PracaGrupypl.praca.dyskusje › projektowanie www - czy warto?

  • 1. Data: 2002-04-15 10:25:02
    Temat: projektowanie www - czy warto?
    Od: "Dario" <t...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    ciekaw jestem Waszych opinii na temat pracy przy tworzeniu i aktualizacji
    stron www. Mialem kiedys okazje zaledwie zetknac sie z czyms takim, ale na
    tyle by stwierdzic, ze bylaby to praca, ktora by mnie bardzo interesowala.
    Mam jadnak dylemat natury - czy "pakowac" sie w to? - bo uczucia me
    mieszane. Z jednej strony mozna stwierdzic, ze rynek jakby nasycony mlodymi
    ludzmi, ktorzy doskonale radza sobie w tym srodowisku. Z drugiej strony jak
    sie patrzy na polski Internet, w sensie ofert firm w postaci witryn to
    wydaje sie, ze duzo jeszcze do zrobienia (wiele firm nie prezentuje sie "na
    lamach" internetu wcale).
    Dlatego myslalem o tym, zeby przeszkolic sie w tym kierunku pod
    profesjonalnym okiem na rozszerzonym kursie webmasterskim. Waham sie jednak
    czy warto inwestowac swoj czas i niemale pieniadze.
    Jezeli chcielibyscie sie podzielic ze mna swoim doswiadczeniem,
    spostrzerzeniami czy opinia bede wdzieczny za kazda odpowiedz.

    Pozdrawiam

    Pawel

  • 2. Data: 2002-04-15 10:39:28
    Temat: Re: projektowanie www - czy warto?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Dario" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jezeli chcielibyscie sie podzielic ze mna swoim doswiadczeniem,
    > spostrzerzeniami czy opinia bede wdzieczny za kazda odpowiedz.

    IMVHO nie warto.
    Zbyt wielu domorosłych webmasterów, dostępnymi narzędziami tworzy stronki i
    są skłonni zrobić jakąś stronkę za grosze. Firmy z drugiej strony nie
    doceniają za bardzo swoich stron (a to oni byliby głównie "klientami").
    Należy też rozróżnić IMO dwa "typy" webmasterów:
    1. "Techniczni", zajmujący się łączeniem z bazami danych, zabezpieczeniami
    itp (na potrzeby biznesowe)
    2. "Artyści" - IMO to powinna być specjalność na kierunkach artystycznych, a
    nie informatycznych. Gdzie chodzi o ładnie zaprezentowanie informacji
    wyciąganych przez p. 1 i/lub dostarczonych przez klienta.

    Ale to wszystko IMVHO :)
    Jak zawsze i wszędzie wybitny specjalista w każdej dziedzinie jest w stanie
    znaleźć dobrą pracę :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-15 10:55:30
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    > IMVHO nie warto.

    IMHO - rowniez nie warto (z mysla o polskim rynku). Powody sa nieco inne:

    1. Monopol TPSA, Nask itp
    2. Ograniczony dostep do internetu bedacy wynikiem p.1
    3. Ograniczona liczba internatów bedaca skutkiem p.2
    4. Ograniczona skutecznosc reklamy w inecie bedaca konsekwencja p. 3
    5. Ograniczone zainteresowanie firm bedace efektem p. 4

    Co gorsza - trend ten jest rozwojowy. Ma np. powstac Ministerstwo
    Informatyzacji, ktore zapewne zajmie sie "zwiekszaniem nakladow na
    internet" - co wg ichniej nomenclatury pewnikiem oznacza nowe ograniczenia i
    platne koncesje, z ktorych wplywy zostana przeznaczone na dotacje
    nieefektywnych molochow i monopoli.
    Tak wiec na Twoim miejscu spokojnie zajalbym sie nauka "HaTeMeLa"....
    Polski rynek (ze wzgledu na swoje zapoznienie) swietnie nadaje sie i
    jeszcze dluugo bedzie sie swietnie nadawal na "szlifowanie" swoich
    umiejetnosci aby potem wykorzystac je na prawdziwym, swiatowym rynku uslug.

  • 4. Data: 2002-04-15 16:31:38
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jezeli chcielibyscie sie podzielic ze mna swoim doswiadczeniem,
    > spostrzerzeniami czy opinia bede wdzieczny za kazda odpowiedz.
    <cut>
    Zerknij na archiwa pl.comp.www - tam bylo swego czasu sporo na temat psucia
    rynku przez chlystkow z wordem (udalo im sie), rozeznania panow ownerow firm
    itp. Jak masz wydac szmal na kurs 'webmasterski' to trzasnij sobie za to
    kilka ksiazek i tlucz w domu, albo zrob inny kurs (certyfikowany), co nigdy
    nikomu nie zaszkodzilo. No i patrz wczesniejsze posty kolegow.
    pozdr
    /p

    --
    p...@o...kosciol.com.pl
    Dajcie mi karabin, bede na nim gral

  • 5. Data: 2002-04-15 19:28:22
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

    "Dario" <t...@w...pl> wrote in message news:a9e9sl$j2s$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > tyle by stwierdzic, ze bylaby to praca, ktora by mnie bardzo interesowala.
    > Mam jadnak dylemat natury - czy "pakowac" sie w to? - bo uczucia me

    i tak i nie
    w zwykle stronki nie warto , we flash + server side zdecydownie tak
    ale trzeba miec zapal,talent(graficzny i animatorski) i duzo czasu na nauke

    powodzenia

    Rafal Neumann

  • 6. Data: 2002-04-15 23:14:23
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@p...com>

    "Dario" <t...@w...pl> wrote in message news:a9e9sl$j2s$1@news.tpi.pl...

