PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w punkcie TP lub w salonie gsm

  • 11. Data: 2005-10-27 17:19:38
    Temat: Re: praca w punkcie TP lub w salonie gsm
    Od: "dziwak" <d...@f...com>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:djooi5$k41$1@node1.news.atman.pl...
    > Twoj post nr 1:
    > "Jakie są wymagania i co trzeba zrobić żeby się dostać do takiej
    > pracy?;) "
    > Twoj post nr 2:
    > "Że bez pleców ani rusz, a osoby które tam pracują są dość często
    > niekompetentne i potrafiłbym ich doskonale wyręczyć, albo wspomóc. "
    > Zatem jak sie tam dostac juz zes sobie sam odpowiedzial.

    Napisałem że to moje spostrzeżenia, nie twierdze, że takie są fakty! nie
    wiem jak jest, dlatego pytam tutaj.

    > Wg mnie salony GSM sa jak najbardziej prywatne. A prywaciarz szuka
    > maksymalnego zysku przy minimalnych kosztach.

    A punkty tpsa to niby firma państwowa??

    >Jakos mi sie nie chce wierzyc zeby prywaciarz trzymal niekompetentna
    >osobe w pracy.

    Patrz tpsa

    > probowales zlozyc papiery?

    Nie widziałem nigdy ogłoszenia w tym temacie, a w ciemno nie ma co, poza
    tym nie wiem kto jest za to odpowiedzialny. W tej branży pojawiają się
    tylko ogłoszenia związane z akwizycją usług telekomunikacyjnych, a to
    mnie nie interesuje.

    >Skoro sa tam osoby niekompetentne to moze Ty bys byl przyjety?

    Po prostu interesują się tą tematyką i coś wime na ten temat, a bywając
    w tych placówkach czasem dziwię się, co ci ludzie tam robią i skąd się
    wzięli.

    > A co do zarobkow i jak tam jest naprawde. Skads masz informacje o
    > "plecach".

    Z życia

    > Nie mozesz tego samego zrodla zapytac sie o zarobki?

    Nie mogę, bo nie mam żadnego źródła

    > Zwlaszcza ze w pytaniu o zarobki nie podales dwoch kluczowych
    > informacji:
    > - miasto
    > - Twoje doswiadczenie

    Poznań, pracowałem już jako pracownik kafejki internetowej i admin

  • 12. Data: 2005-10-27 18:34:58
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    dziwak napisał(a):
    > A punkty tpsa to niby firma państwowa??
    Nie. Ale jest monopolista wiec i tak ma zapewniowny zysk, zatem nie musi
    sie troszczyc o to czy ma kompetentnych pracownikow czy tez nie.
    Podobnie jak firmy panstwowe, tylko one nie wzruszaja sie kompetencja
    pracownikow z innych przyczyn.
    > Patrz tpsa
    Patrzy wyzej.
> [...]
    > tym nie wiem kto jest za to odpowiedzialny. W tej branży pojawiają się
    > tylko ogłoszenia związane z akwizycją usług telekomunikacyjnych, a to
    No wiesz... wydaje mi sie ze jesli chodzi o stanowisko
    sprzedawca/konsultant w salonie gsm/tpsa, to mozna spokojnie przejsc sie
    po salonach i pozostawiac cv. Wbrew pozorom w przypadku tego typu
    stanowisk to dziala.
    > Po prostu interesują się tą tematyką i coś wime na ten temat, a bywając
    > w tych placówkach czasem dziwię się, co ci ludzie tam robią i skąd się
    > wzięli.
    > Z życia
    Skoro Ty uwazasz ich za niekompetentnych a oni nadal pracuja to chyba
    jednak sa kompetentni. Wez pod uwage ze taki sprzedawca/konsultant musi
    potrafic rozmawiac z przecietnym klientem. Z moich obserwacji jak bywam
    nieraz w sklepach komputerowych czy salonach telekomunikacyjnych, to
    przecietny klient nie zna sie na telefonach gsm i technice w ogole.
    Zatem szkoda kasy na sprzedawce z super wiedza. Sprzedawca musi umiec
    sprzedac produkt. A jak bedzie za madry, to moze przypadkiem za madrze
    gadac i zwykly kowalski sie zniecheci. A Ci klienci, ktorzy wiedza czego
    chca i oczekiwaliby profesjonalnej obslugi, to sobie wszystkiego
    poszukaja w necie. Ew jesli sa klientem z grubym portfelem ew jakas
    wieksza firma to i tak dostana swojego opiekuna, ktory bedzie
    kompetentny. Poza tym wiekszosc firm wiekszych niz kilkuosobowe i tak
    nie bywa w salonach tylko obslugiwana jest przez konsultantow ds klienta
    biznesowego (czyt. PH). A na takie stanowisko "plecy" nie sa potrzebne.
    > Poznań, pracowałem już jako pracownik kafejki internetowej i admin
    Admin zazwyczaj nie ma kontaktu z przecietnym userem. Szczerze mowiac to
    balbym sie zatrudnic admina zeby mial kontakt z klientem. No chyba ze
    chodzi o "admina". Pracownik kafejki internetowej to tez troszke inna
    dzialka.
    I na koniec - po prostu sprobuj sie przejsc i poskladac papiery w
    roznych salonach gsm/tpsa. Jak zaniesiesz kilkadziesiat cv i wszedzie
    bedzie odzew negatywny to wtedy dopiero bedziesz mogl powiedziec ze bez
    "plecow" ani rusz.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 13. Data: 2005-10-28 09:03:26
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    dziwak napisał(a):

