PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca za granicą - za i przeciw

  • 11. Data: 2009-03-28 11:58:57
    Temat: Re: praca za granicą - za i przeciw
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "GAL" <g...@T...pl> wrote in message
    news:gqjqga$n2d$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > dylematu życiowego. Bo to gdzie i za ile pracuję to kwestia moich
    > doświadczeń, przeżyć, charakteru, oczekiwań itd itd... Ten kto ma "parcie"
    > na Amerykę to pojedzie tam

    > nawet na zmywak z dyplomem profesora.Tysiące czynników decyduje o tym czy
    > pojedziemy, czy też nie.Rodzina, znajomi,przywiązanie do kraju,chęć
    > podróżowania, chęć szlifowania języków,perspektywy zarobku, perspektywy
    > rozwoju,perspektywy przeżycia pięknych chwil,perspektywa odszukania swojej
    > partnerki,perspektywa ucieczki przed kłopotami w kraju,...

    Ogolnie, IMHO, do niewykwalifikowanej pracy za granica warto jechac wtedy i
    tylko wtedy, gdy:
    a) w Polsce ma/zarabia sie tak malo, ze zycie jest wskutek tego mocno
    frustrujace, a zarobki za granica umozliwia znaczaco wyzszy poziom zycia w
    dluzszej perspektywie
    b) ma sie sensowny plan wykorzystania zaoszczedzonej kasy, np. zalozenie
    wlasnej firmy, edukacje umozliwiajaca wymarzona kariere czy rok przerwy w
    zyciorysie na podroz dookola swiata - cos bardzo konkretnego (nie "zaloze
    jakas firme, ale jeszcze nie wiem, jaka") i wartego z punktu widzenia danego
    czlowieka poswiecenia sie przez jakis czas.

    do wykwalifikowanej pracy, w swoim zawodzie, generalnie warto wyjechac na
    ograniczony okres czasu zawsze, o ile tylko zarobki sa satysfakcjonujace
    (nie stanowia straty w porownaniu do pozostania w kraju) i o ile zgadza sie
    na to najblizsza rodzina. Kontakt z innym stylem pracy, inna kultura, z
    obcym jezykiem na zywo rozwija i poszerza perspektywy, cwiczy zaradnosc.
    Wszyscy przepytani przeze mnie ludzie, nie tylko Polacy, ktorzy zrobili cos
    takiego, twierdzili, ze wyszlo im to na dobre - w tym ci, ktorzy wyladowali
    w Chinach czy innej Wenezueli i poczatkowo przezyli mocna frustracje
    miejscowymi obyczajami, kultura pracy czy brakiem wygod. Zostac na zawsze
    czy dlugo warto wtedy, gdy po zalozonym "ograniczonym okresie czasu"
    stwierdzi sie, ze sie tego chce.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia

  • 12. Data: 2009-03-31 04:38:04
    Od: u...@g...com

    On 28 Mar, 19:58, "Immona" <c...@n...gmailu> wrote:

    > takiego, twierdzili, ze wyszlo im to na dobre - w tym ci, ktorzy wyladowali
    > w Chinach czy innej Wenezueli i poczatkowo przezyli mocna frustracje

    To tylko obiegowe mity.
    Zarysykuje stwierdzenie: Zycie satystycznego Polaka w Chinach jest
    zdecydowanie wygodniejsze niz zycie statystycznego Polaka w
    ktorymkolwiek panstwie Europy lub USA) :) (wyjatkiem moze bys
    Szwajcaria)

    Usjwo

  • 13. Data: 2009-03-31 07:05:58
    Temat: Re: praca za granica - za i przeciw
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    <u...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...

> [...]
    > zdecydowanie wygodniejsze niz zycie statystycznego Polaka w
    > ktorymkolwiek panstwie Europy lub USA) :) (wyjatkiem moze bys

    Goscie, z ktorymi rozmawialam o Chinach (sztuk 2 i akurat nie Polacy)
    przezyli dosc ciezkie szoki kultura pracy w firmie, do ktorej ich wyslala
    firma matka, ulicznym poziomem higieny, halasem, manierami itp. Nie
    napisalam, ze w Chinach jest kazdemu zle - napisalam, ze nawet ci, ktorzy
    trafili na zle egzotyczne doswiadczenie z perspektywy czasu uwazaja to za
    bardzo rozwijajace.

    I.
    --
    http://blog.pasnik.pl

  • 14. Data: 2009-04-01 08:48:23
    Od: Miroslaw Baran <b...@h...pl>

    PT Maciej Machacz pisze:

    > Tak czy inaczej nie majac podpisanego kontraktu/pewnej roboty nie ma sie
    > po co tam teraz wybierac.

    A to jest dosyć oczywiste...

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Corrupt, adj.:
    In politics, holding an office of trust or profit.