PracaGrupypl.praca.dyskusje › problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych

  • 21. Data: 2004-03-21 13:00:15
    Temat: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Od: "Sylwia Malanowicz" <s...@a...pl.spam.pl>

    Użytkownik "mk" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    news:c3h656$17t$1@serwer.infinity.net.pl...
    > 1.Interesuje mnie gdzie można znaleźć jakie sa dzialania urzedu pracy oraz
    > jakie sa swiadczenia dla bezrobotnych na tle osrodków pomocy społecznej
    oraz
    > jakie są incjatywy lokalne w rozwiązywaniu problemów bezrobocia...

    Pisalam prace na temat bezrobocia i sposobow jego przeciwdzialalnia i z
    doswiadczenia
    wiem, ze Urzad Pracy wlasciwy dla danego miasta (powiatu) udostenia
    wszystkie informacje.
    UP posiadaja informatory o sytuacji na rynku pracy i bezrobociu, ktore sa
    wydawane w kazdym roku
    za rok poprzedni.
    Aby je uzyskac trzeba zlozyc podanie i wyjasnic powod dla ktorego prosi sie
    o ich
    udostepnienie. UP (przynajmniej ten w ktorym ja bylam) nie robil zadnych
    trudnosci.
    Jest to bezplatne, ale nalezy sie liczyc z tym, ze podanie jest rozpatrywane
    do 2 tyg.

    pozdrawiam

    --
    Sylwia

  • 22. Data: 2004-03-21 19:41:03
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Sylwia Malanowicz <s...@a...pl.spam.pl> napisał(a):

    > wiem, ze Urzad Pracy wlasciwy dla danego miasta (powiatu) udostenia
    > wszystkie informacje.

    Te informacje nie do końca są zgodne z rzeczywistością. Trzeba obejrzeć
    tablice, na których nie ma ogłoszeń, trzeba trochę postać w kolejkach
    i posłuchać, zabaczyć dla kogo są organizowane (jeżeli są) kursy, itp.
    itd.

    Marek

  • 23. Data: 2004-03-21 21:36:25
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Poza tym - mam takie wrażenie, że w Polsce panuje dziwny stereotyp - że jak
    ktoś jest informatyk to musi być młody.... Powszechne wyobrażenie
    informatyka to zwykle jakiś chudy, mizernie wyglądający okularnik, blady, w
    wieku 20-25 lat.
    A przecież informatyka nie kończy się na 25 roku życia. Ale widocznie w
    Polsce musimy do tego dorosnąć...

    pozdr
    Krzysiek

  • 24. Data: 2004-03-21 22:09:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    KrzysztofM <k...@w...dvdinfo.prv.pl> wrote:
    > A przecież informatyka nie kończy się na 25 roku życia. Ale widocznie
    > w Polsce musimy do tego dorosnąć...

    KTO to jest wg ciebie informatyk?

  • 25. Data: 2004-03-21 22:46:29
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    napisał w wiadomości news:c3l3q3$dhs$1@news.onet.pl...

    > KTO to jest wg ciebie informatyk?

    szerokie pojęcie, informatykiem może być (lub jest):
    - programista
    - administrator sieci
    - administrator baz danych
    - webmaster/webdeveloper
    - analityk systemowy/projektant
    - wdrożeniowiec
    - helpdesk
    i pewnie można by jeszcze wiele wymieniać!!
    To troche tak jak w medycynie - lekarz może być ginekologiem, okulistą,
    chirurgiem czy stomatologiem.

    pozdr
    Krzysiek

  • 26. Data: 2004-03-22 08:49:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > - helpdesk
    > i pewnie można by jeszcze wiele wymieniać!!
    > To troche tak jak w medycynie - lekarz może być ginekologiem,

    Widzisz - ale zeby byc ginekologiem czy chirurgiem najpierw konczysz
    paraktycznie te same studia i dopiero potem po kilku latach nim jestes.
    W Polsce kazdy kto zxainstalowal raz windowsa jest informatykiem. I byc moze
    stad te nieporozumienia
    Nie sa one nowe, dyskutowano juz o tym baaardzo duzo:

    http://www.kongres.org.pl/3kip_raport_10_srodowisko_
    informatyczne.htm

    Nie nzmay kwalifikacji Marka. Wiemy tylko to co on nam powie.
    Z drugiej strony sam znam wielu ludzi w jego wieku, ktorzy sami pozakladali
    sobie swoje male firemki i jakos sobie radza. Wiec nie jest tak, jak to
    Marek probuje nakreslic.

  • 27. Data: 2004-03-22 09:09:42
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    napisał w wiadomości >
> [...]
    pozakladali
    > sobie swoje male firemki i jakos sobie radza. Wiec nie jest tak, jak to

    A ruszyło już cos w tym kierunku "certyfikacji" zawodowej informatyków ?

    pozdr
    Krzysiek

  • 28. Data: 2004-03-22 09:18:31
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    KrzysztofM <k...@w...dvdinfo.prv.pl> wrote:
    > A ruszyło już cos w tym kierunku "certyfikacji" zawodowej
    > informatyków ?

    nie mam pojecia.
    Ja taki informatyk jakch wielu - i pewnie jak Marek ;)

  • 29. Data: 2004-03-22 12:35:58
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Sat, 20 Mar 2004 12:55:36 +0100, na pl.praca.dyskusje, Michał 'Amra'
    Macierzyński napisał(a):

    > Nie jest prada, ze po 40 tce nie mozna znalezc pracy. Nie moga jej znalezc
    > ludzie z marnym wyksztalceniem, bez doswiadczenia zawodowego itp.

    Ja też uważam,że w Polsce nie ma miejsca dla obywateli-meneli-starych i bez
    wykształcenia, dlatego ja jako kierownik pozwalniam tę resztkę co jeszcze
    pracuje , a ty jako młody i zaradny powynajmuj skinów lub innych ukraińców
    i karzemy ich powybijać. Problem zniknie sam , a Polska stanie się krajem
    .... no włśnie jakim??????? Polska to tylko terytorium czy też
    ludzie/wszyscy/.Po rozmowie kwalifkacyjnej ty odpadasz odrazu pa.

  • 30. Data: 2004-03-22 13:32:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    piotr <x...@x...pl> wrote:
    > Polska stanie się krajem .... no włśnie jakim??????? Polska to tylko
    > terytorium czy też ludzie/wszyscy/.Po rozmowie kwalifkacyjnej ty
    > odpadasz odrazu pa.

    I co i pewnie zmusisz pracodawce, zeby starsza osobe zatrudnil? Wez sie
    puknij w glowe.