PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie czy porozumienie stron

  • 1. Data: 2005-11-30 16:51:37
    Temat: Wypowiedzenie czy porozumienie stron
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie.
    Firma w której pracuję likwiduje się i straciłem pracę. Dostałem propozycję
    rozwiązania umowy za porozumieniem stron lub za wypowiedzenie ze względu za
    niewyrabianie planów sprzedażowych.
    Moje pytanie brzmi co jest dla mnie korzystniejsze? Jak za porozumieniem to
    nie mam przez 3 miesiące zasiłku, a jak wypowiedzenie to nieładnie w
    papierach wygląda.

    Moje drugie pytanie . Mam miesięczny okres wypowiedzenia i pracuję do 31,12,
    czy jak 27,12 zachoruje a firma się wyrejestruje czy dostane coś od ZUSu?

    Proszę o konstruktywne odpowiedzi, sytuacja jest dla mnie w tej chwili
    dramatyczna
    Z góry dziękuje i pozdrawiam

    KaM

  • 2. Data: 2005-11-30 20:11:12
    Temat: Re: Wypowiedzenie czy porozumienie stron
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 30 Nov 2005 17:51:37 +0100, "lim" <s...@i...pl>
    zakodował:

    >Firma w której pracuję likwiduje się i straciłem pracę. Dostałem propozycję
    >rozwiązania umowy za porozumieniem stron lub za wypowiedzenie ze względu za
    >niewyrabianie planów sprzedażowych.

    Skoro następuje likwidacja stanowiska (i jeżeli firma zatrudnia ponad
    20 osób) to należy się odprawa - i o to prawdopodobnie chcą Cię
    wyrolować.

    Obowiązkiem pracownika jest staranne wykonywanie pracy - nie odpowiada
    za wyniki. Więc jeżeli dostaniesz wypowiedzenie "bo nie wyrabiał
    planów" to biegiem do sądu pracy. To nie Ty odpowiadasz za jakość
    produktu, działania marketingowe, politykę cenową czy opracowywanie
    planów sprzedażowych - możesz urobić się po pachy i nie wyrobić.

    >Moje drugie pytanie . Mam miesięczny okres wypowiedzenia i pracuję do 31,12,
    >czy jak 27,12 zachoruje a firma się wyrejestruje czy dostane coś od ZUSu?

    C\zy dostałeś już wypowiedzenie? Jeżeli tak - to idź do sądu. Jeżeli
    nie - to pracujesz co najmniej do końca stycznia (ale doradzałbym,
    przyt takim uzasadnieniu, odwołanie się do sądu - pouczenie musi być
    na wypowiedzeniu).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded