PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na cały etat a składki na 1/4? › Re: praca na cały etat a składki na 1/4?
    From: Artur <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na cały etat a składki na 1/4?
    Supersedes: <1kt0n84qcaf4z$.12uo3uyh0wfjr.dlg@40tude.net>
    Date: Mon, 30 Apr 2007 10:38:49 +0200

    Dnia Mon, 30 Apr 2007 10:07:29 +0200, Larsoden napisał(a):

    > Jeślibym wypłacał wynagrodzenie bez żadnego pokwitowania,
    > dając do łapy i "idź z Bogiem" to wtedy miałbyś rację. Zwróć
    > uwagę, że nigdzie nie pisałem o kwitowaniu odbioru pieniędzy
    > w ogóle tylko na *liście płac*.
    > Ja uważam, że lista płac nie jest dokumentem, na którym
    > pracownik powinien kwitować cokolwiek i nikt jak do tej pory
    > nie wskazał mi przepisu, który mnie do tego zobowiązuje
    > (nawet kontrolerzy PIP), wszystkim się zdaje, wydaje albo
    > nie chce się szukać.

    To zapytaj swojej księgowej ;)
    Cytat ze strony VAT.pl (której link CI podałem) i związany z KPiR:
    "......Wpisu dokonuje się na podstawie:

    * listy płac lub innych dowodów, na których pracownik potwierdza
    własnym podpisem kwoty otrzymanych wynagrodzeń w gotówce i w naturze - w
    przypadku wypłaty wynagrodzenia w kasie,
    * innych dowodów, np. dowodu potwierdzającego przekazanie wynagrodzenia
    na rachunek pracownika - jeżeli wynagrodzenie nie jest wypłacane w kasie."

    Jak widać mogą być inne dowody - ale podpis pracownika *musi być* i basta
    (jeżeli wypłacasz gotówką lub w naturze). Możesz do listy płac dopinać
    oświadczenia pracowników że otrzymali takie i takie wynagrodzenie ... tylko
    że musisz je przetrzymywać z tą listą płac. Dosyć łatwo w takim przypadku o
    "zawieruszenie" się takiego karteluszka. Ale jak to zwykł był mawiać
    Gotfryd:
    "twoje zabawki - twoja piaskownica - każdy podatnik/płatnik odpowiada za
    siebie".