PracaGrupypl.praca.dyskusje › upomnienie

  • 1. Data: 2009-03-26 20:31:06
    Temat: upomnienie
    Od: " dominik1953" <d...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Chciałbym dowiedzieć się jakie konsekwencje mogą wyniknąć po odmowie
    podpisania upomnienia, które nałożył na mnie pracodawca (upomnienie zgodne z
    art. 108 Kodeksu Pracy wystawia pracownika na pozycję spaloną - przy
    ewentualnych zwolnieniach jest on wystawiony na pierwszy ogień i w związku z
    faktem, iż wykonuję swoją pracę sumiennie, nie wiem jakie konsekwencje mogą w
    związku z odmową podpisania tego dokumentu wyniknąć). Bardzo proszę o szybką
    odpowiedź i z góry dziękuję :)

  • 2. Data: 2009-03-26 21:29:05
    Temat: Re: upomnienie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqgom9$s63$1@inews.gazeta.pl dominik1953
    <d...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Chciałbym dowiedzieć się jakie konsekwencje mogą wyniknąć po odmowie
    > podpisania upomnienia, które nałożył na mnie pracodawca
    Żadne.
    Podpisując poświadczasz jedynie, że się o upomnieniu dowiedziałeś i nic poza
    tym.
    Niepodpisanie niczego nie zmienia, zostanie sporządzona notatka z asygnatą
    świadka, że ci przedstawiono i tyle.

> [...]
    > przy ewentualnych zwolnieniach jest on wystawiony na pierwszy ogień i w
    > związku z faktem, iż wykonuję swoją pracę sumiennie,
    Masz przecież możliwości dalszgo postępowania, zawarte w kolejnych
    artykułach, szczególnie art. 112.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-03-26 22:36:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Thu, 26 Mar 2009 20:31:06 +0000 (UTC), " dominik1953"
    <d...@W...gazeta.pl> zakodowal:

    >Chciałbym dowiedzieć się jakie konsekwencje mogą wyniknąć po odmowie
    >podpisania upomnienia,

    Żadne. Upomnienie nie potrzebuje podpisu pracownika. A jak się z nim
    nie zgadzasz, to złóż zażalenie.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2009-03-27 07:42:10
    Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl>

    > Pieknego dnia Thu, 26 Mar 2009 20:31:06 +0000 (UTC), " dominik1953"
    > <d...@W...gazeta.pl> zakodowal:

    > Żadne. Upomnienie nie potrzebuje podpisu pracownika. A jak się z nim
    > nie zgadzasz, to złóż zażalenie.

    Wiec o ile dobrze zrozumiałem pracodawca może preparować takie upomnienia
    nawet z datą wsteczną ? Nie musi mieć dowodu dostarczenia, okazania ?
    Załużmy że zwalniają cie z pracy (nie masz upomnień) idziesz do sądu pracy i
    wtedy okazuje się że pracodawca przyszedł z 6 upomnieniami i twierdzi że
    tylko z litości nie wydupcył cie z roboty po trzecim.
    Co w takiej sytuacji ?

  • 5. Data: 2009-03-27 08:42:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 27 Mar 2009 08:42:10 +0100, "Jim-bim-ber"
    <s...@d...pl> zakodowal:

    >Co w takiej sytuacji ?

    To samo co w każdej sytuacji, gdy ktoś poddaje coś w wątpliwość -
    trzeba to udowodnić. A dowodem jest wszystko, co sąd dopuści jako
    dowód. W tego typu sytuacjach najczęściej zeznania świadków, listy
    (zwykłe i elektroniczne) itp.

    Stąd, dla celów dowodowych wygodnie pracodawcy mieć podpis pracownika,
    że zapoznał się czy też potwierdzenie nadania poleconego (a jeszcze
    lepiej odbioru). Jednak schowanie rączek za siebie i powiedzenie "nic
    nie widziałem, nic nie słyszałem" niczego nie daje.

  • 6. Data: 2009-03-27 11:24:28
    Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl>

> [...]
    > lepiej odbioru). Jednak schowanie rączek za siebie i powiedzenie "nic
    > nie widziałem, nic nie słyszałem" niczego nie daje.

    Miałem takiego pracodawcę, byłem szantażowany i oszukiwany. Spotkamy się w
    sądzie więc temat wydał mi się interesujący. Tymbardziej że spotkam się z
    tym człowiekiem w sądzie.
    Co z tego wyniknie nie wiem ale skoro doszło już do świadczenia nieprawdy na
    świadectwie pracy i to na podstawie nieistniejących dokumentów, może posunać
    się dalej.

  • 7. Data: 2009-03-27 22:12:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqi03v$2r4$1@atlantis.news.neostrada.pl Jim-bim-ber
    <s...@d...pl> pisze:

    > Wiec o ile dobrze zrozumiałem pracodawca może preparować takie upomnienia
    > nawet z datą wsteczną ? Nie musi mieć dowodu dostarczenia, okazania ?
    Dowodem nie musi być podpis. Dowodem może być fałszywe zeznanie rzekomego
    świadka-przydupasa.

    Próbujesz podważyć.

    --
    Jotte