> [...]
    > tym nie wiem kto jest za to odpowiedzialny. W tej branży pojawiają się
    > tylko ogłoszenia związane z akwizycją usług telekomunikacyjnych, a to

    To albo Kraków albo Poznań jakieś dziwne są. W Kraku roi się od ogłoszeń
    od salonów Orange - dwa tyg. temu można było chodzić przez cały tydzień
    z jednej rozmowy na drugą u nich. W ub tyg. były również ogłoszenia do
    salonów Plusa (przynajmniej dwa - tyle rzuciło mi się w oczy, może było
    więcej). Rzeczywiście nie widuję ogłoszeń do telepunktów, ale z tego co
    wiem (w jednym z takich telepunktów pracuje mój kolega - podaję na jego
    przykładzie), po prostu trzeba wysłać do nich swoje CV - jak potrzebują
    kogoś, to sięgają do bazy - jest na tyle duża, że szkoda kasy na
    ogłoszenia (wspomnianego kolegę zaprosili jakieś 3 miesiące po wysłaniu
    dokumentów - robili akurat nowy punkt w centrum handlowym)...

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 14. Data: 2005-10-30 11:30:31
    Od: "Jakub Spawacz" <s...@i...rzad.na.uchodztwie.com>

    > Jakie są zarobki w punktach sprzedaży Tpsa czy w salonach/sklepach
    > operatorów komórkowych w zawodzie mówiąc po ludzku "sprzedawcy" a wg
    > specjalnej terminologii pewnie jako "specjalista handlowy ds sprzedaży"?
    > Jakie są wymagania i co trzeba zrobić żeby się dostać do takiej pracy?;)

    znajoma u dealerea orange w centrum handlowym pod Poznaniem dostaje
    ok 1000 netto na 3/4 etatu , po przepracowanych ok 9 miesiacach tam.
    razem z prowizją.

    Praca w TPSA wyglada niestety o wiele bardziej skomplikowanie: w tzw
    telepunktach
    pracują albo starzy pracownicy tepsy, za calkiem rozsadne pieniadze, albo
    tzw "studenci"
    czyli pracownicy tymczasowi (głównie przez Actice Plus. sp. z. o.o.) za
    jakies 7,5 zł brutto.
    Ale z tego co wiem ciężko się dostać do Telepunktu znajoma próbowała ale juz
    wszystkie
    stanowiska na Poznan mieli obsadzone. Za to bez trudu kazdy moze pracowac w
    TP na infoliniach sprzedażowych, ale zarobki smieszne np 6 zł brutto na
    godzine.

  • 15. Data: 2005-10-30 14:56:34
    Od: "dziwak" <d...@f...com>

    Użytkownik "Jakub Spawacz" <s...@i...rzad.na.uchodztwie.com>
    napisał w wiadomości news:dk2arb$h4b$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    > pracowac w
    > TP na infoliniach sprzedażowych, ale zarobki smieszne np 6 zł brutto

    Właśnie o tym mówie, bo za blueline czy łażenie po domach i namawianie
    na neostradę, to ja dziękuje.

  • 16. Data: 2005-10-31 19:15:55
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    > trzeba posiadać umiejętnosc
    b. dobrej komunikacji z ludźmi , znać techniki sprzedaży(ale w sumie tego
    tez uczą na dobrych szkoleniach które pracownik musi przejść 1. szkolenie
    1-go stopnia, 2. szkolenie II STOPNIA- techniki sprzedaży , szkolenie z
    fałszerstw dokumętów. Trzeba miec podzielną uwagę i duuuużo cierpliwości, i
    trzeba umieć słuchać i wyciągać wnioski z tego co klient mówi . Płace
    srednio sprzedawca 900- 1500 netto zł.
    Jak masz wynagrodzenie prowizyjne, to płacą ci podstawe np. 900 zł i od od
    podpisanej umowy (srednio 8-10 zł)i za sprzedaż dodatkowych usług, telefonów
    na kartę. W punktach srednio w miesiącu podpisuje sie 120 umów.Plus ma
    dodatkowo system motywowania pracowników- bony sodexo, firmy produkujace
    tel. równiez organizuja konkursy i także daja bony za sprzedaz tel. np . za
    sprzedaż 15 sztuk tel. bon 500 zł. itp.
    Kierownik ma zawsze te 3 stówki więcej.
    Ja znalazłam prace w Plus gsm przez GW.
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2005-11-02 07:22:43
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    "Anik" <a...@w...pl> napisał(a):

    >Ja znalazłam prace w Plus gsm przez GW.

    Z ciekawości - w dużych ogłoszeniach, czy drobnych??

  • 18. Data: 2005-11-02 16:52:34
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    > Z ciekawości - w dużych ogłoszeniach, czy drobnych??
    w drobnych ale wiem, ze miesiąc temu sieć R. T rading dała bardzo duże
    ogłoszenie w GW a potrzebowali całej obsady do salonu firmowego w Zgierzu
    .Było też ogłoszenie w Tesco na widzewie w punkcie Plusa