    > Jezeli chcielibyscie sie podzielic ze mna swoim doswiadczeniem,
    > spostrzerzeniami czy opinia bede wdzieczny za kazda odpowiedz.

    Generalnie, tak.
    W tej chwili rynek nie jest sklonny do wydawania pieniedzy na strony
    internetowe, ale to sie zmieni - nastapi ozywienie co najmniej takie, jak w
    okresie niedawnego boomu internetowego, ale tym razem bedzie to celniej
    wymierzone.
    W ciagu dwoch-trzech lat nastapi eksplozja zapotrzebowania na specjalistow
    potrafiacych wlaczyc firme do gospodarki internetowej i tutaj widze spore
    pieniadze dla fachowcow. Przy okazji pozywia sie jeszcze webdesignerzy.
    16-18-letni amatorzy bioracy jakies tam marne pieniadze za byle jak sklecona
    witrynke po prostu nie beda mieli czego szukac na takim rynku, chyba ze
    zamowi kolega wujka.
    PW

  • 7. Data: 2002-04-16 07:15:21
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Wimmer" <w...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrafiacych wlaczyc firme do gospodarki internetowej i tutaj widze spore
    > pieniadze dla fachowcow. Przy okazji pozywia sie jeszcze webdesignerzy.

    Heh, obys, Pawle, mial racje, ale obawiam sie, ze to plonne nadzieje.

    > 16-18-letni amatorzy bioracy jakies tam marne pieniadze za byle jak
    sklecona
    > witrynke po prostu nie beda mieli czego szukac na takim rynku, chyba ze
    > zamowi kolega wujka.

    Zdziwilbys sie (a moze nie - w koncu siedzisz w tym troche). Moje i moich
    kumpli doswiadczenia pokazuja, ze tak dlugo jak dlugo prezesi w krawatach
    ala Endrju L. maja w tych sprawach cos do powiedzenia, to tani chlystek z
    wordem i paintem bedzie mial duzo pracy. Ale moze demonizuje?
    pozdrawiam
    /p

  • 8. Data: 2002-04-16 10:48:20
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@p...com>

    "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]

    > ala Endrju L. maja w tych sprawach cos do powiedzenia, to tani chlystek z
    > wordem i paintem bedzie mial duzo pracy. Ale moze demonizuje?

    To kwestia czasu, wylacznie. Moze sie myle co do terminow, ale to MUSI
    nastapic, bo swiat idzie w tym kierunku. W tej chwili mamy "absmak" po
    falstarcie gospodarki internetowej i peknietej bance mydlanej sieciowego
    biznesu, ale kolejne podejscie na pewno bedzie udane. To bedzie praca dla
    dziesiatek tysiecy specow, siedzacych spokojnie przy wlasnym biurku i
    projektujacych witryny, a potem nimi sterujacych. To bedzie tak samo, jak z
    boomem pielegniarek w miare starzenia sie spoleczenstwa, bo zycie to wymusi.
    Zas chlopaki z Paintem beda robic witrynki straganom na bazarze :-)
    PW
    P.S. Jestem zawsze optymista...

  • 9. Data: 2002-04-16 12:27:17
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    > "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> wrote in message

    <cut>
    To bedzie praca dla
    > dziesiatek tysiecy specow, siedzacych spokojnie przy wlasnym biurku i
    > projektujacych witryny, a potem nimi sterujacych. To bedzie tak samo

    Hehehe, twoj optymizm jest ogromny:))
    Ale, obym ja sie mylil.

    , jak z
    > boomem pielegniarek w miare starzenia sie spoleczenstwa, bo zycie to
    wymusi.

    Nie wygladaja te pielegniarki na zadowolone

    > Zas chlopaki z Paintem beda robic witrynki straganom na bazarze :-)

    :)

    > PW
    > P.S. Jestem zawsze optymista...

    Chwali sie - proponuje wrocic do tej rozmowy za rok.
    pozdrawiam
    /p

  • 10. Data: 2002-04-16 12:38:32
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    clockworkoi napisał(a):
    : > boomem pielegniarek w miare starzenia sie spoleczenstwa, bo zycie to
    : > wymusi.
    :
    : Nie wygladaja te pielegniarki na zadowolone

    Bo nasz społeczeństwo dopiero zaczyna się starzeć.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... Lord, I got to ask a favor and hope you'll understand