PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialnosc pracownika za firmowy samochod

  • 1. Data: 2005-10-26 17:23:24
    Temat: Odpowiedzialnosc pracownika za firmowy samochod
    Od: romanM <r...@p...pl>

    Jakby ktos byl mily objasnic jak to jest kiedy
    pracownik rozbija firmowy samochod - powodujac wypadek ze swej winy...
    placi ze swej kieszeni za calosc czy jest to jakos inaczej
    rozwiazywane?
    czy mozna sie jakos ubezpieczyc - jakis deal z firma, albo zewnetrzny
    ubezpieczyciel - na tego typu okolicznosc?

    pozdro
    roman

  • 2. Data: 2005-10-26 18:23:22
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "romanM" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy mozna sie jakos ubezpieczyc - jakis deal z firma, albo zewnetrzny
    > ubezpieczyciel - na tego typu okolicznosc?

    Autocasco ale jako właściciel
    a pracownik co najwyzej kara 3-krotnosc sredniego wynagrodzenia
    a jak cos mu sie nie podoba to mówisz ze teraz ci to ... loootoooo i robisz
    papa ;)

  • 3. Data: 2005-10-26 18:38:27
    Od: ".:Tomek:." <t...@w...poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "romanM" <r...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > czy mozna sie jakos ubezpieczyc - jakis deal z firma, albo zewnetrzny
    > ubezpieczyciel - na tego typu okolicznosc?

    Nie jestem co prawda w temacie, ale niedawno (kilka miesiecy temu) czytalem
    o podobnym problemie policjantow za sluzbowe radiowozy. Ich przelozeni
    wypowiadali sie, ze teoretycznie jak policjat stuknie radiowozem to naprawa
    z jego pensji idzie (nie wiem do jakiej kwoty), ale ... na ta okolicznosc
    policjanci moga sie we wlasnym zakresie ubezpieczyc i kwotowo wychodzilo ich
    to chyba kolo 6zl miesiecznie, takze generalnie wszyscy sa od tego
    ubezpieczeni. Mysle, ze chyba najprosciej zapytac o mozliwosc takiego
    ubezpieczenia swojego pracodawce, ktorego samochodem jezdzisz, badz po
    prostu zaklad ubezpieczen.

    pzdr
    Tomek

  • 4. Data: 2005-10-26 20:02:23
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > a pracownik co najwyzej kara 3-krotnosc sredniego wynagrodzenia
    > a jak cos mu sie nie podoba to mówisz ze teraz ci to ... loootoooo i

    Samochody firmowe zazwyczaj sa wziete w leasing i maja AC. Ale moze sie
    zdarzyc ze nie - dlatego zawsze pytalem czy auto ktore bralem z firmy ma
    AC.W sumie pracodawca nie traci zazwyczaj finansowo na rozbiciu samochodu,
    ale bywa ze jest pozbawiony srodka transportu. Chociaz wtedy wybiera
    zazwyczaj warsztat ktory daje samochod zastepczy. Co tez wcale nie znaczy ze
    moze sie przyczepic do pracownika o straty. A Policja nie ma AC na
    samochody, wiec dlatego szkody ma pokrywac kierujacy - chociaz cos sie chyba
    zmienilo w tej kwestii.....

    Pozdrrr.. Reksio

  • 5. Data: 2005-10-27 04:57:03
    Od: "mhl999 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Reksio <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W sumie pracodawca nie traci zazwyczaj finansowo na rozbiciu samochodu,
    a za rok przypadkiem nie ma wyzszej stawki w AC badz OC?

  • 6. Data: 2005-10-27 05:25:04
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > a za rok przypadkiem nie ma wyzszej stawki w AC badz OC?

    W AC dla firm nie ma takich znizek jak dla osob fizycznych. No chyba ze cos
    sie zmienilo ......

    Pozdrrr... Reksio

  • 7. Data: 2005-10-27 06:41:19
    Od: "zasiu" <z...@b...spamu.gower.pl>

    > AC.W sumie pracodawca nie traci zazwyczaj finansowo na rozbiciu samochodu,
    > ale bywa ze jest pozbawiony srodka transportu.

    Ciekawe... Jak przerysowałem firmowy samochód szef mi dowodził, że strata
    firmy to:

    1) Róznica pomiędzy kwotą naprawy netto a brutto, którą płaci pracodawca
    2) Większe składki w następnym roku (samochód po wypadku)

    pozdr

  • 8. Data: 2005-10-27 09:46:49
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > 1) Róznica pomiędzy kwotą naprawy netto a brutto, którą płaci pracodawca
    > 2) Większe składki w następnym roku (samochód po wypadku)

    Jezeli ta naprawa byla z AC - i jest rozwazanie netto/brutto, tzn
    zostales prawdopodobnie brzydko naciagniety. Np rzeczoznawca ustala koszty
    naprawy (po odliczeniu amortyzacji czesci, itp.) na 15.000 pln. Jezeli
    nastepuje naprawa np. bezgotowkowo w warsztacie - to w tej kwocie warsztat
    ma sie zmiescic - ale jezeli wlasciciel auta chce gotowke od
    ubezpieczyciela - to otrzyma ja pomniejszona wlasnie o VAT. A potem
    wlasciciel naprawia auto metoda chalupnicza u "szopnikow" i jest np 3.000 do
    przodu. A przy okazji jeszcze wysepi np. 2.000 pln od pracownika :-) A co do
    skladek - nie ma znaczacych znizek dla samochodow firmowych - jak to
    wczesniej pisalem, chyba ze cos ostatnio sie zmienilo. Zauwazcie ze nie
    naprawia sie bezgotowkowo w warsztatach drogich samochodow. Dlaczego?? No to
    teraz juz wiecie..........

    Pozdrrr... Reksio

  • 9. Data: 2005-10-27 09:54:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Reksio napisał(a):

    > A przy okazji jeszcze wysepi np. 2.000 pln od pracownika :-)

    "Wysępi"? czyli kasa z rączki do rączki, bez kwitu?

    j.

  • 10. Data: 2005-10-27 11:10:07
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > "Wysępi"? czyli kasa z rączki do rączki, bez kwitu?

    Niestety.....No bo jaki kwit ma wystawic? Fakture VAT ? No to mu jeszcze
    podatek doliczy.
    Powiedz mi, jakbys pozyczyl koledze (czysto hipotetycznie rozwazamy)
    samochod, on by go uszkodzil, to oczywiscie jest Ci winien w jakis sposob
    zrekompensowac Twoja strate.... A jaki kwit powinienes mu wystawic za to? W
    koncu doszlo do jakiejs wymiany uslugi/gotowki? nie slyszalem o podobnych
    przypadkach, i wole by urzednicy tez nie slyszeli :-)

    Pozdrrr... Reksio