PracaGrupypl.praca.dyskusjeprywatne przesyłki do firmy › Re: prywatne przesyłki do firmy
  • Data: 2006-12-23 16:19:08
    Temat: Re: prywatne przesyłki do firmy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrneoqkju.5ag.ziembor.news@tau.ceti.pl Ziemek Borowski
    <z...@Z...Waw.PL> pisze:

    > o tyle ma, że art 42 głosi:
    > Art. 42. [Miejsce doręczenia] § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w
    > ich mieszkaniu lub miejscu pracy.
    > § 2. Pisma mogą być doręczane również w lokalu organu administracji
    > publicznej, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
    > § 3. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób określony w § 1 i 2,
    > a także w razie koniecznej potrzeby, pisma doręcza się w każdym miejscu,
    > gdzie się adresata zastanie.
    Że też chciało Ci się gostkowi oczywistości tłumaczyć...
    Chciałbym mieć Twoją wyrozumiałość.
    Albo może i nie chciałbym, niech zostanie jak jest! ;))))

    > A ja poproszę.
    Proszę, oto jeden ze znanych mi przykładów przeczących tezie (czy też
    "odczuciu") Artura.
    Zakład pracy zawarł umowę z ośrodkiem medycyny pracy o przeprowadzanie badań
    wstępnych, okresowych i kontrolnych.
    Praktyka jest taka, że wyniki badań lekarskich przesyłane są na adres tego
    zakładu pracy, a adresatem jest konkretny przebadany pracownik. W kopercie
    znajduje się orzeczenie lekarskie o zdolności (lub niezdolności) do
    wykonywania pracy oraz wyniki badań. Wyłącznie orzeczenie przeznaczone jest
    dla pracodawcy - on ma jedynie prawo (i obowiązek) wiedzieć, czy pracownik
    może byc zatrudniony na danym stanowisku. Natomiast wyniki badań są
    własnością pracownika i stanowią tajemnicę lekarską.
    Gdyby było tak, jak twierdzi Artur (że każda korespondencja na adres i z
    nazwą firmy, nawet skierowana do konkretnego adresata jest korespondencją
    służbową i osoba uprawniona (czyt. upoważniona) przez pracodawcę ma prawo ją
    otworzyć, to nie tylko sam pracodawca, ale i byle sekretarka miałaby prawo
    zapoznać się ze schorzeniami pracownika, co naturalnie jest absurdem.

    Jotte