PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca zdalna dla firmy w stanach.

  • 1. Data: 2005-04-10 09:11:51
    Temat: praca zdalna dla firmy w stanach.
    Od: "Tomek" <n...@n...pl>

    Czesc, Mam pytanie.
    Jakie sa mozliwe sposoby na to, zeby z jednej strony dochód z pracy zdalnej
    dla amerykanskiej firmy byl legalny, a z drugiej strony, zeby ponosic jak
    najmniejsze koszty. Podejrzewam, ze firma bylaby sklonna do tego, zeby ulec
    moim sugestiom, odnosnie formy rozliczenia sie, gdybym tylko wiedzial co
    zasugerowac.
    pzdr,
    Tomek.

  • 2. Data: 2005-04-10 10:51:10
    Temat: Re: praca zdalna dla firmy w stanach.
    Od: "marcin" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ulec
    > moim sugestiom, odnosnie formy rozliczenia sie, gdybym tylko wiedzial co

    Witam,

    ja mam pytanie trochę z innej beczki :) Jak nawiązałeś kontakt z amerykańską
    firmą? Też kiedyś myślałem o takie formie pracy, jednakże nie bardzo wiem
    jak zacząć. Jeśli mógłbyś coś na ten temat napisać byłbym wdzięczny. I
    jeszcze jedno pytanko: jakiego typu projekty dla nich realizujesz?

    pozdrawiam,
    marcin

  • 3. Data: 2005-04-11 09:46:38
    Od: "Łukasz" <l...@p...onet.pl>

    Mam podobny problem z tym ze firma zza granicy zaproponowala mi umowe (cos
    takiego jak umowa o dzielo) z tym ze wymagają odemnie wystawiania rachunkow
    np: zbiorczych z jednego miesiaca.
    Zgodnie z ich prawem to podobno konieczne.
    Czy moge takie rachunki wystawiac nie majac dzialalnosci?

  • 4. Data: 2005-04-11 16:24:35
    Od: "Tomek" <n...@n...pl>

    Hej, kontakt nawiazalem przez serwis www.zend.com. Czesto pojawiaja sie tam
    oferty pracy zdalnej i nie-zdalnej dotyczacej prac programistycznych,
    glownie w php, ale nie tylko, w moim przypadku chodzi akurat o jave. Projekt
    dotyczy czegos co nazywa sie CM (Contextual Marketing), ale szczegolow nie
    znam, bo dostaje do obklepania wyspecyfikowane fragmenty, a kto inny sklada
    wszystko do kupy :). Wada jest na pewno koniecznosc pracy w godzinach GMT,
    czyli CET +6.

    pzdr,
    Tomek.

  • 5. Data: 2005-04-11 16:28:00
    Od: "Tomek" <n...@n...pl>

    Wlasnie, jesli masz wystawiac rachunki to musisz prowadzic dzialalnosc, ale
    czy skoro zagraniczna firma z racji zatrudniania Cie odprowadza podatek u
    siebie, to czy Ty musisz go odprowadzic ponownie w Polsce z racji przywileju
    mieszkania w tym pieknym kraju ?
    To pytanie tez mnie meczy :)

    pzdr,
    Tomek.

  • 6. Data: 2005-04-11 17:42:50
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Tomek wrote:

    > Wlasnie, jesli masz wystawiac rachunki to musisz prowadzic dzialalnosc, ale

    to bardzo ciekawe; a jak masz umowe-zlecenie, jako osoba fizyczna
    umawiasz sie z podmiotem gospodarczym, ze bedziesz swiadczyl pewne
    sprawy jako zlecenie, to co wystawiasz swojegu zleceniodawcy?? bo
    ja mojemu wystawiam rachunek;

    adas;

  • 7. Data: 2005-04-11 18:22:58
    Od: "Tomek" <n...@n...pl>

    Szczerze mowiac ja swojemu nic nie wystawiam, bo nie wyznaje sie na tych
    kwestiach. Dlatego tez zakladam watki na forach dyskusyjnych w nadziei, ze
    ktos udzieli mi odpowiedzi na trapiace mnie pytania. Niejednokrotnie jednak
    sie rozczarowuje.

    pzdr,
    Tomek.

  • 8. Data: 2005-04-12 07:51:06
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-04-11, Tomek <n...@n...pl> wrote:
    > Wada jest na pewno koniecznosc pracy w godzinach GMT, czyli CET +6.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Słucham???
    --
    http://hell.pl/arturcz/

  • 9. Data: 2005-04-12 10:55:51
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Mon, 11 Apr 2005 20:22:58 +0200, Tomek wrote:

> [...]
    > ktos udzieli mi odpowiedzi na trapiace mnie pytania. Niejednokrotnie jednak

    No to albo pracujesz na umowe o prace, na czarno, albo twój
    zleceniodawdca ma cieplutko.
    Do każdej umowy o dzieło, czy zlecenia trzeba wystawić rachunek na
    podstawie którego zleceniodawca wypłaca ci kase, nalicza podatki i
    dzięki któremu może sobie to wszystko wpuścić w koszta prowadzenia
    firmy. Jak nie ma rachunku to pierwsza kontrola skarbowa narobi
    takiemu zleceniodawcy dużo kłopotów.

    Rygel

  • 10. Data: 2005-04-12 21:03:10
    Od: "Tomek" <n...@n...pl>

    Moglo mi sie cos pochrzanic z tymi strefami, ale chodzi o przesuniecie
    czasowe :)