PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na cały etat a składki na 1/4? › Re: praca na cały etat a składki na 1/4?
    Date: Mon, 30 Apr 2007 10:07:29 +0200
    From: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na cały etat a składki na 1/4?

    Artur napisał(a):

> [...]
    > Podpis pracownika dotyczy *potwierdzenia* faktu jego odebrania przez niego.
    > Potrafisz sobie wyobrazić że np. pracownik z którym nie "przedłużyłeś"
    > umowy wnosi sprawę do SP o wypłacenie zaległych wynagrodzeń za ... 2,5
    > roku?
    > Czym obronisz się przed sądem że Ty jednak wypłaciłeś owe wynagrodzenie nie
    > mając podpisu tego pracownika? Potulnie byś wypłacił je po raz drugi.
    > Ponadto, podstawą do zaliczenie wypłaconego, albo *postawionego" do odbioru
    > wynagrodzenia jest właśnie odbiór albo "postawienie" - temat wielokrotnie

    Jeślibym wypłacał wynagrodzenie bez żadnego pokwitowania,
    dając do łapy i "idź z Bogiem" to wtedy miałbyś rację. Zwróć
    uwagę, że nigdzie nie pisałem o kwitowaniu odbioru pieniędzy
    w ogóle tylko na *liście płac*.
    Ja uważam, że lista płac nie jest dokumentem, na którym
    pracownik powinien kwitować cokolwiek i nikt jak do tej pory
    nie wskazał mi przepisu, który mnie do tego zobowiązuje
    (nawet kontrolerzy PIP), wszystkim się zdaje, wydaje albo
    nie chce się szukać.
    Zresztą taki nakaz, gdyby oczywiście istniał, byłby
    absurdalny. Przykładowo firma z siedzibą w Warszawie
    zatrudnia pracowników w Krakowie, Poznaniu, Białymstoku i na
    Helu. Przychodzi wypłata, pracownicy dostają pieniądze w
    gotówce od kierownika komórki. I co, mam sporządzać kilka
    list płac i rozsyłać im pocztą? Albo za nimi jeździć żeby
    się podpisywali? Bzdura, lista jest jedna, w siedzibie firmy
    a pracownicy kwitują na osobnym papierku odbiór pieniędzy.
    Druga rzecz to taka, że pracownik podpisując listę miałby
    pełen wgląd w wynagrodzenia swoich kolegów i przełożonych co
    jak dla mnie jest lekko niestosowne. Mam robić listę dla
    każdego na osobnej kartce?? Czy wyciąć sobie z papieru
    szablon do zasłaniania pozostałych pozycji?

    > Podobna sytuacja jest z ewidencją czasu pracy

    O tym nie rozmawiamy - sprawa jasna.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/