PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szwajcaria - CERN

  • 1. Data: 2002-04-15 05:57:09
    Temat: Szwajcaria - CERN
    Od: "Tomin" <t...@o...pl>

    Witam wszystkich,

    czy ktos z Was byl moze na rozmowie w sprawie pracy w CERN'ie w Genewie?
    Dostalem zaproszenie na 2 dni rozmow i nie wiem czego sie moge spodziewac.
    I pytanie dodatkowe, bo przegladalem archiwum, ale odpowiedzi sa raczej
    marne, jakiego rzedu wynagrodzenia brutto/netto mozna sie spodziewac w
    Szwajcarii oraz jaki jest przelicznik plac brutto->netto?

    z gory dziekuje i pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2002-04-15 06:57:57
    Temat: Re: Szwajcaria - CERN
    Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń)

    On Mon, 15 Apr 2002 07:57:09 +0200, Tomin <t...@o...pl> wrote:

    >oraz jaki jest przelicznik plac brutto->netto?

    Poszukaj sobie hasła "Swiss taxation system", znajdziesz taki PDF, w którym
    to jest w miarę dokładnie opisane. Zależnie od kantonu i sytuacji rodzinnej,
    netto to będzie 70-80% zarobków brutto, ale w CERN może być jeszcze inaczej
    (tzn. korzystniej).

    Jakbyś nie chciał tej roboty w CERN-ie, to powiedz, że pod adresem
    p...@f...lublin.pl masz takiego kolegę, który na tę pracę reflektuje,
    choćby to było sprzątanie albo palenie w kotłowni. Byle kotłownia była z
    widokiem na Mont Blanc.

    Paweł

  • 3. Data: 2002-04-16 20:29:48
    Od: "AruBuru" <a...@p...comUSUN.pl>

    Użytkownik Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@w...cdmpekao.com.pl...

    >Zależnie od kantonu i sytuacji rodzinnej, netto to będzie 70-80% zarobków
    brutto, ale w >CERN może być jeszcze inaczej (tzn. korzystniej).

    Witam!
    Raczej to nie jest zalezne od kantonu, bo CERN to organizacja
    miedzynarodowa. Moj znajomy (Rosjanin) pracuje tam juz jakis czas i z tego
    co wiem nie placi tam podatkow.
    pzdr
    AruBuru

  • 4. Data: 2002-04-17 20:02:35
    Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń)

    On Tue, 16 Apr 2002 22:29:48 +0200, AruBuru <a...@p...comUSUN.pl>
    wrote:

    >Raczej to nie jest zalezne od kantonu, bo CERN to organizacja
    >miedzynarodowa. Moj znajomy (Rosjanin) pracuje tam juz jakis czas i z tego
    >co wiem nie placi tam podatkow.

    Dlatego napisałem, że w CERN może być inaczej, ale nie wiem jak, bo bliżej
    to interesowałem się tylko "zwykłymi" firmami, a o tamtym coś tylko obiło mi
    się o uszy. Ale skoro nie płaci się tam, to czy nie trzeba wtedy zapłacić u
    siebie?

    Paweł

  • 5. Data: 2002-04-22 06:33:02
    Od: "Tomin" <t...@o...pl>

    Dzieki chlopaki za wypowiedzi,
    udalo mi sie troche wyszperac wiec dziele sie wiadomosciami.
    W CERN'ie nie placi sie podatku dochodowego (czy trzeba go gdzies indziej
    placic - nie wiem). Trzeba natomiast placic ubezpieczenie zdrowotne ok. 4% i
    emerytalno-rentowe ok. 10%
    Sa rowniez dodatki na niepracujaca zone i dziecko ok. 500 CHF/miesiac.

    Czy macie moze panowie jakies dane na temat kosztow zycia w Szwajcarii lub
    jaki kontakt do kogos kto moglby mi pomoc w odpowiedzi na kilka pytan
    dotyczacych zycia w Szwajcarii?

    pozdrawiam

    Tomek

  • 6. Data: 2002-04-22 07:05:25
    Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń)

    On Mon, 22 Apr 2002 08:33:02 +0200, Tomin <t...@o...pl> wrote:

    >Czy macie moze panowie jakies dane na temat kosztow zycia w Szwajcarii lub
    >jaki kontakt do kogos kto moglby mi pomoc w odpowiedzi na kilka pytan
    >dotyczacych zycia w Szwajcarii?

    Zapytaj na grupie ch.talk, ja kiedyś pytałem i konkretnie mi odpowiadali,
    już nie pamiętam szczegółów, więc nie będę mieszał. Grupy szwajcarskie
    czytam na serwerze news.cis.dfn.de, trzeba się najpierw zarejestrować.

    Paweł

  • 7. Data: 2002-04-23 15:18:43
    Od: "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl>

> [...]
    > marne, jakiego rzedu wynagrodzenia brutto/netto mozna sie spodziewac w
    > Szwajcarii oraz jaki jest przelicznik plac brutto->netto?

    Hej!
    Ja bylem na takiej rozmowie i nie dostalem pracy. ;-) a raczej :-(
    Wynagrodzenie poczatkowe dla informatyka to ok. 7000 CHF tax-free. Koszty
    zycia w Szwajcari sa calkiem duze, ale wielu ludzi ktorych tam poznalem
    wynajmuje sobie domki po francuskiej stronie - zycie tam jest sporo tansze.
    Na stronach CERNu znajdziesz broszure o kosztach zycia, ale ostatnio byla
    torche przestarzala.
    Pytac beda sie o wszystko, tylko nie o szczegolowa wiedze - miej swiadomosc,
    ze przynajmniej dwie osoby siedzace w komisji to spece od "Human resources"
    , wiec oceniany bedziesz za sposob mowienia, pewnosc siebie itd. itp. Caly
    zespol spedzi z Toba (wami) dzien( (luncz itp.) i gwarantuje, ze ich
    wrazenie bedzie decydujace, a nei to, czy wiesz jak w JAVIe dostac sie do
    bazy danych.... Wiedza jest na drugim miejscu, bo i tak na pewno na zywca
    nie spotkales sie jeszcze z takimi problemami, jakie tam maja ;-)

    Trzymaj sie i powodzenia, zycze Ci,zebys sie dostal.
    Bo Alpy odbijajace sie w Jeziorze Genewskim to widok, ktorego dlugo nei
    zapomne....

    Maciej

  • 8. Data: 2002-04-25 05:39:48
    Od: "Tomin" <t...@o...pl>

    Spodziewam sie oczywiscie pytan "z zycia wzietych", ktore tak naprawde
    niczego nie wnosza tylko przedluzaja rozmowy.
    Dzieki za dobre rady i dam znac jakie efekty.

    Tomek

  • 9. Data: 2002-04-25 07:59:26
    Od: "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl>

    Stary! Zapomnialbym! Jest do wypelnienia test psychologiczny - typu: jak
    zachowalbys sie w takiej sytuacji, co bys zrobil gdyby, jak ocenisz swoj
    stosunek do itp. itd. Odpowiedziom przyznaje sie wagi - masz do rozdzielenia
    np: 10 puynktow pomiedzy kilka odpowiedzi. Kup sobie szybko ksiazke o
    "inteligencji emocjonalnej" albo znajdz informacje jak odpowiadac na takie
    testy w zgodzie z wlasnym charakterem, ale jednoczesnie "pod pracodawce".
    TO BARDZO WAZNE!!!!!

    Maciej