PracaGrupypl.praca.dyskusje › prośba o pomoc -jak nie płacic podatku

  • 11. Data: 2004-03-12 09:45:19
    Temat: Re: prośba o pomoc -jak nie płacic podatku
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Elvgreen <s...@g...pl> wrote:
    > Nie, to wielkie afery rodzą małe "omijanie prawa".

    Pozowole sie nie zgodzic.
    W NY zaczeto od jezdzacych na gape i malujacych grafitti.
    To wlasnie male cwaniakowanie rodzi poczucie bezkarnosci - bo tego jest
    najwiecej.

  • 12. Data: 2004-03-12 10:03:28
    Temat: Re: prosba o pomoc -jak nie placic podatku
    Od: No Name <v...@w...pl>

    On 3/12/2004 9:16 AM, Elvgreen wrote:
    > Użytkownik "cc" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dodam tylko cytat z pamięci z książk Tomka Lisa przytaczającego wypowiedź,
    > jednego z historyków. Sens był taki: "Co może zrobć państwo, które stoi
    > nierządem, którego przywódcy kradną, kłamią, przedkładają prywatę nad dobro
    > publiczne? Takie państwo może tylko zrobić jedno - zdeprawować obywatela."

    A o wartości człowieka decyduje to, na ile zdeprawować się da.

    Pzdr: Catbert

  • 13. Data: 2004-03-12 10:04:16
    Od: "Aniołek" <a...@p...onet.pl>

    dzięki za wszyskie sugestie
    ale powiedzcie
    czy w naszym kraju mozna prowadzić "coś" uczciwie i nie dostać po pupie
    ?wszędzie jest łapówkarstwo i najlepiej byłoby zrobić tak jak mówi Korwin
    wywalić koryto, to świnie odejdą.
    Mój znajomy chciał otworzyć duży zakład produkcyjny, stworzyłby ok 200
    miejsc pracy ale Pefron stwierdził, że jak dobrze nie "posmaruje, to nie
    pojedzie" i znajomy otworzył zakład ale w Chinach.
    Jak do innego kolegi przychodzi kontrola z sanepidu, to on doskonale wie,
    że jak nie położy na zlewie 200 zł to ...
    Pracowałam przez tydzień w hurtowni w Łodzi i nie trudno było się domyśleć,
    że połowa towaru sprzedawana była bez papieru -klienci twierdzą, że muszą
    tak robić żeby przeżyć i utrzymać rodziny . To nasze państwo jest chore i
    zmusza obywateli do cwaniactwa. SZkoda tylko,że jak żony wysoko postawionych
    urzędasów biorą kredyty na grube miliony a póżniej spłacają te kredyty
    biedni obywatele to jest ok?

  • 14. Data: 2004-03-12 10:17:21
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:c2s0rh$e8k$1@news.onet.pl...

    > Pozowole sie nie zgodzic.
    > W NY zaczeto od jezdzacych na gape i malujacych grafitti.
    > To wlasnie male cwaniakowanie rodzi poczucie bezkarnosci - bo tego jest
    > najwiecej.

    Nie, w NY zaczęto od zmiany burmistrza i całej świty a dopiero się zabrano
    za jeżdżących na gapę.

  • 15. Data: 2004-03-12 10:36:24
    Od: "marek" <m...@b...gmina>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:c2qb8m$h6u$1@news.onet.pl...

    > Placenie podatkow w czasie pokoju to pokaz patriotyzmu to raz.

    W sumie Twoj patriotyzm jest z zalozenia sluszny, tyle, ze w historii sie
    nie sprawdzil, juz kilka (nascie?) razy. A po ostatniej wpadce Lenina i
    S-ki, kazdy juz mysli tylko o sobie, wyciagajac sluszne (?) wnioski z tego,
    jak skonczyli patrioci poprzedniego okresu. Ci mali - wiadomo jak skonczyli.
    Ci wielcy - tez wiadomo ;)
    (btw, nie popieram wymowek typu: panstwo mnie okrada (tu wstawic liste
    zalow, niskich plac, wysokich cen i podatkow, etc) zatem ja mam prawo sobie
    na panstwie odbic).

    > Dwa jesli panstwo lupi swoich obywtali - to trzeba zmienic calosc, a nie
    > cwaniakowac.

    Fakt, ludzie zmieniaja calosc w imie idei takich i innych. Zmieniaja juz od
    kilku tysiecy lat, a jakby nie wypracowali rozsadnego rozwiazania, zeby
    WSZYSTKIM bylo dobrze, tym bardziej, gdy tych wszystkich jest coraz wiecej.
    A podobno po upadku komunizmu raj znowu sie oddala.
    Ja nie mam ani czasu, ani ochoty, zeby czekac kolejne dwa tysiace lat i
    znosic ustrojowe i inne eksperymenty na mnie samym a w miedzyczasie
    "glosowac" na puste hasla.
    Slowo "cwaniactwo"... coz, takie samo slowo, jak "glupota". Oba zalezy od
    punktu widzenia i oba sa rownie obrazliwe.
    Jesli prawo daje mi PRAWO do placenia mniejszego podatku, zrobie mozliwie
    wszystko, zeby to wykorzystac. I tak jak Ty demostracyjnie i patriotycznie
    placisz, ja demonstracyjnie i niepatriotycznie (?) postaram sie zaplacic
    mniej, albo wcale (oczywiscie nie doslownie, bo oznacza to wylozenie
    pieniedzy na inne cele zwalniajace od podatkow).

    > To wlasnie przyzwalanie natkaie male "omijanie" prawa rodzi pozniej
    wielkie
    > afery.

    sugerujesz, ze mlody Rywin wpadl na pomysly robienia duzych przekretow, bo
    zobaczyl, ze moze skorzystac z ulgi podatkowej na kafelki w lazience?
    Moze interesowal sie prawem i zobaczyl, ile w nim dziur? A "moralnosc to my"

    > Na Rywina i SLD pewnie krzyczales, tutaj usprawiedliwiasz spokojnie.

    "pewnie" to zalozenie, tak sie sklada, ze bez pokrycia, bo powyzsze
    instytucje i osoby sa mi obojetne. Jesli wykorzystali prawnie przyslugujace
    im korzysci, nie moge im nic zarzucic, moge miec co najwyzej niesmak, jesli
    dopchali sie do koryta falszywie machajac sztandarem takiej, czy innej idei.
    Ale - co w tym dziwnego, jesli tak bylo? Nie pierwszy i nie setny raz. No i
    sami siebie nie wybrali? Ktos klaskal i ze lzami w oczach sciskal im rece
    przed wyborami, ktos na nich glosowal?
    ach, widze, ze znowu polityka... zabawne.

    > Ot podwojna morlanosc.

    to zarzut bez pokrycia. Teraz ja:
    "oj naiwny, naiwny..."

    marek

  • 16. Data: 2004-03-12 12:01:10
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "marek" <m...@b...gmina> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniej, albo wcale (oczywiscie nie doslownie, bo oznacza to wylozenie
    > pieniedzy na inne cele zwalniajace od podatkow).

    Osobiście uważam, że staranie się zapłacić mniej podatków jest jak
    najbardziej patriotyczne, bo:
    - Masz więcej pieniędzy na inwestycje i konsumpcję przez co bezpośrednio lub
    pośrednio przyczyniasz się do zmniejszenia bezrobocia wyręczając w tym
    zakresie nieudolne państwo,
    - dajesz rządzącym okazję do ulepszenia systemu jeśli uważają, że ten jest
    nie dość dobry