PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownik z Ukrainy

  • 21. Data: 2006-09-06 13:43:02
    Temat: Re: pracownik z Ukrainy
    Od: "Przemek" <o...@m...com>

    Zeby jeszcze przyblizyc zagadnienie srednie zarobki wg portalu do ktorego
    ktos nizej podal linka :
    http://www.prorobotu.net.ua/publications_news-full.p
    hp?view=105
    - najnizsze robotnicy rolni - 500 hrywien czyli troszke ponad 300zl , jesli
    przyjac ze twoje szwaczki zarabialyby tez tyle i mialyby
    przywiezc 10 miesiecznych zarobkow czyli musialbys im zaplacic za dwa
    miesiace pracy 3000zl + koszty przezycia przez 2 miesiace w Polsce +
    bilet w ta i z powrotem na ukraine cz\yli pewnie ok 4000zl tzn netto
    2000zl miesiecznie :)

    pzdr

  • 22. Data: 2006-09-06 15:43:45
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 6 Sep 2006 13:40:01 +0200, użyszkodnik "Tomasz"
    <s...@b...com> napisał:

    > Mówiłem raczej o rynku usług. A tutaj to klient musi płacić.
    > No ale i w produkcji niedługo klienci zaczną dopłacać. Pracodawca może
    > dopłacać dopóki go będzie stać. Jeżeli koszty utrzymania firmy ze względu na
    > rosnące wypłaty przewyższą zarobki to firma zbankrutuje.

    ...albo zmieni profil działalności...

    > W ten sposób wiele Polskich firm w najbliższym czasie czeka bankructwo.

    ejjj tam pierdzielisz,czesc sie zwinie a powstaną nowe chociażby z
    tego powodu że część pracowników nie otrzymawszy podwyżki odejdzie i
    zacznie zakładać firmy konkurencyjne wobec swoich pracodawców

    > A najgorzej będzie jak powojenny wyż demograficzny odejdzie na emerytury.
    > Wtedy to firmy zaczną bankrutować a przetrfają tylko te co będą mogły
    > podnieść ceny.

    a z jakiego niby powodu ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 23. Data: 2006-09-06 18:21:48
    Od: "Tomasz" <s...@b...com>

    >jesli jej zapłacisz za 2 miesiace do reki 20000 zł, to >masz racje.
    >Wpadnij moze do sklepu w Kijowie czy nawet >Lwowie i zobacz, gdzie jest
    >Twoja wiedza o temacie:)
    >Znalezienie sekretarki za mniej niz 400$/miesięcznie >jest kłopotliwe...

    No to fatalnie.
    No to nie ma skąd brać pracowników do Polski.
    Chyba niedługo będę musiał zwinąć interes.

    Nie biadol na pracodawców bo pracodawcy są uzależnieni od klientów. Rynek
    dyktuje ceny.

  • 24. Data: 2006-09-06 20:14:08
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <s...@b...com> napisał w wiadomości

    > No to fatalnie.
    > No to nie ma skąd brać pracowników do Polski.
    > Chyba niedługo będę musiał zwinąć interes.

    No to jeżeli Twoja firma funkconuje tylko dzięki taniej sile roboczej to
    pewnie niedługo sam zarerejetrujesz się jako bezrobotny.

  • 25. Data: 2006-09-06 20:40:35
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 6 Sep 2006 20:21:48 +0200, użyszkodnik "Tomasz"
    <s...@b...com> napisał:

    > Nie biadol na pracodawców bo pracodawcy są uzależnieni od klientów. Rynek
    > dyktuje ceny.

    w rzeczy samej,tyle ze ci klienci daaawno już kupują u Chińczyków bo
    ci są poprostu bardziej konkurencyjni, zwłaszcza że koszty pracowników
    produkcji u nich nie obejmują dymania na starzejące się polskie
    społeczeństwo

    swoją drogą ładne buty robisz :)

  • 26. Data: 2006-09-06 20:46:35
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 06 Sep 2006 22:40:35 +0200, użyszkodnik futszaK
    <f...@p...pl> napisał:

    > swoją drogą ładne buty robisz :)

    tak BTW nie myślałeś żeby zlecać produkcji na dalekim wschodzie ???

    ostatnio widze cała mase towarów na których jest napisane
    "wyprodukowane w dalekim kraju na zlecenie firmy blebleble z Polski" i
    tyczy się to zarówno wierteł jak i elektroniki.

  • 27. Data: 2006-09-07 06:54:19
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Tomasz wrote:

    > Nie biadol na pracodawców bo pracodawcy są uzależnieni od klientów. Rynek
    > dyktuje ceny.

    A kto zabrania sprzedawac na rynki zagraniczne? Klientow jest
    bardzo duzo i maja bardzo duzo pieniedzy. Chodzi o produkt i dotarcie.

    Polscy hodowcy owocow skarza sie ostatnio w prasie, ze owoce im gnija,
    bo nie moga znalezc pracownika za 4 zlote na godzine, a jak zaplaca
    wiecej, to nie bedzie im sie oplacac. Holenderski czy niemiecki hodowca
    placi swoim pracownikom sezonowym kilka euro za godzine i jakos mu sie
    interes oplaca i nie narzeka. Pomysl, dlaczego.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 28. Data: 2006-09-07 07:07:09
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Michał wrote:

    > Znowu bajki - właśnie stuudenci ida do pracy na 3 miesiące w roku - tylko że
    > chcą zarobić bo mają przeważnie alternatywe innej pracy czy wyjazdu. Zresztą
    > znam szwaczki (jeżeli o to chodzi) które są po ośmiu klasach albo po
    > zawodówce - więc jaki to "specjalista" ?? Każdy mógłby się nauczyć o ile by
    > mu się to opłacało.

    Odezwal sie inteligent nie majacy pojecia o wykwalifikowanej pracy o
    charakterze nieintelektualnym :). Tu calkowicie nie chodzi o ten rodzaj
    inteligencji, ktory pozwala skonczyc szkole srednia czy studia. Jest
    potrzebna doza innego rodzaju talentu, którego mozna po prostu nie
    posiadac i sadze, ze posiada go mniejszosc.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 29. Data: 2006-09-07 08:22:13
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    bo ma większe dopłaty???

  • 30. Data: 2006-09-07 08:24:40
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 07 Sep 2006 19:07:09 +1200, użyszkodnik Immona
    <c...@n...gmailu> napisał:

    > Odezwal sie inteligent nie majacy pojecia o wykwalifikowanej pracy o
    > charakterze nieintelektualnym :)

    tyle ze prace o charakterze nieintelektualnym póki co lepiej i taniej
    wykonuja Chińczycy