PracaGrupypl.praca.dyskusjeprogramisci+certyfikaty › Re: programisci+certyfikaty
    From: "psd" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: programisci+certyfikaty
    Date: Wed, 29 Mar 2006 09:33:32 +0200

    > Koncze wlasnie studia (matematyka+specjalizacja informatyczna) i przy
    > okazji jestem programista. Robie co to co od zawsze chcialem robic ale
    > troche nie wiem, w jaka strone powinienem sie edukowac.

    Trochę słabo jak na programistę.

    > No bo tak - studia zaoczne na kierunku informatyka to troche strata czasu.
    > Duzo sie dowiem nowego ale duzo (podejrzewam ze wiekszosc) bede przerabial
    > raz jeszcze.

    Oczywiście, że tak.

    > Wiec pomyslalem sobie, ze lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie kilku
    > certyfikatow - ogolnie z dziedziny programowania.
    > No i tutaj pojawil sie problem - co wybrac? Tak naprawde, to myslalem

    Certyfikaty mają większe znaczenia w przypadku administratorów sieci. Dają
    większą szansę na rozmowę, zwłaszcza w firmach, które z informatyką mają
    niewiele wspólnego. W przypadku programisty liczy się przede wszystkim
    umiejętność. Pochwal się swoim projektem, portfolio, osiągnięciami na
    olipiadach itd...

    > nad certyfikatami Microsoftu (choc M$ od poczatku zycia nienawidze,

    I Polak to mówi!!! Taki certyfikat nic nie daje, najwyżej sprawia uśmiech na
    twarzy rekrutera, ale to też coś.

    > (moze oprocz Sun'owych ale jestem programista C++ nie Javy).

    I Polak to mówi!!! Co z ciebie za programista! Jeśli znasz dobrze C++,
    powinieneś Javy nauczyć się w ciągu dwóch dni.

    > Prosze o rade. A moze ktos mial podobny problem i rozwiazal go w jakis
    > inny sposob?? Kazda rada mile widziana...

    Nie miałem tego problemu. Od razu uznałem, że ślędzenie nad projektem do
    północy jak moja dziewczyna, to nie dla mnie i poszedłem w kierunku
    administracji.
    Moja rada: Jeśli czujesz, że nie jesteś bardzo dobry w programowaniu, to
    zrób sobie certyfikaty z administracji sieci. Może to być MS. Ja zrobiłem
    CNE z Novella, ale teraz już nie jest na topie jak kiedyś. Zainteresuj się
    Cisco, bazą danych.