg Ciebie firma otwierając
    > przesyłkę adresowaną na imię nazwisko, nazwa firmy naruszyła ustawę
    > o ochronie korespondencji.

    Artur? mogę prosić o adres tej ustawy?
    poważnie pytam. Bo owszem konstytucja gwarantuje:
    Art. 49.

    Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
    ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i
    w sposób w niej określony.

    prawo pocztowe także... ale wypadku smaila nic więcej.
    Dla podobnego przypadku jak ten w oryginalnym poście niektórzy proponują
    użyć prawa autorskiego:
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25927

    I zawsze pozostaje art. 23 kodeksu cywilnego.

    > A niezależnie od tego pracodawca będzie miał podstawę do wymierzenia
    > pracownikowi kary za używanie zasobów firmowych niezgodnie z przeznaczeniem.

    pomijając inne kwestie: dlaczego pracownik ma być ukarany za działania
    innych podmiotów?

    --
    Ziemek, prosty administrator (czasem bezpieczeństwa informacji :))