PracaGrupypl.praca.dyskusje › programisci+certyfikaty

  • 1. Data: 2006-03-28 19:13:50
    Temat: programisci+certyfikaty
    Od: flowher <f...@p...onet.pl>

    Hej !!

    Koncze wlasnie studia (matematyka+specjalizacja informatyczna) i przy
    okazji jestem programista. Robie co to co od zawsze chcialem robic ale
    troche nie wiem, w jaka strone powinienem sie edukowac.
    No bo tak - studia zaoczne na kierunku informatyka to troche strata
    czasu. Duzo sie dowiem nowego ale duzo (podejrzewam ze wiekszosc) bede
    przerabial raz jeszcze.
    Wiec pomyslalem sobie, ze lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie kilku
    certyfikatow - ogolnie z dziedziny programowania.
    No i tutaj pojawil sie problem - co wybrac? Tak naprawde, to myslalem
    nad certyfikatami Microsoftu (choc M$ od poczatku zycia nienawidze, a
    linux jest najlepszym systemem operacyjnym i basta!!!:), no ale wydaje
    mi sie,ze te certyfikaty sa najbardziej cenionymi wsrod pracodawcow
    (moze oprocz Sun'owych ale jestem programista C++ nie Javy).
    Prosze o rade. A moze ktos mial podobny problem i rozwiazal go w jakis
    inny sposob?? Kazda rada mile widziana...

    Pozdrawiam goraco
    Krzysiek

  • 2. Data: 2006-03-28 20:43:02
    Temat: Re: programisci+certyfikaty
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    flowher wrote:
    > No i tutaj pojawil sie problem - co wybrac? Tak naprawde, to myslalem
    > nad certyfikatami Microsoftu (choc M$ od poczatku zycia nienawidze, a
    > linux jest najlepszym systemem operacyjnym i basta!!!:)

    To po co Ci certyfikaty Microsoftu? Żeby się do końca życia męczyć
    pisząc soft na Windows? W programowaniu bardzo ważna jest frajda, jeżeli
    jej nie masz ze swojej roboty, to nie będziesz dobrym programistą i już.
    Zabierz się za jakieś open source, popracuj nad swoim portfolio, ktoś to
    doceni.

    B.

  • 3. Data: 2006-03-29 06:33:14
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "flowher" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prosze o rade. A moze ktos mial podobny problem i rozwiazal go w jakis
    > inny sposob?? Kazda rada mile widziana...

    Zdecyduj sie na konkretna technologie, specjalizacja to imo podstawa, ale
    nie idz w MS-a.... ja porobilem pare i w sumie czesto sie zastanawiam, czy
    przyznawac sie do nich w CV - a co jak zechca, bym cos robil na windach i
    innych mssqlach? Brrr.... Nie chcesz Javy, to popatrz, moze IBM ma cos
    ciekawego w ofercie....
    pozdr
    /p

  • 4. Data: 2006-03-29 07:33:32
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    > Koncze wlasnie studia (matematyka+specjalizacja informatyczna) i przy
    > okazji jestem programista. Robie co to co od zawsze chcialem robic ale
    > troche nie wiem, w jaka strone powinienem sie edukowac.

    Trochę słabo jak na programistę.

    > No bo tak - studia zaoczne na kierunku informatyka to troche strata czasu.
    > Duzo sie dowiem nowego ale duzo (podejrzewam ze wiekszosc) bede przerabial
    > raz jeszcze.

    Oczywiście, że tak.

    > Wiec pomyslalem sobie, ze lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie kilku
    > certyfikatow - ogolnie z dziedziny programowania.
    > No i tutaj pojawil sie problem - co wybrac? Tak naprawde, to myslalem

    Certyfikaty mają większe znaczenia w przypadku administratorów sieci. Dają
    większą szansę na rozmowę, zwłaszcza w firmach, które z informatyką mają
    niewiele wspólnego. W przypadku programisty liczy się przede wszystkim
    umiejętność. Pochwal się swoim projektem, portfolio, osiągnięciami na
    olipiadach itd...

    > nad certyfikatami Microsoftu (choc M$ od poczatku zycia nienawidze,

    I Polak to mówi!!! Taki certyfikat nic nie daje, najwyżej sprawia uśmiech na
    twarzy rekrutera, ale to też coś.

    > (moze oprocz Sun'owych ale jestem programista C++ nie Javy).

    I Polak to mówi!!! Co z ciebie za programista! Jeśli znasz dobrze C++,
    powinieneś Javy nauczyć się w ciągu dwóch dni.

    > Prosze o rade. A moze ktos mial podobny problem i rozwiazal go w jakis
    > inny sposob?? Kazda rada mile widziana...

    Nie miałem tego problemu. Od razu uznałem, że ślędzenie nad projektem do
    północy jak moja dziewczyna, to nie dla mnie i poszedłem w kierunku
    administracji.
    Moja rada: Jeśli czujesz, że nie jesteś bardzo dobry w programowaniu, to
    zrób sobie certyfikaty z administracji sieci. Może to być MS. Ja zrobiłem
    CNE z Novella, ale teraz już nie jest na topie jak kiedyś. Zainteresuj się
    Cisco, bazą danych.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-29 08:16:38
    Od: ten_on <y...@o...pl>

    On Tue, 28 Mar 2006 21:13:50 +0200, flowher wrote:

> [...]
    > Wiec pomyslalem sobie, ze lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie kilku
    > certyfikatow - ogolnie z dziedziny programowania.

