PracaGrupypl.praca.dyskusje › prowizja za usługi

  • 11. Data: 2007-08-11 07:27:52
    Temat: Re: prowizja za usługi
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > Witam
    > Jestem nowy na grupie wiec na poczatek witam
    > Pytanie moje jest nastepujące : Szef zaproponował mi prowizje za wykonane
    > uslugi
    > np : naprawiam klientowi komputer , klient placi 100zł+Vat za usługę (bez
    > częsci) szef proponuje zebym dostawal za wykonana usluge prowizje
    > czyli wyplata 700 zł (podstawa) + prowizja
    > jaki procent rachunku klienta sobie zarezerwowac ? czy 10% jest realne czy
    > np 20% powinno byc

    Przecież to prosta kalkulacja: musisz wiedzieć ile takich skutecznie
    zakończonych napraw masz w miesiącu to sobie wyliczysz kwotę zakłądając
    jakąś srednią cenę z naprawy.
    Zastanów się tylko czy wyzyjesz, bo prowizja to niby dodatek motywacyjny ale
    w Twoim przypadku może to być np większa częśc wynagrodzenia a wtedy:
    - urlop - nie masz prowizji
    - L4 -nie masz prowizji
    - często decyzja może być poza Tobą, np użerasz się u klienta z jakims
    problemem bo musisz i zajmuje ci to 2-3 dni a w tym czasie wykonałbys 6
    innych napraw za które skasowałbyś większą prowizję.

    Jeżeli więc prowizja ma być dodatkiem, to OK, jeżeli podstawą bytu to bym
    popracował chwilę aby poznać klientów i dac się poznac jako dobry i ceniony
    fachowiec a potem założył DG i ich przejął.
    Za 700 zł to sobie waciki najwyżej kupisz.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2007-08-11 12:00:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9hntq$nat$1@nemesis.news.tpi.pl Lukasz
    <l...@p...com.pl> pisze:

> [...]
    > czyli wyplata 700 zł (podstawa) + prowizja
    > jaki procent rachunku klienta sobie zarezerwowac ? czy 10% jest realne
    Najpierw należy ci się odpowiedź odpowiednia do sposobu zadania pytania.
    Otóż twoja sytuacja jest z pozoru fantastyczna: Klient płaci za usługę
    100+VAT, a tobie "szef" oferuje "za wykonaną usługę 700 zł (podstawa) +
    prowizja" (to jest cytat). Czyli prawie 700%, i jeszcze prowizja!!
    Ale tak naprawdę nie jest tak fajnie - on tak długo nie pociągnie,
    zbankrutuje i zostaniesz na lodzie. To pewne.

    > branza komputerowa , kasy fiskalne drukarki
    A myszki?

    > w tym roku koncze studia inzynierskie
    Czemu kończysz? Nie dasz rady zrobić dyplomiku? ;)

    > doswiadczenie 4 lata w branzy

    Ale _jakie_ doświadczenie?

    > Jesli sie ktos z taka prowizja spotklal to prosze o opinie i sugestie
    Teraz powazniej.
    Przede wszystkim co to ma być? Umowa o pracę (na jakąś część etatu), umowa
    cywilno-prawna czy co.
    Rodzaj zobowiązania łączącego strony ma podstawowy wpływ na kalkulację
    opłacalności. I nawet nie zeznajesz czy te 700 to brutto czy do łapy.

    --
    Jotte