PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace po okresie probnym - podwyzka ?

  • 1. Data: 2006-03-28 18:10:15
    Temat: Umowa o prace po okresie probnym - podwyzka ?
    Od: "Stefan" <s...@b...wp.pl>

    Witam!

    Pytanie bedzie z serii tych, na ktore odpowiada sie w % wartosci samochodu
    ale zaryzykuje :)

    Zalozmy ze absolwent z doswiadczeniem przychodzi do pracodawcy, ktory bierze
    go na okres probny 3 miechy dajac mu niewysoka stawke (wiem ze to pojecie
    wzgledne, zeby operowac jakimis liczbami powiedzmy, ze jest to 1500 netto)
    wraz z obietnica podwyzki po okresie probnym ( ale bez konkretow typu ile
    wyniesie podwyzka, mozliwe ze trzeba ja bedzie negocjowac)

    No i zbliza sie koniec okresu probnego - jak sadzicie jak duze pole do
    manewru ma taki pracownik, zalozmy, ze sie sprawdzil i pracodawcy sie podoba
    choc wiadomo ze w 3 miesiace ekspertem sie nie stal i bedzie sie jeszcze
    duzo uczyl. O ile % mozna wynegocjowac podwyzke ? Albo z drugiej strony, ile
    waszym zdaniem % z podstawowej placy ucina sie osobom na okresie probnym.

    Mi wydaje sie, iz wlasnie ten moment jest najlepszy zeby negocjowac podwyzke
    rzedu 20-40% w zaleznosci od umiejetnosci pracownika - pozniej podwyzki tez
    pewnie beda ale juz nie takie wysokie.

  • 2. Data: 2006-03-28 18:54:11
    Temat: Re: Umowa o prace po okresie probnym - podwyzka ?
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@b...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podwyzke
    > rzedu 20-40% w zaleznosci od umiejetnosci pracownika - pozniej podwyzki

    Wszystko zalezy od pracodawcy.Najlepszym sposobem powszechnie stosowanym
    jest wpisanie docelowego wynagrodzenia po okresie probnym w umowe o prace.
    Na ,,gębę,, ciezko jest uzyskac podwyzke po okresie probnym.Pracodawca
    czesto gra na zwloke tlumaczac,ze 3 miesiace nie wystarczyly mu na ocene
    pracownika ,ze sie dopiero wdraza,etc wiec podwyzka jest bezpodstawna.

    Tak jak wspomnialem na poczatku wszystko zalezy do pracodawcy ( na jakiego
    trafiles)

    pozdrawiam
    exit

  • 3. Data: 2006-03-28 19:04:16
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>

    Warto uzgodnic to przed rozpoczeciem pracy.
    Wszystko tez zalezy jaka prace wykonujesz i jak do niej podchodzisz.
    A pracodawca rowniez powinien byc przygotowany.
    Czasami trzeba o swoich zaslugach mowic bardzo czesto, bo pracodawca ich nie
    widzi. Dla przykladu podam prosty przyklad: moj kolega z kazda dobra
    wiadomoscia dzwonil do swojego szefa mowiac jak on dobrze prowadzi punkt
    jakich dobrych ma pracownikow i w ogole ze jest hiper - zaowocowalo to
    czestymi premiami, podwyzkami i dodatkami. Chociaz wyniki mial naprawde
    ponad przecietne.

  • 4. Data: 2006-03-28 19:19:43
    Od: "Stefan" <s...@b...wp.pl>

> [...]
    > pracownika ,ze sie dopiero wdraza,etc wiec podwyzka jest bezpodstawna.
    >
    > Tak jak wspomnialem na poczatku wszystko zalezy do pracodawcy ( na jakiego

    Z jednej strony 3 miesiace to faktycznie mało - ale z drugiej dlatego tez z
    reguly daje sie na ten okres mniejsza place zeby zobaczyc jakie cechy
    posiada potencjalny pracownik - tak mi sie przynajmniej wydaje. A co do
    docelowego wynagrodzenia to rozumiem ze jego wysokosc znajdzie sie w umowe o
    prace, ktora zostanie podpisana po tych 3 miesiacach - w tej na okres probny
    chyba z reguly nie pisze sie ile pracownik bedzie zarabial jesli zostanie
    przyjety na stale.

    Ale bardziej mnie ciekawi czy zgadzacie sie z teza, ze na poczatku (po
    okresie probnym) trzeba wynegocjowac wyzsza o 30-40% place niz w okresie
    probnym bo potem podwyzki owszem beda ale juz nizszego rzedu? Czy moze
    odwrotnie ? Moze bardziej oplaca sie zostac z placa taka jaka nawet byla w
    okresie probnym ale zdobywac doswiadczenie etc, zeby po dwoch latach zazadac
    np podwyzki rzedu 20-30 %.

  • 5. Data: 2006-03-28 20:28:34
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Stefan <s...@b...wp.pl> pisze:

    > Mi wydaje sie, iz wlasnie ten moment jest najlepszy zeby negocjowac
    > podwyzke rzedu 20-40% w zaleznosci od umiejetnosci pracownika -
    > pozniej podwyzki tez pewnie beda ale juz nie takie wysokie.

    U nas tak to właśnie wygląda.
    Po okresie próbnym i pozytywnym przejściu przez pierwszy etap pracy podwyżka
    wynosi w zależności od stopnia sprawdzenia się ok. 30-40% + premia uznaniowa
    w zależności od bieżących wyników i zaangażowania.
    Z tym, że pracownik wie z góry ile docelowo wyniesie jego wynagrodzenie [1]
    po okresie próbnym i że w trakcie tego okresu będzie dostawał odpowiednio
    mniej.

    [1] Oczywiście gdy spełnione zostaną warunki, o których pisałam wyżej.

    --
    PozdrawiaM

  • 6. Data: 2006-03-28 20:30:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0c25o$nuj$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Stefan <s...@b...wp.pl> pisze:

> [...]
    > jaka nawet byla w okresie probnym ale zdobywac doswiadczenie etc,
    > zeby po dwoch latach zazadac np podwyzki rzedu 20-30 %.

    IMHO zdecydowanie to pierwsze ;-)
    Lepiej 'wyszarpać' na początku ile się da, a potem, po jakimś czasie znów
    próbować.
    Zawsze to dodatkowa szansa, że jednak coś się wynegocjuje.
    W tym drugi przypadku druga szansa może się dłuuuugo nie pojawić.

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2006-04-01 17:09:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 28 Mar 2006 20:10:15 +0200, "Stefan"
    <s...@b...wp.pl> zakodował:

    >Mi wydaje sie, iz wlasnie ten moment jest najlepszy zeby negocjowac podwyzke
    >rzedu 20-40% w zaleznosci od umiejetnosci pracownika - pozniej podwyzki tez
    >pewnie beda ale juz nie takie wysokie.

    0-100%.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded