PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych › Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
  • Data: 2004-03-22 13:41:53
    Temat: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Od: " Marek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Ale przy okazji wielu milionom ludzi zyje sie znacnzie lepiej niz za komuny
    Ilu milionom się zyje znacznie lepiej?!?!

    > Ale tego ludzie juz nie pamietaja. Pamietaja tylko bezplatne wczasy.
    Jakie bezpłatne wczasy?!?! Rodzice odkładali resztki z pensji, brali
    pożyczkę, którą potem trzeba było spłacić! Wszystkie te podchody po to
    żeby wyjechać na 2 (dwa) tygodnie na wczasy - W POLSCE ! - i to jako między
    innymi jako odreagowanie po tygodniach pracy w księgowości po zamknięciu
    bilansu i pracy często od rana do późnego wieczora. Najpierw liczyli na
    liczydle, sumatorze, potem pojawiły się kalkulatory, potem wydruki
    z mainframe ... a potem poszli na emeryturę.

    > Co wiecej to wlasnie wiekszosc tych z 3,5 miliona obecnyhc bezrobotnych
    > najgosniej krzyczalo precz z komuna. Chcieli, wybrali? To maja.

    To niestety prawda. Ci co mieli dobrze, mysleli, że w ogóle juz nie będą
    musieli pracować gdy komuna przestanie ich "gnębić".

    > Prosze jeszcze raz mi wytlumacz. Co ma wyksztalcenie przedsiebiorcy?
    Generalnie niewiele, ale dużo mówi się częstych przypadkach gdy ktoś
    dorobił się kasy, a nie ma klasy. Nie wiem jak wygląda statystyka,
    czy częściej zalagają z pensją lub nie płacą pracodawcy z wykształceniem
    wyższym czy zawodowym :)

    > widocznie ma leb na karku i sobie moze na to pozwolic. Jesli nie masz lba na
    > karku to nie win panstwa tylko SIEBIE. Tak - to TWOJA wina!

    To nie do końca prawda. To tak jak z ożenkami. Gdyby pobierali się tylko
    wybitnie zaradni, to nie byłoby kolejek do USC, a większość społeczeństwa
    stanowiliby single. Czy ktoś kto nie ma "łba na karku" do własnego biznesu
    nie ma prawa do pracy na swoje utrzymanie???

    > Wiesz, ale duzo ludzi sie ksztalci nawet w Twoim wieku..

    Tak, ale trzeba mieć czas, a przede wszystkim środki na to. Z pensji
    żony nauczycielki, studia informatyczne to zbyt wysoki poziom abstrakcji,
    a dziecko chce jeść.

    > Nie wiem, nie znam twoich kwalfikacji. Ale jak na razie widze twoje
    > podejscie do pracodawcow. Ja tam takiej osoby w swojej firmie, tez bym nie
    > chcial.

    Popełniasz błąd oceniając podejście do pracy na podstawie poziomu
    frustracji :) Moi dotychczasowi szefowie mieli ten komfort psychiczny,
    że mogli mieć do mnie zaufanie i nie musieli kontrolować na każdym kroku :))

    > Ale to nie sa informatycy. Czy Ci trudno zrozumiec, ze taki teraz jest rynek
    > pracy? Przeciez mozesz sie przekwalifikowac. Wiem - latwo powiedziec. Ale
    > chyba lepsze to niz narzekanie na caly swiat.

    Przekwalifikować? Na co?? Może na przedstawiciela handlowego :))) ?!?!?
    Czy jest sens próbować coś, jeżeli się wie, że się wyleci z tego stanowiska
    z hukiem, nawet gdy szef się da nabrać na rozmowie wstępnej :))))) ???
    Byłem u doradcy zawodowego na testach i nic alternatywnego do tego co robiłem
    do tej pory - nie znalazł.

    > Moze nie uimesz sie sprzedac, moze w twoim miescie nie potrzeba wiecej
    > informatykow, moze twoje kwalifikacje nie przekonuja pracodawcy i tak dalej.
    > Jesli robiles tyle rzeczy - zacznij nawet na czarno pracowac na wlasny
    > rachunek - tak jak robia to studenci/ Chyba lepsze to niz nic?

    Jeszcze raz twierdzę, że gdyby pracowali tylko ci, "co umieją się przedać",
    to mało kto by pracował. Pracownik przede wszystkim powinien realizować
    powierzone obowiązki. Z tym nigdy nie miałem problemu - z inicjatywami
    również. Ale tak w ogóle to jestem typowy najemny - bez wodotrysków,
    ale solidny. Tyle, że jak na obecne wizje pracodawców urodziłem się za
    wcześnie - nie przyjmą mnie do pracy "w młodym dynamicznym zespole".

    Marek