    Moim zdaniem rozpoczynanie kariery od rzucania się na certyfikaty to
    kiepski pomysł.. sterta papierów i dyplomów nie zrobi z nikogo dobrego
    programisty. Szukaj raczej jakiegoś stażu/praktyki/pracy - po kilku
    dniach/tygodniach/miesiącach poszukiwań zobaczysz ile w rzeczywistości
    jesteś wart na rynku pracy i czego Ci brakuje.

> [...]
    > linux jest najlepszym systemem operacyjnym i basta!!!:), no ale wydaje
    > mi sie,ze te certyfikaty sa najbardziej cenionymi wsrod pracodawcow

    Heh.. zależy jak zdefiniujesz "pracodawcę". Zwykły pojedynczy certyfikat
    (który daje Ci tytuł MCP z tego co pamiętam) na poważnej firmie większego
    wrażenia nie zrobi. W ogóle pozdawanie certyfikatów Microsoftu to raczej
    kwestia czasu i pieniędzy niż wiedzy, bo zestawy pytań z odpowiedziami
    latają po sieci aż miło. Jak już tak bardzo chcesz się certyfikować to
    wybierz sobie jakąś konkretną ścieżkę i zrób całą (np. MCSD) - wtedy może
    pokażesz, że faktycznie Ci na tym zależy.

    > (moze oprocz Sun'owych ale jestem programista C++ nie Javy).

    Zgadzam się z tym co napisał psd w poście wyżej - jeśli się na starcie
    szufladkujesz jako "programista XYZ" to raczej kiepsko Ci to wróży na
    przyszłość..

    > Prosze o rade. A moze ktos mial podobny problem i rozwiazal go w jakis
    > inny sposob?? Kazda rada mile widziana...

    Ja go rozwiązałem tak, że przez ostatnie kilka lat porządnie popracowałem
    nad swoim portfolio, bo rok doświadczenia IMO znaczy dużo więcej rok
    przesiedziany nad robieniem certyfikatów.

  • 6. Data: 2006-03-29 15:40:54
    Od: "Vetch" <...@...3.4>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> napisał
    > Zabierz się za jakieś open source, popracuj nad swoim portfolio, ktoś to
    > doceni.

    pracuję nad tym żeby ktoś mnie docenił od 5 lat i już jestem zmęczony
    zleceniami. Chcę stałej, porządnej pracy, ale takiej TUTAJ nie ma, a za
    granicę jechać nie chcę. Masz jakiś pomysł, żeby ktoś mnie "docenił" ? Są w
    ogóle firmy, w których dobrze płaci się zaangażowanym miłośnikom fachu ?

    Piotr

  • 7. Data: 2006-03-29 15:48:08
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > w ogóle firmy, w których dobrze płaci się zaangażowanym miłośnikom fachu ?

    A jak wychodzisz finansowo na zleceniach? Może czas założyć własną firmę
    która "docenia"?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-03-29 15:51:48
    Od: "Vetch" <...@...3.4>

    Użytkownik "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl> napisał
    > A jak wychodzisz finansowo na zleceniach? Może czas założyć własną firmę
    > która "docenia"?

    zlecenia biorę "po godzinach". A faktycznie jest tak, że bez znajomości i
    kontaktów nie masz większych szans na podjęcie dobrego zlecenia i jest to
    zresztą mocno przypadkowe; raz jest dobrze, raz jest słabo, więc nie
    chciałbym ryzykować bez stałej pracy na etacie. Wolałbym dobrą, stabilną
    pracę na etacie żeby nie musieć pracować po pracy :-)

    Piotr

  • 9. Data: 2006-03-29 15:54:27
    Od: ten_on <y...@o...pl>

    On Wed, 29 Mar 2006 17:40:54 +0200, Vetch wrote:

> [...]
    > ogóle firmy, w których dobrze płaci się zaangażowanym miłośnikom fachu ?

    Pewnie, że są. Jeśli masz 5 lat doświadczenia w porządnych projektach to
    nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem czegoś konkretnego - może
    pomyśl nad "atrakcyjnością" przedstawienia swoich osiągnięć w CV?
    Oczywiście zależy też gdzie i co to znaczy dla Ciebie "firma, która dobrze
    płaci".

  • 10. Data: 2006-03-30 07:30:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    ten_on wrote:

> [...]
    > pomyśl nad "atrakcyjnością" przedstawienia swoich osiągnięć w CV?
    > Oczywiście zależy też gdzie i co to znaczy dla Ciebie "firma, która dobrze

    Jemu chodzi zapewne o to z czym ja sie spotkalem... Ktos cos obiecuje,
    zatrudniasz sie, a pozniej jakby te obietnice wklada miedzy bajki...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl