PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca zlecona

  • 1. Data: 2005-11-30 18:44:42
    Temat: praca zlecona
    Od: "WHYSKY" <w...@g...mm.pl>

    jestem zatrudniony na umowe zlecenie.
    czy pracodawca moze kazac mi pracowac na dyzurach po 24 lub 48 godzin bez
    przerwy ?
    jesli nie to jak egzekwowac swoje prawa ?
    pozdrawiam grzegorz

  • 2. Data: 2005-11-30 19:35:43
    Temat: Re: praca zlecona
    Od: "yard" <y...@B...fm.BEZTEGO>

    Praca o której piszesz, nie ma charakteru zlecenia. Pierwszy lepszy
    inspektor pracy wytłumaczy to Twojemu "pracodawcy".

  • 3. Data: 2005-11-30 19:39:49
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    jaki pracodawca? ZLECENIODAWCA. Dostałeś zlecenie na wykonanie danej roboty.
    I prawnie nie ma znaczenia czy wykonasz ją pracując dzienni godzinę czy w
    24 godziny - wazne żeby było wykonane w określonym (w umowie) czasie, np. 2
    tygodnie czy miesiąc.
    A prawa?jakie prawa masz na myśli? czyżby zleceniodawca nie płacił ci na
    czas? czy wykonałeś może to zlecenie nieprawidłowo i zleceniodawca chce ci
    obciąć kasę?

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-11-30 20:28:48
    Od: "WHYSKY" <w...@g...mm.pl>

  • 5. Data: 2005-11-30 20:49:32
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    >W umowie jest okreslone wynagrodzenie za kazda noc i za prace w weekend w

    no to przedstaw mu swoje wyliczenie, powiedz że cos ci się nie zgadza i może
    on będzie w stanie ci pomóc rozwikłać zagadkę.
    Po prostu chcesz wiedzieć na czym stoisz, bo ma to dla ciebie duże znaczenie
    te - zakładajac - 50 zł dziennie. I nie bój się spytać, przecież co
    najwyżej pozwoli ci rozwikłać zagadkę i nic więcej :)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2005-11-30 20:50:21
    Od: Emi <e...@c...pl>

    WHYSKY napisał(a):

> [...]
    >niedziele i z niedzieli na poniedzialek nie podwyzszajac wynagrodzenia. W
    >umowie jest okreslone wynagrodzenie za kazda noc i za prace w weekend w

    no to w tym momencie jest to niezgodne z umową...

    o nieuczciwości nie wspominając....

    --
    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 7. Data: 2005-12-01 17:13:10
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    WHYSKY w news:dmkruo$ggo$1@news.mm.pl napisał(a):

    > jestem zatrudniony na umowe zlecenie.
    > czy pracodawca moze kazac mi pracowac na dyzurach
    > po 24 lub 48 godzin bez przerwy ?

    Jak już wspomniano nie masz pracodawcy. Podpisaliście umowę cywilnoprawną, a
    to oznacza, że nie ma przełożonego i podwładnego. To co masz do zrobienia
    zostało określone w umowie. Jeżeli chce od Ciebie czegoś więcej to może
    poprosić, a Ty albo się zgodzisz, albo nie. Jeżeli z jakichś powodów zechce
    się wycofać z dotychczasowej umowy to ma obowiązek wypłacić Ci wynagrodzenie
    z to co zrobiłeś do tej pory. Ewentualnie jeśli z powodu rozwiązania przez
    niego umowy bez ważnego powodu poniosłeś jakieś straty jest zobowiązany Ci
    je wyrównać (ale to zapewne musiałbyś egzekwować przez sąd).
    Przeczytaj odpowiednie artykuły w Kodeksie Cywilnym. Nie ma tego wiele, a
    przynajmniej będziesz wiedział co to jest umowa zlecenie i co to dla Ciebie
    oznacza.

    pozdrawiam
    Greg