PracaGrupypl.praca.dyskusje › problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych

  • 31. Data: 2004-03-22 13:41:53
    Temat: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Ale przy okazji wielu milionom ludzi zyje sie znacnzie lepiej niz za komuny
    Ilu milionom się zyje znacznie lepiej?!?!

    > Ale tego ludzie juz nie pamietaja. Pamietaja tylko bezplatne wczasy.
    Jakie bezpłatne wczasy?!?! Rodzice odkładali resztki z pensji, brali
    pożyczkę, którą potem trzeba było spłacić! Wszystkie te podchody po to
    żeby wyjechać na 2 (dwa) tygodnie na wczasy - W POLSCE ! - i to jako między
    innymi jako odreagowanie po tygodniach pracy w księgowości po zamknięciu
    bilansu i pracy często od rana do późnego wieczora. Najpierw liczyli na
    liczydle, sumatorze, potem pojawiły się kalkulatory, potem wydruki
    z mainframe ... a potem poszli na emeryturę.

    > Co wiecej to wlasnie wiekszosc tych z 3,5 miliona obecnyhc bezrobotnych
    > najgosniej krzyczalo precz z komuna. Chcieli, wybrali? To maja.

    To niestety prawda. Ci co mieli dobrze, mysleli, że w ogóle juz nie będą
    musieli pracować gdy komuna przestanie ich "gnębić".

    > Prosze jeszcze raz mi wytlumacz. Co ma wyksztalcenie przedsiebiorcy?
    Generalnie niewiele, ale dużo mówi się częstych przypadkach gdy ktoś
    dorobił się kasy, a nie ma klasy. Nie wiem jak wygląda statystyka,
    czy częściej zalagają z pensją lub nie płacą pracodawcy z wykształceniem
    wyższym czy zawodowym :)

    > widocznie ma leb na karku i sobie moze na to pozwolic. Jesli nie masz lba na
    > karku to nie win panstwa tylko SIEBIE. Tak - to TWOJA wina!

    To nie do końca prawda. To tak jak z ożenkami. Gdyby pobierali się tylko
    wybitnie zaradni, to nie byłoby kolejek do USC, a większość społeczeństwa
    stanowiliby single. Czy ktoś kto nie ma "łba na karku" do własnego biznesu
    nie ma prawa do pracy na swoje utrzymanie???

    > Wiesz, ale duzo ludzi sie ksztalci nawet w Twoim wieku..

    Tak, ale trzeba mieć czas, a przede wszystkim środki na to. Z pensji
    żony nauczycielki, studia informatyczne to zbyt wysoki poziom abstrakcji,
    a dziecko chce jeść.

    > Nie wiem, nie znam twoich kwalfikacji. Ale jak na razie widze twoje
    > podejscie do pracodawcow. Ja tam takiej osoby w swojej firmie, tez bym nie
    > chcial.

    Popełniasz błąd oceniając podejście do pracy na podstawie poziomu
    frustracji :) Moi dotychczasowi szefowie mieli ten komfort psychiczny,
    że mogli mieć do mnie zaufanie i nie musieli kontrolować na każdym kroku :))

    > Ale to nie sa informatycy. Czy Ci trudno zrozumiec, ze taki teraz jest rynek
    > pracy? Przeciez mozesz sie przekwalifikowac. Wiem - latwo powiedziec. Ale
    > chyba lepsze to niz narzekanie na caly swiat.

    Przekwalifikować? Na co?? Może na przedstawiciela handlowego :))) ?!?!?
    Czy jest sens próbować coś, jeżeli się wie, że się wyleci z tego stanowiska
    z hukiem, nawet gdy szef się da nabrać na rozmowie wstępnej :))))) ???
    Byłem u doradcy zawodowego na testach i nic alternatywnego do tego co robiłem
    do tej pory - nie znalazł.

    > Moze nie uimesz sie sprzedac, moze w twoim miescie nie potrzeba wiecej
    > informatykow, moze twoje kwalifikacje nie przekonuja pracodawcy i tak dalej.
    > Jesli robiles tyle rzeczy - zacznij nawet na czarno pracowac na wlasny
    > rachunek - tak jak robia to studenci/ Chyba lepsze to niz nic?

    Jeszcze raz twierdzę, że gdyby pracowali tylko ci, "co umieją się przedać",
    to mało kto by pracował. Pracownik przede wszystkim powinien realizować
    powierzone obowiązki. Z tym nigdy nie miałem problemu - z inicjatywami
    również. Ale tak w ogóle to jestem typowy najemny - bez wodotrysków,
    ale solidny. Tyle, że jak na obecne wizje pracodawców urodziłem się za
    wcześnie - nie przyjmą mnie do pracy "w młodym dynamicznym zespole".

    Marek

  • 32. Data: 2004-03-22 14:26:25
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > Byłem u doradcy zawodowego na testach i nic alternatywnego do tego co robiłem

    Znam ten bol :)
    Z odprawka w garsci poszedlem do doradcy, zeby ustalic na co sie
    przekwalifikowac - wydac pieniadze na kurs przekwalifikowujacy, poniewaz
    szanse na znalezienie pracy zblizonej do wykonywane przez ostatnie lata
    ocenialem na znikome.
    Tez kobieta napisala ze mna kilka roznych testow i wyszlo, ze najpierw
    dlugo, dlugo nic....zadnych zawodow...a potem rzeczy takie, jak robilem
    dotychczas - samodzielny pracownik od spraw nietypowych :))

    pzdr
    Krzysztof

  • 33. Data: 2004-03-22 15:11:20
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > dlugo, dlugo nic....zadnych zawodow...a potem rzeczy takie, jak robilem
    > dotychczas - samodzielny pracownik od spraw nietypowych :))

    Mnie też wyszło na testach, że prawidłowo wybrałem ogólnie pojętą informatykę
    jako platformę do kariery zawodowej :), że jak się ze mną rozmawia, to
    jestem przekonujący i wiarygodny :)), że moje CV i LM są dobrze napisane :))),
    tylko, że potencjalni pracodawcy nie chcą tego faktu przyjąć do wiadomości.
    Jak wysyłam swoje papiery pocztą zwykłą lub mail-ową, to nikt mi wprost tego
    nie powie, ale w moim PUP-ie mi powiedzieli, że gdy usiłowali moje papiery
    wsadzić firmom do rekrutacji, to tamci nie chcieli - ze względu na wiek.

    pzdr
    Marek

  • 34. Data: 2004-03-22 18:52:16
    Od: "magda" <s...@o...pl>

    > zarejestruj się jako bezrobotny, a sam zobaczysz, że nie istnieje coś
    > takiego jak "działania urzedu pracy" i "rozwiązywanie bezrobocia".
    >
    > Można powiedzieć, że nawet odwrotnie: UP maksymalnie uniemożliwiają
    > znalezienie pracy, chociażby ostatnio wspominana na grupie konieczność
    > zgłaszania do UP wyjazdu dłuższego niż 3 dni.
    nie 3 dni, tylko wyjazdu kolidującego ze zgłoszeniem w PUP!

  • 35. Data: 2004-03-22 19:11:02
    Od: "magda" <s...@o...pl>

    > 1.Interesuje mnie gdzie można znaleźć jakie sa dzialania urzedu pracy oraz
    > jakie sa swiadczenia dla bezrobotnych na tle osrodków pomocy społecznej oraz
    > jakie są incjatywy lokalne w rozwiązywaniu problemów bezrobocia.

    działanie PUP-patrz ustawa o przciwdziałaniu bezrobociu, szczególowo pytaj w
    PUP o programy specjalne
    inicjatywy lokalne: zależy w jakim województiwe, mogą to być "Lokalne pakty na
    rzecz zatrudnienia"(pytaj w WUPie lub w firmie IMC Consulting), luB Model
    Wdrażania Partnerstwa Lokalnego"(pytak w Wupie, Instytucie Współpracy i
    Partnerstwa Lokalnego w Katowicach), ewentualnie lokalne stowarzyszenia obób
    bezrobotnych i inne ngo na Twoim terenie.

    > 2.Zasady programowania rozwoju regionalnego i polityki rynku pracy

    > 3.zadania w najblizszym okresie
    Urząd Marszałkowski, Mpisp, WUPy
    www.mgpips.gov.pl
    > 5.programy łagodzenia skutków bezrobocia
    wszędzie niestety:)

    > pozdrawiam
    magda

  • 36. Data: 2004-03-22 19:20:49
    Od: s...@o...pl

    > Michał, dobrze wiesz, że to prawda. Ile osób na doktoranckich na których
    > Ty jesteś pracuje zawodowo, a ile przedłużyło w ten sposób studia, bojąc
    > się, że nie znajdą pracy? Doktorat jest teraz w Polsce sposobem na
    > bezrobocie pośród ludzi z wyższym wykształceniem. Wartość tytułu
    > doktora zaś w związku z tym spada.
    >
    > PS. Ciekawe, że notowania Samoobrony są równe... bezrobociu w Polsce.
    a ja ze studiów uciekłam w pracę, a po kilku latach z pracy uciekłam na studia
    doktoranckie, teraz jednocześnie pracuję i nadal studiuje, i mam świadomość, że
    te studia nie podniosa moich szans na rynku pracy, część bezrobotnych robi
    studia doktoranckie, żeby podtrzymać się na duchu i podnieść własną samoocenę,
    to smutne , ale prawdziwe...
    magda

  • 37. Data: 2004-03-22 19:28:48
    Od: s...@o...pl

    > Te informacje nie do końca są zgodne z rzeczywistością. Trzeba obejrzeć
    > tablice, na których nie ma ogłoszeń, trzeba trochę postać w kolejkach
    > i posłuchać, zabaczyć dla kogo są organizowane (jeżeli są) kursy, itp.
    > itd.
    >
    > Marek

    ale osoba pisząca pracę na ten temat nie bedzie przeciez opirała się na
    plotkach z kolejki!!!
    tylko te wszystkie opraciowania i statystyku musi przeczytać
    magda

  • 38. Data: 2004-03-22 22:56:50
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    s...@o...pl napisał(a):

    > ale osoba pisząca pracę na ten temat nie bedzie przeciez opirała się na
    > plotkach z kolejki!!!
    > tylko te wszystkie opraciowania i statystyku musi przeczytać

    Nie chodzi o "plotki z kolejki" :). Opracowania to teoria, a faktyczne
    problemy bezrobotnych to praktyka. Jeżeli w PUP-ie jedna kolejka stoi z
    parteru na piętro, druga z piętra na parter na tych samych schodach, trzecia
    zygzakami przez jeną salę i prosto przez cały hall, czwarta z końca korytarza
    poprzez ten sam hall w drugą stronę, to o czymś świadczy. Jeżeli ilość kartek
    na tablicach ogłoszeniowych nijak się ma do ilości bezrobotnych stojących w
    kolejkach, to też o czymś świadczy. Itd. itd. ...

    Marek

  • 39. Data: 2004-03-22 23:03:06
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    magda <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > PUP o programy specjalne
    > inicjatywy lokalne: zależy w jakim województiwe, mogą to być "Lokalne pakty

    Ustawy, programy, strategie, działania, urzędy, zasady - tylko pozytywnych
    skutków nie widać. Nawet zatrudnienie przy realizacji nie wzrosło, tylko
    do tej pory zatrudnieni mają do wypełnienia więcej papierków.

    Marek

  • 40. Data: 2004-03-23 09:31:35
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wsadzić firmom do rekrutacji, to tamci nie chcieli - ze względu na wiek.

    Z tego co sie zorientowalem z rozmow telefonicznych z panienkami
    odbierajacymi zgloszenia na "15 osob do hurtownii firma zatrudni od zaraz"
    to powyzej 35 roku zycia nie chca nawet rozmawiac.
    Pierwsze pytanie"Jakie ma pan wyksztalcenie" drugie "ile ma pan lat"
    Buuuu...nawet kanciarze i oszusci od akwizycji postawili bariere wiekowa :((

    > pzdr
    > Marek
    >

    > --
    http://www.gazeta.pl/usenet/